Aankoopadvies: TV + HCS met max. budget van €900

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 20:42
Ik ben voor vrienden op pad gestuurd om eens te kijken naar een upgrade van hun bestaande tv-ervaring.

Eisen hebben ze eigenlijk niet, complete leken op het gebied van AV-apparatuur. Alles vergeleken met hun huidige situatie is een enorme vooruitgang. Kijkafstand is zo'n 3,5 meter.

Waar twijfel ik tussen:

Set 1: (totaal ~ €900)

TV: pricewatch: Samsung UE46ES5500
HCS: pricewatch: Samsung HT-E5500

Set 2: (totaal ~ €975 als BA's weer in de aanbieding komen)

TV: pricewatch: Samsung UE46ES5500
Receiver: pricewatch: Pioneer VSX-322-K
Speakers: 2x pricewatch: Boston Acoustics A 25 (Zwart)

Set 3: (totaal ~ 969)

TV: pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST50
HCS: geen

Ik begrijp de meerwaarde van een HCS erbij, maar ben niet zo kapot van de kant-en-klare-setjes. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de tweede set, al zal die optie iets duurder uitvallen. Mis je in dat geval de 3 extra luidsprekers en subwoofer?

Of gaat iemand voor optie 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Die serie televisie van Samsung zou ik al niet nemen en al helemaal niet op dat formaat. De kwaliteit is gewoon ontzettend slecht van de televisies en zou ik niet aan raden te kopen.

Dus voor mij zou de keuze meteen duidelijk zijn. Ik zou het beeld kiezen boven het geluid. Geluid kan eventueel later ook nog wanneer er weer geld voor is gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Llewy schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:36:
...
Of gaat iemand voor optie 3?
+1 voor optie 3. Dit is een prima tv voor zijn geld. En zoals Dimens ook al schrijft, zou ik daarna nog ff sparen voor het geluid. Zoals je zelf al schrijft zijn kant en klare setjes niet zo geweldig. Je kan er beter in een later stadium een surround receiver bijkopen met 2 zuilspeakers waarmee je prima geluid in huis kan halen. Later zou je het aantal speakers naar wens nog kunnen uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 20:42
Dimens schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:13:
Die serie televisie van Samsung zou ik al niet nemen en al helemaal niet op dat formaat. De kwaliteit is gewoon ontzettend slecht van de televisies en zou ik niet aan raden te kopen.

Dus voor mij zou de keuze meteen duidelijk zijn. Ik zou het beeld kiezen boven het geluid. Geluid kan eventueel later ook nog wanneer er weer geld voor is gespaard.
Echt? Ik dacht dat de Samsung's tegenwoordig aardig bekend stonden? Heb hier een 6000-serie in huis en ben er eigenlijk best tevreden over!

Ik begrijp dat de ST50 meerwaarde heeft, maar weet niet of ze het aspect geluid ga missen. Dit ga ik eens voorleggen. :)

Dank tot zover, mocht er iemand andere ideeën hebben, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Llewy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:00:
[...]
Echt? Ik dacht dat de Samsung's tegenwoordig aardig bekend stonden? Heb hier een 6000-serie in huis en ben er eigenlijk best tevreden over!

Ik begrijp dat de ST50 meerwaarde heeft, maar weet niet of ze het aspect geluid ga missen. Dit ga ik eens voorleggen. :)
...
Sinds ik een plasma heb staan denk ik bij elke lcd die ik bij familie/vrienden zie spelen weer hoe blij ik ben dat ik niet meer naar zulk baggerbeeld hoef te kijken. Voor dat geld vind je geen betere dan die ST50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Llewy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:00:
[...]

Dat een merk bekend is, wil nog niet meteen zeggen dat het kwalitatief ook goed is. Nou heb ik het over de gehele 5 series van Samsung welke bagger is maar in de 6 series zitten best leuke modellen.

Zelf ben ik alleen niet zo'n voorstander meer van Samsung. Ervaringen van het verleden en van nu wijzen er toch op dat de kwaliteit niet top te noemen is. Samsung gebruik goedkope en slechte elco's en Samsung staat er dan ook heel goed om bekend dat de televisie kan tikken, een lange opstarttijd heeft en de levensduur ook niet altijd zo lang is als het bij een televisie moet zijn. Tevens geldt dit ook voor monitoren en dat is toch echt wel een punt waar ik kritiek op heb.

Dank tot zover, mocht er iemand andere ideeën hebben, graag!
De Panasonic ST50 is in mijn ogen de beste koop van de 2012 modellen. Je hebt heel veel bang voor heel weinig buck en dat zie je in niet een ander toestel terug. Jammer dat de televisie vrijwel EOL (End Of Life) is en dus bijna niet meer wordt verkocht.
Pagina: 1