Hoi medetweakers, :W
Met behulp van de volgende geluidskaart:
pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card
wil ik graag 5.1 surround sound naar de digitale ingang van mijn Z-5500 speakerset sturen. Ik heb de Z-5500 verbonden met de S/PDIF out van de Sweex geluidskaart.
Het lukt me alleen niet om een goed signaal naar de Z-5500 te krijgen. Het schermpje geeft telkens aan dat hij maar twee kanalen binnenkrijgt.
Hieronder mijn huidige instellingen.
De externe geluidskaart:

De geselecteerde luidsprekers:

En de mplayer classic instellingen:

Het test bestand heeft de volgende eigenschappen: Audio: PCM 48000Hz 6ch 6912kbps.
Waar ik ook aan loop te tweaken, de Z-5500 krijgt enkel twee kanalen binnen.
Alleen als ik in de windows mixer instellingen op het test knopje druk, dan krijgt de Z-5500 ineens wel een goed signaal binnen!

Zowel bij Dolby Digital als DTS stuurt m'n laptop dan een goed signaal.
Iemand een idee waarom dit niet bij m'n test bestand gebeurd? Zie ik een instelling over het hoofd?
Alvast bedankt!
Met behulp van de volgende geluidskaart:
pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card
wil ik graag 5.1 surround sound naar de digitale ingang van mijn Z-5500 speakerset sturen. Ik heb de Z-5500 verbonden met de S/PDIF out van de Sweex geluidskaart.
Het lukt me alleen niet om een goed signaal naar de Z-5500 te krijgen. Het schermpje geeft telkens aan dat hij maar twee kanalen binnenkrijgt.
Hieronder mijn huidige instellingen.
De externe geluidskaart:

De geselecteerde luidsprekers:

En de mplayer classic instellingen:

Het test bestand heeft de volgende eigenschappen: Audio: PCM 48000Hz 6ch 6912kbps.
Waar ik ook aan loop te tweaken, de Z-5500 krijgt enkel twee kanalen binnen.
Alleen als ik in de windows mixer instellingen op het test knopje druk, dan krijgt de Z-5500 ineens wel een goed signaal binnen!

Zowel bij Dolby Digital als DTS stuurt m'n laptop dan een goed signaal.
Iemand een idee waarom dit niet bij m'n test bestand gebeurd? Zie ik een instelling over het hoofd?
Alvast bedankt!
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."