Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig om bepaalde waardes uit mijn Cisco Catalyst 3750 24P switch uit te lezen via SNMP. Ik zal beginnen met de relevante config van deze switch hier te plakken:
Het IP adres van de switch is 192.168.10.233, het IP adres van mijn laptop is 192.168.10.234. Mijn laptop en de switch kunnen elkaar prima pingen.
Op mijn laptop heb ik de Paessler SNMP Tester v3.2 geinstalleerd. Als ik vervolgens op de knop "Scan Available Standard Interfaces" druk krijg ik een heel log over de interfaces van die switch. Maar eigenlijk wil ik ook zaken zien als CPU tijd, Memory Free, Temperature etc. Echter heb ik geen idee waar ik de correcte OIDs vandaan moet halen.
Via cisco.com vind ik links als deze:
ftp://ftp.cisco.com/pub/m.../cat3750-supportlist.html
of
ftp://ftp.cisco.com/pub/mibs/oid/CISCO-PROCESS-MIB.oid
Wanneeer ik echter een OID uit deze links haal en vervolgens in de Paessler SNMP tester gooi, krijg ik steevast de melding
No such object (SNMP error 222)
of
No such instance (SNMP error 223).
Ik zit ondertussen met mijn handen in het haar, ik zie door de OIDs de MIBs niet meer. Kan iemand mij een duw in de juiste richting geven?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Ik ben al een tijdje bezig om bepaalde waardes uit mijn Cisco Catalyst 3750 24P switch uit te lezen via SNMP. Ik zal beginnen met de relevante config van deze switch hier te plakken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Version 12.2 --- snmp-server community public RO snmp-server chassis-id SW-LAB-01 snmp-server enable traps snmp authentication linkdown linkup coldstart warmstart snmp-server enable traps cpu threshold snmp-server enable traps envmon snmp-server enable traps config snmp-server enable traps syslog snmp-server host 192.168.10.234 version 2c public snmp-server host 192.168.10.77 version 2c public |
Het IP adres van de switch is 192.168.10.233, het IP adres van mijn laptop is 192.168.10.234. Mijn laptop en de switch kunnen elkaar prima pingen.
Op mijn laptop heb ik de Paessler SNMP Tester v3.2 geinstalleerd. Als ik vervolgens op de knop "Scan Available Standard Interfaces" druk krijg ik een heel log over de interfaces van die switch. Maar eigenlijk wil ik ook zaken zien als CPU tijd, Memory Free, Temperature etc. Echter heb ik geen idee waar ik de correcte OIDs vandaan moet halen.
Via cisco.com vind ik links als deze:
ftp://ftp.cisco.com/pub/m.../cat3750-supportlist.html
of
ftp://ftp.cisco.com/pub/mibs/oid/CISCO-PROCESS-MIB.oid
Wanneeer ik echter een OID uit deze links haal en vervolgens in de Paessler SNMP tester gooi, krijg ik steevast de melding
No such object (SNMP error 222)
of
No such instance (SNMP error 223).
Ik zit ondertussen met mijn handen in het haar, ik zie door de OIDs de MIBs niet meer. Kan iemand mij een duw in de juiste richting geven?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids