Aankoopadvies wand-speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
Hallo,

Als beginnend audio-leek zou ik graag willen weten wat een goede koop zou zijn qua muur/wand speakers?
Ik heb helaas zo goed als geen ruimte op de grond / ruimte voor een speakersstandaard en wil ze daarom aan de muur hangen.

Ik heb al wat rondgekeken en onder andere deze gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberattic.com/stores/scottsurban/items/1038288/catphoto.jpg

Bose 201, type IV.
Nominal Power:120 watt
Impedance : 8 ohm

En met 17cm zijn ze ook niet extreem dik.

Is dit iets of zijn er betere alternatieven beschikbaar?

Ik ga ze aansluiten op een Denon AVR-1906.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Oei, Bose. Dat zijn doorgaans speaker die niet de kwaliteit leveren die bij het prijskaartje zouden moeten horen. Als ik jou was zou ik gaan voor een setje boekenplank speakers. Die hoef je ook niet op de grond te zetten maar plaats je gewoon op je tv meubel of op een plankje. Ik denk dat je dan een veel beter geluid kan realisren dan met deze wandspeakers. Het lage is meestal wel minder met kleinere speakers dus een sub is waarschijnlijk wel een goede aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Bedankt voor de reactie!
Ik betaal gelukkig ook niet de 'Bose-prijs' ;)

Heb je aanbevelingen voor een setje goede boekenplank speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Denon combineert, imho, altijd wel mooi met Britse speakers. Kijk eens of b.v. Tannoy wat leuks aanbiedt. Dat zijn echt geweldige dingen waar je veel plezier van kan hebben. Beetje afhankelijk van wat je voor soort muziek luistert natuurlijk!

Advies is ook om i.c.m. je versterker eens te gaan luisteren.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is altijd gevaarlijk om een combinatie te kopen waarvan anderen zeggen dat het mooi klinkt. Smaak is namelijk persoonlijk.

Je zou ergens moeten gaan luisteren welke combinatie van receiver en speakers je het mooiste vindt. Zelf was ik van plan om voor de combinatie Marantz of Denon met B&W te gaan. Uiteindelijk zijn Denon en B&W afgevallen en ben ik gegaan voor de combinatie Marantz en Focal.

Ofwel: echt ergens gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 13:40
Boston Acoustics? A25 of indien te groot de A23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zou de jamo 510 kunnen overwegen. Die is ontwikkeld voor aan de muur

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Bedankt voor de aanbevelingen!
Is inderdaad handig om inclusief dat bakbeest te gaan luisteren. Heb nu beetje een idee naar wat ik moet zoeken. daar ging het mij om.

Staat in het ouderlijk huis ook een setje B&W DM4's welke ook (nog steeds) zeer goed klinken.
Ook met mijn versterker beluisterd echter zijn ze veel te groot voor de huidige ruimte waar ze in moeten komen.
Heb bij kennissen een set van 4 B&W LM1's gehoord en dat beviel mij ook, echter zie ik die nergens meer te koop. Zo'n model is qua afmeting en voet (wall-mountable) perfect.
De B&W M1 (opvolger wellicht?) vind ik echter weer wat aan de prijzige kant
Pagina: 1