Aankoopadvies phonovoorversterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een Phonovoorversterker voor een platenspeler met een MC element. Omdat ik nogal rap door mijn platenspelers heengaa (als ik ergens een betere zie voor weinig wil ik nog weleens overstappen ;) ) is het ook wel verstandig om er een te kopen die ook MM elementen aankan.

Budget is maximaal 100 euro. Ik heb zelf een aantal geschikte gevonden maar twijfel nog een beetje;

-NAD pp2i
Schijnt een prima versterker te zijn, doet MM en MC elementen, kost 99 euro.

-Teufel PhonoStation1
Kan ik weinig over vinden, lijkt ook MM en MC elementen aan te kunnen. Kost 79 euro.

- Hele rits goedkope varianten, verschillend van 19 tot 50 euro (onder andere hier bij Bax-shop)

Wat zou de reden zijn om voor een duurdere NAD of Teufel te gaan, en niet voor een goedkope chinatech? Zit er serieus verschil in kwaliteit of is dat alleen merkbaar als je het wilt horen?

Alvast bedankt voor de hulp :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 17:12
Kijk eens naar een Phonobox van Pro-Ject, ik heb het oude model..

Daarvoor had ik een goedkope Chinatech variant en dat verschil is in mijn absoluut niet audiofiele gehoor, merkbaar aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Tja, dat maakt het er niet makkelijk op natuurlijk ;) de phonobox van Pro-ject kost ok 99 euro en kan kennelijk hetzelfde als die van NAD en Teufel.. :+

Iemand nog een gouden tip?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 17:12
Pixeltje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:38:
Tja, dat maakt het er niet makkelijk op natuurlijk ;) de phonobox van Pro-ject kost ok 99 euro en kan kennelijk hetzelfde als die van NAD en Teufel.. :+

Iemand nog een gouden tip?
Ja, gaan eens luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Oke :) Heb al een mailtje gestuurd naar Wilbert in Utrecht, is voor mij de dichtstbijzijnde dealer van Pro-Ject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb een NAD PP2 (zonder i, zal wel de voorloper zijn) en daar is eigenlijk niks over te zeggen. Doet z'n werk uitstekend :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1