besturingssysteem Windows 7 of 8 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501986

Topicstarter
Beste mensen!

ik heb samen met iemand die veel verstand heeft van computers een Desktop laten samenstellen
wat vooral gebruikt word voor games en andere kleine bijzaken.

hier even de specificaties ;

Intel® Core™ i5-3570K
Cooler Master GX550
Cooler Master Elite 344
LG CH10LS28
ASUS P8B75-M LX PLUS
Seagate ST2000DM001
Corsair 8 GB DDR3-2133 Kit

(voor mensen die een Game pc zoeken en er geen verstand van hebben, is dit een leukerdje) !

maar nu mijn vraag.. ik moet nog een besturingssysteem kiezen en welke raden jullie mij aan

ik heb gelezen dat windows 7 echt een goede is, maar ik dacht zelf..
windows 8 is natuurlijk nieuwer dus is dit eigenlijk toch beter voor in de toekomst, qua updates enzo?

wat is jullie mening hierover?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37

Cyphax

Moderator LNX
Windows 8 zal wel iets langer ondersteund worden dan Windows 7 inderdaad, maar of je momenteel beter Windows 7 of Windows 8 kunt hebben zou ik laten afhangen van persoonlijke voorkeur. Het gaat uiteindelijk om die nieuwe interface. Daar kun je van houden, of je vindt het niets, maar kan niemand voor jou beslissen. :)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat, als het tussen Windows 7 en 8 moet gaan, uit naar Windows 7.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:24

P_Tingen

omdat het KAN

Helemaal mee eens (met ruun51). En mocht je allergisch zijn voor het tegeltjesscherm, dan is daar met een gratis programma wel wat aan te doen. En dan hou je win7+ over.

Win8 is niet "Win 7 met tegeltjes", maar er zijn veel meer verbeteringen doorgevoerd. Het tegeltjesscherm is wel iets wat veel discussie oplevert, maar zoals gezegd is daar wel iets aan te doen, mocht je dat willen.

Los van dit scherm is er volgens mij geen enkele reden om nog win7 te nemen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Wat Cyphax zegt.
Kleine toevoeging die ik zou willen maken:
Heb je ooit gewerkt met vista/win7? Zo nee - ga dan absoluut voor win8. Het zal even wennen zijn, maar het is beter dan win7. Alleen voor mensen met een win7/vista achtergrond is het lastig om van een lege desktop met startbalk naar een vol scherm te gaan.

Dus als je geen idee hebt hoe win7 werkt, ga voor win8. Het werkt sneller met toetsenkombo's heeft een betere bestandsindeling (programma's delen 'common' code met elkaar, waardoor je geen dubbele data hoeft op te slaan > scheelt ook nog eens ruimte en wordt er sneller door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik werk nu met windows vista..

maar ik hoor het al.. eigenlijk is windows 8 beter!

dan ga ik voor die!

ja ik wil eigenlijk wel gewoon een bureublad dat heb ik nu ook en dit is gewoon simpel
om je bestanden op te zoeken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455996

Het is gewoon Windows 7 alleen het start supersnel op, heel veel meer verschillen ga je niet (meteen) merken bij "normaal" gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppieigor
  • Laatst online: 16-07 11:33
om je gewone bureaublad te houden installeer je gewoon classis shell, dat blokkeert je metro, en heeft nog wat andere tweaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:37
Of je geeft het een weekje en dat weet je niet beter met metro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mag ik trouwens vragen waarom je voor een B75 chipset gaat, maar dan wel een -K CPU pakt? Dit is juist een combinatie die je niet vaak ziet.

voor wat betreft je OS keuze, kies gewoon wat jij fijn vindt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@TERW_DAN

ik zou het niet weten..

een man die er veel verstand van heeft heeft hem samengesteld, hij heeft goed uitgezocht
wat precies bij elkaar kan en daarvoor bestemd is..

dit zou de beste keuze moeten zijn..

maar dat weet ik niet :p

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 501986 op 18-02-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Anoniem: 501986 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:21:
Beste mensen!

hier even de specificaties ;

Intel® Core™ i5-3570K
Cooler Master GX550
Cooler Master Elite 344
LG CH10LS28
ASUS P8B75-M LX PLUS
Seagate ST2000DM001
Corsair 8 GB DDR3-2133 Kit

(voor mensen die een Game pc zoeken en er geen verstand van hebben, is dit een leukerdje) !
Is het echt een "leukerdje"? Ik heb daar mijn twijfels bij:

- Je kiest een overclockbare CPU zonder geschikt Mobo om effectief te overclocken.
Ofwel i5 3570K met Z77 mobo (+ goede cpu koeler)
Ofwel i5 3350P met B75/H77 mobo

- DVD Deze lijkt me erg duur, wat kan die beter dan een model van 20€ ?

- Het B75 mobo is op zich goed als je niet gaat overclocken maar het is wel heel erg beperkt kwa features. Slechts 2 RAM slots en maar 1x SATA 600... voor wat voor een high-end systeem moet doorgaan erg pover. Andere goedkope B75 mobo's bieden al direct wat meer: pricewatch: ASRock B75 Pro3-M

- Geheugen: 2133Mhz geheugen heeft al weinig meerwaarde in een i5 systeem en al helemaal geen meerwaarde als je niet gaat overclocken. Neem 1600Mhz CL9 geheugen en je zit goed, en goedkoper.

- Case: Vrij basic, zeker als je een high end GPU er in wil is een beetje goede airflow en cable management wel handig.

- Geen GPU? belangrijkste onderdeel staat niet in je lijstje.

- Een SSD mis ik ook in je lijstje, maar dat kan door budgetaire redenen achterwege gelaten zijn natuurlijk... Al in mijn mening dat het een essentieel onderdeel is in iedere PC van +750€ O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Inrage op 18-02-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 501986 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:01:
@TERW_DAN

ik zou het niet weten..

een man die er veel verstand van heeft heeft hem samengesteld, hij heeft goed uitgezocht
wat precies bij elkaar kan en daarvoor bestemd is..

dit zou de beste keuze moeten zijn..

maar dat weet ik niet :p
Pak de BBGs er eens bij. Zoals Inrage ook al aankaart is de keuze op die punten niet helemaal logisch. Op zich zal het wel werken, maar ik mis de balans nogal. Ik vraag me af of die persoon er dan ook echt veel verstand van heeft als ik dit zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 455996 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:40:
Het is gewoon Windows 7 alleen het start supersnel op, heel veel meer verschillen ga je niet (meteen) merken bij "normaal" gebruik.
Dat snel opstarten maakt mij overigens geen bal uit. Het staat nu al op een SSD, dus het start al vliegensvlug op, maar stiekem is het een laptop die bijna nooit op hoeft te starten. Staat bijna altijd in standby.
P_Tingen schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:26:
Win8 is niet "Win 7 met tegeltjes", maar er zijn veel meer verbeteringen doorgevoerd. Het tegeltjesscherm is wel iets wat veel discussie oplevert, maar zoals gezegd is daar wel iets aan te doen, mocht je dat willen.
's Leuk om te gooien met "veel meer verbeteringen", maar het helpt natuurlijk wel als je wat voorbeeldjes geeft ter onderbouwing.
Er zijn genoeg dingen verbeterd, sure. Zo kan Windows eindelijk zelf ISO-files mounten. En het kopieerdialoog geeft nu grafiekjes. Het start vast sneller op. Maar dat zijn zulke marginale dingen... en daar staat ook weer crap tegenover. Zo is het afsluiten van het OS bizar ver weg verstopt (vergeleken met andere OS'en als Windows 7) bijvoorbeeld. En van die tegels moet je inderdaad maar houden. Niks voor mij iig. Ik spendeer geen tijd aan dat soort dingen. Ik wil er gewoon mee kunnen werken.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb hier Win 8 draaien voor de grap, moet hem nog tweaken maar ik heb er nog geen zin in. win 7 draait nog altijd perfect en de interface is precies zoals ik het wil hebben.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:46
Ik ben 2 weken terug overgestapt op win8 (pro), en dat bevalt me echt heel erg goed.
Het installeren van programma's/apps en het wijzigen van instellingen gaat even anders, maar zeker het dagelijkse gebruik gaat erg soepel.

Afsluiten gaat gewoon door op alt+F4 te drukken en dan enter (vanuit het bureaublad), dat werkt prima.
Je hoeft dus niet perse terug naar 'home', dan afmelden en dan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

mitsumark schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:48:
Afsluiten gaat gewoon door op alt+F4 te drukken en dan enter (vanuit het bureaublad), dat werkt prima.
Je hoeft dus niet perse terug naar 'home', dan afmelden en dan afsluiten.
En als je de muis wil gebruiken:
- Charms bar
- Settings
- Power
- Shut Down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Laatst online: 10:25
Even naar de winkel gaan en gewoon uitproberen? :>

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Mja, eigen ervaring zal tellen. Je eigen referentiekader ook.

Een beetje een zinloze vraag omdat geen van beide OS'en een slechte keuze is en het vooral van bovenstaande twee dingen af hangt. Als je nu helemaal blanco in Windows stapt, zou ik zeggen neem 8. Doe je dat niet, dan moet je wel heel goed gaan kijken om de echte meerwaarde van win7 boven win8 te zien danwel te benutten (en vooral dat laatste... wat gaan de vernieuwingen voor jou als gebruiker betekenen? Win7 heeft alle services die Win8 heeft namelijk).

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gewoon een programma'tje installeren als Start-8 van stardock en je hoeft die tiles etc niet meer te zien.. Die tiles worden dan een extra'tje.

Ik begrijp nog altijd niet waarom ze de startknop verandert hebben in een fullscreen applicatie.. als je lekker een filmpje in splitscreen aan het kijken bent, terwijl je iets anders aan het doen bent dan is dat verschrikkelijk ambetant.

nu ja, zelf kijk ik nooit naar die tiles, maar werk gewoon via het start-8 programma'tje en dat werkt prima!

off topic:
Ik zou wel niet speciaal upgraden naar Windows 8 als je al windows 7 hebt en voor de upgrade moet betalen. (ik heb de upgrade gedaan omdat ik deze gratis kan gebruiken via dreamspark :9 )

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 18-02-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
@Ruun51

De pc uit je startpost is geen goeie. Sommige onderdelen zijn te duur, passen niet goed bij elkaar, of zijn geen goed merk.

Vertel eerst dit:

-hoeveel wil je maximaal uitgeven
-op welke settings wil je de games spelen(medium-high-ultra)
-op welke resolutie wil je de games spelen
Pagina: 1