Laptop opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Hey allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik heb op een vorige laptop al eens een kapotte harde schijf gehad en ik dacht dat dit hier ook het geval was. Maar omdat ik niet dezelfde situatie helemaal krijg wou ik het even checken hier voor ik kosten doe voor een nieuwe HD.

Mijn laptop draait nu op windows 8 en hij had het voor kort ook op windows 7.
Tijdens het opstarten loopt hij soms vast of valt hij halverwege uit en begint hij opnieuw op te starten.
Soms kom ik dan bij systeemherstel terecht, soms loopt die dan door.
Maar meestal dus bij systeemherstel.
Hij valt dan tijdens het herstellen ook vaak uit. Maar tot nu toe heb ik hem al altijd opgestart gekregen. Eenmaal opgestart loopt het eigenlijk goed. Ik heb wel gemerkt dat bij lang niet gebruiken (standy) hij ook wel durft vastlopen.

Hij had het dus op windows 7 waarna ik een clean install naar 8 gedaan heb. Dan is het een tijd goed gegaan (nadat ik snelstarten had uitgeschakeld want hier had hij het ook mee) en is hij het terug beginnen doen.

Bedankt voor advies al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-07 13:53
Andere power brick geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Geeft de HDD geluidjes? bijvoorbeeld tikjes en dergelijke?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Nee, dit heb ik nog niet speciaal gehoord. Hij stopt gewoon abrupt. Maar dan geeft die wel een geluidje. Maar da lijkt eerder de power down te zijn dat ik dan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Wat bedoel je juist daarmee? (Mogelijk een België - Nederland taal probleem even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:50
poweradapter=power brick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Nee, maar daar is denk ik niets mis mee want hij laadt mooi en hij heeft op zich ook een batterij dus het zou niet de spanning mogen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Wat zouden de mogelijkheden kunnen zijn?

Het kan de harde schijf zijn vermoed ik met kapotte secties.
(Is er een manier om dit te controleren of dit het geval is?)

Ik heb ook ergens vernomen dat het kapotte RAM kan zijn die benut wordt tijdens het starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502502

Hoi DaemonAngel,

Hoeveel RAM sticks heb je in je laptop?
Als je meer dan 1 heb , probeer er dan 1tje eruit te halen en kijk of het opstart procedure wel werkt.
Als het nogsteeds niet werkt, plaats je RAM stick er terug in en haal de ander eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Ik heb de ram sticks er eens uitgehaald en dit gaf niets.

Nu heb ik wel iets raar. Ik heb een andere powerbrick getest en hij viel ook nog uit.
Maar nu heb ik het eens zonder powerbrick geprobeerd en hij is zonder problemen opgestart.

Dus gewoon op de batterij start hij op. Eenmaal opgestart als ik dan de lader erin steek valt die uit.

Wat kan dit zijn?
Een nieuwe lader kopen gaat niet helpen want de andere laders hier (zelfde merk, zelfde specs heb ik nagekeken) helpen niet.

• DaemonAngel
Ik had dit forum gevonden met mogelijk een antwoord:
http://www.9lives.be/foru...insteken-van-voeding.html

Dus het kan aan de connectie liggen (die inderdaad wat los zit) of het moederbord blijkbaar
Is dit correct? Of zijn er andere mogelijkheden.

Moederbord --> laptop game over vermoed ik?
Die connectie --> iemand een idee wat het zou kosten (ik ben niet handig en ik weet net wat solderen betekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Bump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als het idd je moederbord is kan je hem openen maken. Vaak is zo'n connector 'grof' genoeg dat je hem mogelijk met opnieuw solderen weer vast kan zetten.

Verder zou het goed zijn ook even de policy door te nemen m.b.t. het kicken van topics binnen 24 uur en het kunnen editten van posts.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
DukeBox schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:46:
Als het idd je moederbord is kan je hem openen maken. Vaak is zo'n connector 'grof' genoeg dat je hem mogelijk met opnieuw solderen weer vast kan zetten.

Verder zou het goed zijn ook even de policy door te nemen m.b.t. het kicken van topics binnen 24 uur en het kunnen editten van posts.
Ja deze policy zal ik zeker eens doorlezen. Altijd leuk als mensen je daar even op wijzen.
Gelukkig was mijn vraag niet dringend vermits ik mijn laptop eigenlijk nergens voor gebruik, anders had ik het zeker niet zo urgent gekicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-07 13:53
DaemonAngel schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:59:
[...]

Wat bedoel je juist daarmee? (Mogelijk een België - Nederland taal probleem even)
Een andere stroomkabel, als ik het zo kan noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
iDonkey schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:15:
[...]

Een andere stroomkabel, als ik het zo kan noemen
Bedankt, iemand had me hierop al gewezen.
Dit heb ik getest en heeft geen effect.

Ik heb ondertussen ontdekt dat de laptop uitvalt als de kabel erin zit of erin gestoken wordt. Ongerelateerd aan welke kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bas z'n knutselblog: [Repair] Oud laptopje repareren voor dagelijks gebruik < lees m'n blog eens, die oude laptop is vast nog wel op te knappen!
Pagina: 1