HTPC aanzetten met Streacom IRRC receiver werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-01 15:18
Ik heb een Streacom FC5 evo met IRRC receiver maar als ik mijn HTPC aan wil zetten met de remote dan gebeurd er niks. Ik heb een Asus F2A85-M LE moederbord en op de site van Streacom staat het volgende: "Requires power to USB when off, see motherboard specification for support of this feature."

Weet iemand of mijn moederbord dit ondersteund? De remote werkt verder overigens prima...

• Rayne_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:19
Heb je de powerkabel van de aan/uit knop aangesloten op de overeenkomstige pinnen van het IRRC bordje en vervolgens de powerkabel van het IRRC bordje aangesloten op het moederbord? Dan zou het moeten werken.
Hier zie je het schema: http://www.streacom.com/downloads/ug/irrc.pdf

Ik heb ongeveer hetzelfde moederbord (Asus F2A85-M) en bij mij werkt het ook nog niet. Ook onder Windows reageert de remote niet bij mij. Er staat unknown device in de device manager en ik kan nergens drivers vinden (de remote zou plug 'n play moeten zijn). Heb jij nog iets moeten installeren?

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Bij mij werkt hij wel, uit S4-state, maar 'echt' aan en uitzetten werkt niet. Voor mij is dat voldoende, dus ik heb het verder niet onderzocht.

Wat ik vervelender vind is dat de basisfuncties wel werken, maar ik in combinatie met XBMC het nog niet voor elkaar heb gekregen om alle geavanceerdere functies (bijv. een watched flag zetten) nog niet aan de praat heb gekregen icm m'n Harmony. Volgens mij moet je daarvoor echte toetsenbord-aanslagen versturen en die Streacom verstuurt alleen commando's ofzo.