Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASUS N56VZ of de N56VJ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de volgende twee modellen van Asus:

http://www.paradigit.nl/P...80009562/itemcompare.aspx

Ik ga mijn laptop gebruiken voor het autodesk programma Revit. Het zijn groot tot mega grote projecten waar ik aan werk, dus een sterke laptop is wel zo fijn.

Het voordeel van de N56vj is dat het een werkgeheugen heeft dat uitbreidbaar is tot 16 gb (de N56VZ niet). Het nadeel is dat de harde schijf en de videokaart minder goed zijn dan die van de N56VZ.

Volgens Asus is de N56VZ niet uitbreidbaar tot 16gb. Hoe schatten jullie dit in?
En welke raden jullie mij aan?

Bedankt!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Ik heb een Asus VZ en heb daar zelf 16gb ram ingezet. Werkt prima. :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik zou je de vj aanraden om vervolgens het bespaarde geld in een SSD te steken, het verschil tussen een 2.5" 5400 rpm schijf en een 7200rpm schijf ga je niet echt merken, een SSD daarentegen maakt een gigantisch verschil. Vooral als je met grote projecten werkt, gaat de snelheid van de harde schijf (het openen van de projecten, het opslaan) je zeker parten spelen. Voor iets meer dan 90 euro heb je een 128gb M4 van Crucial, eventueel zou je voor de opslag de harde schijf op de plek kunnen zetten van de optische drive, mits je deze niet nodig hebt natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het uitbreidprobleem van de VZ heb ik opgelost. Er is helemaal geen probleem. Volgens de internationale Asus site is die, net als de VJ, gewoon uitbreidbaar tot 16 gb. Het was gewoon een stomme fout op de Nederlandse Asus site.

De VJ was moeilijker leverbaar. Daarom heb ik gekozen voor de VZ. Wanneer ik weer geld heb kan ik er altijd nog een SSD kaart inzetten..

Maar iig. bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Even een vraagje ik heb zelf ook een asus n76vj besteld , ik denk er over na om hem te upgraden met een ssd , welke steek ik er best in ?