Nieuwe (game)muis

Pagina: 1
Acties:

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 15:53
Beste,

Vandaag is helaas mijn Razer Naga na 2 jaar gesneuveld (plastic onderdeeltje onder de rechterknop is afgebroken) en ben ik weer op jacht naar een nieuwe muis.

De Naga heb ik aangeschaft vanwege de extra knoppen bij de duim. Ik speelde toen der tijd World of Warcraft.

Hedendaags ben ik gestopt met WoW en speel ik enkel nog LoL/Diablo 3 met hier en daar Skyrim.

Nu heb ik een oude Logitech muis (draadloos) uit de kast gepakt, maar merk toch dat ik de snelheid enorm hoog moet gooien om dezelfde gebruikservaring te krijgen als de Razer Naga. De Razer naga reageert een stuk sneller in alles.

Ik heb dus de volgende eisen:

Goeie gevoeligheid, ik vind het prettig om een rappe muis te hebben die bij kleine bewegingen duidelijk reageert.

Het liefst zou ik draadloos hebben, tenzij dit daadwerkelijk te veel performance inlevert.

Liefst niet meer dan €50,-. Na de Naga heb ik eigenlijk weinig puf nog om 80-90 euro uit te geven aan een muis. Vooral doordat mijn gaming-uren behoorlijk zijn verminderd.

Klik-bestendig. Ik zoek een muis die niet na een jaar sneuveld vanwege veel/vaak klikken. (Heb ik al eerder gehad). De Naga bleef op dat gebied het wel goed doen, tot het plastic onderdeeltje brak natuurlijk :D (Linkermuisknop werkt nog als een zonnetje)

De PC in de woonkamer heeft bij ons een Wireless Marathon Mouse M705 van Logitech. Op zich werkt dit prima, maar voor mijn gevoel is het ook geen denderende muis. Maar iets in die richting zou dus welkom zijn.

Enige tips? :D

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 09:58

amas

Law of Nature: Chaos

(Goede) draadloze muizen zijn prijzig helaas. Ik heb zelf de pricewatch: Logitech Performance Mouse MX welke heerlijk in de hand ligt, maar tijdens échte gamesessies -- PoE Hardcode bijv. -- wissel ik toch wel graag door naar mijn oude vertrouwde G5. De Performance MX werkt ook echt prima, met SetPoint kun je de DPI makkelijk instellen. Maar omdat ik al jaren een échte game muis gebruik voelt het toch wat betrouwbaarder aan. Als je per se draadloos wilt kan ik je dus de Performance MX aanraden. Wil je een echte gamemuis dan zou ik zeggen pricewatch: Logitech G500

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 18:35
Kan altijd gewoon weer een Naga kopen ;)
Heb er zelf ook een en weet nu al, ondanks dat ik geen WoW meer speel dat ik niet meer zonder die extra knoppen wil, te handig :)

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 15:53
Ik had ook de G700 gezien.

Zit op 't moment te kijken voor de Razer DA 2013 of de G700. De DA 2013 vind ik alleen wel een beetje aan de prijzige kant en is bedraad natuurlijk..

G700 vind ik alleen maar positieve reviews over, alleen komt er wel erg vaak een scroll-issue voor waar het scrollwieltje los komt te zitten in een endless scroll-modus, maar niet meer goed terugklikt (Met de knop)

Enige ervaringen hiermee?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Ik heb zelf de logitech g700. Sinds ik er aan gewend ben vind ik die goedkope muizen maar irritant om mee te werken. Ook zijn die vaak te klein.
Zelf vind ik het wel chill dat deze muis draadloos is. Alleen jammer dat deze vaak moet worden opgeladen (om de 3 dagen). Deze muis werkt ook met snoertje, dus het maakt niet heel erg uit wanneer deze leeg is.
Veel mogelijkheden om knoppen in te stellen, om bijv. de snelheid van de muis aan te passen met de knoppen.

Over het scroll wieltje, deze kan endless scrollen. Dit gebruik ik zelf erg vaak als ik ff naar onder moet scrollen op een pagina. In de game kan je dit endless scrollen gebruiken om rapid fire te schieten met een single schot wapen (gewoon hard laten scrollen en de linkermuis knop inklikken :P ).
Als deze endless aan t scrollen is kan je deze met de knop weer in vaste modus zetten. Je krijgt echter wel een tikkend geluid te horen wanneer je dit doet. Ik kan begrijpen dat dit een defect kan veroorzaken. Zelf iig geen problemen mee gehad.

Ik vind de g700 een goeie muis, alleen wel prijzig. Hier mijn review erover: http://nl.hardware.info/p...s-gaming-mouse-door-mirno

我的名字是Mirno

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:40
Ben zelf gekomen van de Logitech Performance MX naar de G700 en oeh wat een heerlijke game muis. Ligt lekker in de hand voor zowel kleinere handen (zoals ik) en grotere handen :o)
Voordeel is dat je zowel draadloos als bedraad kan spelen maar zelf speel ik altijd met draad, persoonlijke voorkeur. Je kan on the fly je DPI aanpassen en profielen wisseln i.v.m. een bepaalde snelheid voor een game of whatever.
Heb zelf totaal geen enkel probleem met het scroll wieltje dat vast komt te zitten.

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-02 13:09
Je kan ook nog de Corsair M90 overwegen, ik heb hem zelf nu ongeveer een half jaartje in het bezit en bevalt zeer goed. Heeft alleen wel een draadje. Daarin tegen wel een mooi aluminium chassis
Pagina: 1