Vanwaar komen de specificaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Beste devvers/tweakers,

Bij het zoeken naar een nieuw apparaat gebruik ik steeds jullie pricewatch als bijbel om de specs op te roepen. Ik merk echter afwijkingen ten opzichte van de specs op de fabrikanten website, bvb.:

pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw
ten opzichte van:
http://www.samsung.com/global/galaxys3/specifications.html

Gewicht en afmeting worden op de pricewatch niet vermeld, wat voor mij persoonlijk past binnen het kader "universele" specs. Niets dramatisch, echter.

Worden die specs geautomatiseerd binnengehaald bij jullie (iceCat oid.) of vraag ik nu te veel interne keuken? Reden dat ik het vraag is omdat ik nu vaak verschillende websites langs elkaar leg om alle specs te bekomen. Voor een surround 7.1 set, met versterker wordt het dan een stevige opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewicht en afmeting worden wel vermeld;
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/5108/schermafbeelding2013021w.png

En de specs worden v.z.v.i.w. handmatig toegevoegd, dus als je iets ziet dat niet klopt > Verbeter productgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het overgrote deel aan producten wat je ziet, is in de afgelopen jaren handmatig ingevoerd door ons team. Wij zoeken zelf de gegevens en vullen deze in bij de producten. Bij voorkeur gebruiken we hiervoor de informatie vanuit de fabrikant (website, maar soms ook specsheets die we rechtstreeks krijgen), anders gebruiken we andere bronnen zoals webshops of Icecat. Een kleiner deel is aangeleverd door jullie bezoekers, shops of in sommige gevallen zelfs fabrikanten of importeurs zelf.

We zijn nu stappen aan het ondernemen om een deel geautomatiseerd aan ons aangeleverd te krijgen, maar nog steeds blijft er een nacontrole vanuit ons team. Pas als wij ernaar hebben gekeken en hebben goedgekeurd, komt het online.

Doordat alles door onze handen gaat, zit er soms wel eens een fout(je) in en hiervoor hebben we het meldpunt in het leven geroepen. Deze bereik je door op het specificatie tabblad helemaal onderaan op 'Verbeter productgegevens' te klikken, waarna je je melding kwijt kan.

Net als fridgeman zie ik overigens afmetingen en gewicht gewoon staan :? Was het er echt niet, of keek je eroverheen?

[ Voor 5% gewijzigd door Glaanie op 18-02-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Glaanie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:53:
Het overgrote deel aan producten wat je ziet, is in de afgelopen jaren handmatig ingevoerd door ons team. Wij zoeken zelf de gegevens en vullen deze in bij de producten. Bij voorkeur gebruiken we hiervoor de informatie vanuit de fabrikant (website, maar soms ook specsheets die we rechtstreeks krijgen), anders gebruiken we andere bronnen zoals webshops of Icecat. Een kleiner deel is aangeleverd door jullie bezoekers, shops of in sommige gevallen zelfs fabrikanten of importeurs zelf.

We zijn nu stappen aan het ondernemen om een deel geautomatiseerd aan ons aangeleverd te krijgen, maar nog steeds blijft er een nacontrole vanuit ons team. Pas als wij ernaar hebben gekeken en hebben goedgekeurd, komt het online.

Doordat alles door onze handen gaat, zit er soms wel eens een fout(je) in en hiervoor hebben we het meldpunt in het leven geroepen. Deze bereik je door op het specificatie tabblad helemaal onderaan op 'Verbeter productgegevens' te klikken, waarna je je melding kwijt kan.

Net als fridgeman zie ik overigens afmetingen en gewicht gewoon staan :? Was het er echt niet, of keek je eroverheen?
Bedankt voor de info!
Ik heb in het verleden gemerkt dat er gegevens op andere sites wel vermeld stonden, maar op de pricewatch niet. Ik had nu snel even een voorbeeld erbij genomen, maar hierbij maakte ik zelf een misser :) Excuses, gegevens stonden er inderdaad bij.

Even in het geheugen grabbelen:
pricewatch: Philips HTR9900
http://download.p4c.phili...12/htr9900_12_pss_aen.pdf

Ter verduidelijking: de pricewatch is nog steeds mijn referentie punt als het aankomt op product informatie. Ik had geen klacht, maar was enkel nieuwsgierig waar de specs vandaan kwamen.