Partitie is van letter veranderd en kan niet terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:20
Hallo medetweakers :)

Een partitie is van letter veranderd (oorspronkelijk E en nu H). Ik heb op die partitie enkele grote programma's staan maar door de verandering loopt alles in de soep. (snelkoppelingen die niet meer werken, bestandassociaties...).
Nu wilde ik die even via schijfbeheer terug op E zetten, maar in de lijst van letters kan ik E niet meer selecteren. :/
Er is geen andere partitie/usb-stick/dvd-drive die de letter E gebruikt maar toch staat hij niet in de lijst. Iemand een idee of andere software om dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Thmz159 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:14:
Er is geen andere partitie/usb-stick/dvd-drive die de letter E gebruikt maar toch staat hij niet in de lijst.
Is dit zo onder 'deze computer' of heb je dat ook gecontroleerd in schijfbeheer?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33

Speedmaster

Make my day...

Computer al eens opnieuw opgestart na de "per ongeluk" gewijzigde drive letter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Kijk na een restart eens bij diskmngmt.msc (na windowsknop+r in te drukken) en of die daar een toegewezen letter heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Speedmaster schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:49:
Computer al eens opnieuw opgestart na de "per ongeluk" gewijzigde drive letter,
Heeft de dvd-drive niet toevallig dan deze E: toegewezen gekregen? Vaak krijgt die de eerst 'vrije' stationsletter namelijk. Als je die op F (of tijdelijks niets) zet is E: dan wel weer beschikbaar? Als je geen dvd-drive hebt zou je toch ten minste in schijfbeheer (rechtsklikken op Deze computer > Beheren > Schijfbeheer) moeten zien wat wel E: heeft gereserveerd.
Ircghost schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:52:
Kijk na een restart eens bij diskmngmt.msc (na windowsknop+r in te drukken) en of die daar een toegewezen letter heeft.
^ Kan ook, maar dan wel diskmgmt.msc

[ Voor 20% gewijzigd door C0rnelis op 18-02-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Check anders het register. Even snel gezocht en kom op HKLM\SYSTEM\MountedDevices.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Na het heropstarten kan ik diskmgmt.msc niet openen. Het pad zou niet correct zijn. Ook door manueel naar dat pad te gaan krijg ik het niet open.
Regedit kan ik ook niet opstarten. (geeft weer de melding dat het pad niet klopt).
Gewone programma's werken dan weer wel. Het lijkt dus dat alleen bestanden in de system32 folder niet willen opstarten.
Het ziet er meer en meer naar uit dat een reinstall de makkelijkste optie wordt, al is mijn installatie nog maar anderhalve maand oud.

Ik ga er nog wat mee prutsen wanneer ik tijd heb :) Bedankt al voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat is ook geen path maar een command. Kun je ook doen door rechts te klikken op ''deze computer''->beheren->opslag te kiezen. Mischien dat je driveletter al in gebruik is door een ander apparaat? (cardreader bijv.)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Dat werkt ook niet. (het opgegeven pad bestaat niet)

En ik bedoel echt dat het pad niet gevonden wordt. De command werkt, maar het pad werkt niet. Ook als ik manueel naar de C:/Windows/System32 folder ga en vandaar iets propeer uit te voeren zegt hij dat het pad niet klopt. Rare situatie want het systeem werkt wel normaal en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Warhamstr, daar is het register weer voor, op de plek die ik aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Maar regedit krijg ik met geen mogelijkheid open. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, dan wordt het lastig. Event Viewer dus ook niet? Je zou haast denken dat je een virus oid te pakken hebt, want het is niet normaal dat programma's in C:\WINDOWS\System32\ het niet doen en de foutmelding geven "bestand of pad is onjuist" oid. Een schijf verandert ook niet 'spontaan' van letter.

Had je alleen programma's zoals Office e.d. op de E: schijf staan, of had je die schijf gedefinieerd als locatie voor Program Files?

• Thmz159
Ik heb vandaag eens in veilige modus opgestart en dat werkt wél. Ik heb dan via regedit een backupje van het register dat ik toevallig onlangs gemaakt had teruggezet maar ik heb het probleem nog steeds. Dit begin inderdaad wel op iets virus-achtig te lijken. Ik heb ook gemerkt dat mijn virusscanner gewoon niets meer doet omdat hij z'n eigen files niet vindt. Ik ga nu in veilige modus proberen te scannen

Edit: virusscan heeft niets geholpen. Iemand nog ideëen? In veilige modus werkt het dus wel, maar normaal niet. Ik zou liever Windows niet installeren van wege de moeite die ik dan moet doen om alle programma's terug te zetten en ik de tijd/zin daarvoor niet heb de komende dagen.

[ Voor 25% gewijzigd door Thmz159 op 21-02-2013 22:15 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je subst gebruiken om E: te koppelen? Dan kan je namelijk soort van werken, je programma's kunnen dan weer starten. Alleen, subst werkt enkel nadat je bent aangemeld en stopt zodra je afmeld. 'T volgende dan uitvoeren:
subst H:\ E:

Zo even uit m'n hoofd. Anders de twee omdraaien.

Pagina: 1