Future-proof desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 21:00
Dag tweaker,

Ik heb een desktop samengesteld, ik wil gaan gamen en een systeem hebben
wat jaren mee gaat met minimale vervanging (alleen videokaart en voeding bv)

Naar mijn idee is dit prima, ik heb gekozen voor zo min mogelijk geluidsproductie
en een mooi compact systeempje. Toetsenboard, muis en beeldscherm heb ik zelf.

Ik wist niet zeker welke voeding ik het beste kon nemen dus degene die er tussen staat
is misschien niet de uiteindelijke.

Samengesteld systeem

Ik hoor graag of er nog verbeteringen kunnen en of ik misschien beter een component kan vervangen door een andere. Mijn budget is max. 1500 euro zonder speling.

Skunkopaat

Edit: Ik ga ook overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 17:18
Wat wil je met de PC gaan doen?

Kijk ook eens naar: DAA beleid

[ Voor 47% gewijzigd door _Peter2_ op 18-02-2013 14:16 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Wil je één of meerdere videokaarten?

In het geval van 1, zou je aan dit systeem voldoende hebben:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 195,61€ 195,61
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 87,31€ 87,31
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 279,-€ 279,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 78,25€ 78,25
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 92,90€ 92,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 38,50€ 38,50
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 40,01€ 40,01
1XFX Pro 550W€ 52,60€ 52,60
2Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 79,90€ 159,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,98

Ik heb gekozen voor 2x 120GB SSD in raid. Omdat mij dat zelf leuk lijkt. Ik begrijp echter al je dat niet wilt. Dan kan je voor deze SSD gaan: pricewatch: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB

Grotere/beter, maar ook een stuk duurder voeding: pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M

Wil je echt een top-voeding hebben kan je bij de Seasonic X-serie kijken. Seasonic-G serie is ook erg goed, wel minder dan de X-serie. Ook weer wat goedkoper.

Deze XFX voeding heeft de beste prijs/prestatie verhouding. En als je één videokaart neemt kan je het beste de XFX nemen in mijn ogen.

Aan dit systeem zal je wel genoeg hebben volgens mij. Graag vermelden wat je er precies mee wilt gaan doen. Voor eventuele aanpassingen.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Als het over een Game PC gaat volg dan dit topic --> [BBG] High-end gamesysteem maart 2013

Past net binnen je budget. Beter dan die rammelende samenstelling uit je azerty mandje en nuttiger dan 2xSSD in raid van hierboven...

Denk eraan, dit is geen helpdesk maar een discussieforum. Dus motiveer even waarom je die onderdelen gekozen in je mandje gestoken hebt en waarvoor je de PC hoofdzakelijk gaat gebruiken.

Info over je beeldscherm en je overclockintenties zijn ook belangrijk...

[ Voor 34% gewijzigd door Inrage op 18-02-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Laatst online: 20-03 21:00
ik maak zo ff een nieuw topic aan met meer info en redenen achter componenten, ook
maak ik het even wat overzichtelijker zoals de post van Mirno maar ik weet niet hoe dat moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

@Inrage,
Er onder heb ik ook de crucial m4 aan geraden ipv die 2x120GB SSD. Snap dat iemand liever 1 SSD wilt. Ik zelf zou echter 2 SSD's in RAID nemen, wat is daar dan eigenlijk mis mee? Voorderest is het een prima game PC, die overklokbaar is (futureproof).

@skunopaat,
Een wenslijst maken, en dan GMRL genereren. Die code even kopieren en hierin het bericht plakken ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

SSD's in raid is eigenlijk niet sneller, maar, omdat het volgens mij een SF controller is, heb je een 2x zo grote kans dat het fout gaat.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:30

P_Tingen

omdat het KAN

Een raid met 2 x SSD lijkt me eerder een leuk experiment dan een nuttig advies.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
skunkopaat schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:38:
ik maak zo ff een nieuw topic aan met meer info en redenen achter componenten, ook
maak ik het even wat overzichtelijker zoals de post van Mirno maar ik weet niet hoe dat moet
Dat kan ook gewoon in dit topic. Hoe je het moet doen vind je in het DAA Beleid (link staat hier al in dit topic)
mirno schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:42:
@Inrage,
Er onder heb ik ook de crucial m4 aan geraden ipv die 2x120GB SSD. Snap dat iemand liever 1 SSD wilt. Ik zelf zou echter 2 SSD's in RAID nemen, wat is daar dan eigenlijk mis mee? Voorderest is het een prima game PC, die overklokbaar is (futureproof).
SSD in raid is bullshit in ieder gebalanceerd systeem, het is gewoon leuk om eens een benchmark te runnen (joepie 5 minuten fun...) Zeker als je ook nog eens 2 minderwaardige SSD's in het systeem gaat plaatsen vind ik mijn opmerking wel terecht. Omdat jij het leuk zou vinden maakt het nog geen goed advies imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Wordt het systeem dan niet 2x zo snel?
Overigens komt die kingston SSD qua prestaties in de buurt van de crucial M4, verschil zal je niet merken.
Inrage schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:12:
[...]

Dat kan ook gewoon in dit topic. Hoe je het moet doen vind je in het DAA Beleid (link staat hier al in dit topic)

[...]

SSD in raid is bullshit in ieder gebalanceerd systeem, het is gewoon leuk om eens een benchmark te runnen (joepie 5 minuten fun...) Zeker als je ook nog eens 2 minderwaardige SSD's in het systeem gaat plaatsen vind ik mijn opmerking wel terecht. Omdat jij het leuk zou vinden maakt het nog geen goed advies imo...

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
mirno schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:30:
[...]
Meen je dat nu echt?

Overigens komt die kingston SSD qua prestaties in de buurt van de crucial M4, verschil zal je niet merken.
Geadverteerde prestaties en effectieve prestaties zijn één ding... een ander belangrijk punt is betrouwbaarheid, daarvoor staan Samsung Crucial & Intel dan weer iets beter bekend.

Voor een SSD kies je beter voor betrouwbaarheid, alle betrouwbare SSDs zijn snel genoeg. Enkel in benchmarks ga je verschillen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:03

hidde212

Free your mind...

Inrage schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:12:
[...]

[...]

Daarnaast heb je in RAID0 geen TRIM (garbage collection) waardoor de SSDs sneller bevuild raken en minder lang mee gaan. En dat in combinatie met een SandForce controller...

Verder is het systeem van mirno prima, als je de kaart inwisselt voor bijv. de pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5.

Een systeem dat future-proof is lukt niet. Kun je beter deze videokaart nemen en over 2-3 jaar een snellere kaart uit dezelfde prijsklasse kopen.

[...]
De daadwerkelijke prestaties zijn natuurlijk niet automatisch gelijk aan de specs. Een sandforce controller is alleen zo snel als hij ongecomprimeerde data gevoerd krijgt. Daarnaast staat de Crucial M4 bekend als zeer betrouwbare serie SSDs.

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Oke, van SSD's in RAID zie ik dus af, vanwege die betrouwbaarheid. Ik dacht dat de laadtijden verhoogt worden. Waardoor alles nog snelle zou gaan laden.

Overigens is de Kingston SSD ook betrouwbaar. De crucial m4 is echter populairder en is door meer mnesen gebruikt. Voor meer zekerheid kan je voor de crucial m4 gaan. Ik denk echter niet dat je er verschil bij zult merken qua prestaties en levensduur tussen de m4 en de v300.

我的名字是Mirno

Pagina: 1