Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501941

Topicstarter
Ik ben van plan om op korte termijn mijn eerste smartphone aan te schaffen. Ik zou graag advies willen over het volgende:

Op dit moment heb ik een Samsung sgh-e380 en een iPod touch (2e generatie). Het probleem dat ik ondervind is dat ik geen apps meer op mijn iPod kan zetten omdat bijna alle apps iOS 4.3 of hoger vereisen. De iPod werkt verder nog goed. Mocht ik kiezen voor Android heb ik dan meer zekerheid dat ik over 3 jaar nog apps kan gebruiken of hanteert Android hetzelfde beleid als Apple/iOS?

Ik snap dat na verloop van tijd oude telefoons niet meer voorzien worden van de nieuwste software maar ik vind het jammer dat ik in de appstore dan niet de oude apps kan downloaden die het nog wel deden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 12:47
De meeste apps werken op de meeste Android smartphones. Het kan echter wel zijn dat een ontwikkelaar (of google) kan beslissen het niet beschikbaar te maken op bepaalde smartphones vanwege performance issues en dergelijke.

Verder kan ik je niet helpen vrees ik, ik heb mijn Wildfire S anderhalf jaar gehad, en daar kon ik toch de meeste apps op draaien, en deze bleven dan ook beschikbaar tot nu.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Je kunt je Ipod jailbreaken?

Maarja ik kom niet verder aangezien je het budget niet geeft. Als je veel zekerheid qua updates wilt hebben, kun je beter een google nexus telefoon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501941

Topicstarter
@MarkoVie, klinkt goed. Weet je of het ook mogelijk is om oude versies van apps te installeren als de nieuwere bijvoorbeeld niet meer compatible zijn met een oudere versie van Android?

@Chris, iPod is lange tijd gejailbreakt geweest maar dat werkte niet langer naar wens en m'n iPod werd er alleen maar trager van. Nog geen uur geleden heb ik 'm weer hersteld via iTunes.
Het is trouwens meer een algemene vraag omdat ik niet weer tegen hetzelfde probleem wil aanlopen. Vandaar dat ik mijn budget en verdere wensen er niet bij heb gezet. Aan Nexus heb ik zeker ook gedacht maar ik voel me behoorlijk bedrogen als ik zie voor hoeveel Google die toestellen van de hand doet en hoeveel ik er in Nederland voor moet neerleggen. Het valt me wel op dat de prijzen flink dalen dus wie weet.

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 12:47
Anoniem: 501941 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:32:
@MarkoVie, klinkt goed. Weet je of het ook mogelijk is om oude versies van apps te installeren als de nieuwere bijvoorbeeld niet meer compatible zijn met een oudere versie van Android?
Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, dat kan je het beste vragen aan personen die de update van gingerbread naar ICS gehad hebben. Al vermoed ik dat dat wel backwards compatible gaat zijn.

Drive it like you stole it.