Aankoopadvies T.V. 50 inch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502335

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik heb jullie advies nodig :

Mijn wensen/eisen :

- ik heb hiervoor een 55 inch tv gehad ( is nu weg na een relatiebreuk ) ( Model : UE-55C7700... dus ik ben gewend geraakt aan een groot beeld, dus het liefst een tv van minimaal 50 inch ( liefst 55 natuurlijk)

- 3D

- Speelt mediafiles af zoals MKV met ondertiteling (via usb)

- Minimaal 3 HMDI
-----------------------------------------------------------------------------

Gebruik :

- Veel gamen (PS3/Xbox 360) + films kijken (ook in 3D)
------------------------------------------------------------------------------

Wat is jullie advies? LED/LCD/Plasma? en op welke modellen kom ik uit?

Mijn budget is €700-€800.

Bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Plasma geeft altijd het beste beeld voor je geld. Ik zou zeker de ST50 serie van Panasonic overwegen. Het spelen van MKV is meestal behelpen. Subs werken vaak niet als los bestand maar moeten ingebakken zijn. Een dedicated mediaspeler zal altijd tig keer beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502335

Topicstarter
ST50 serie? welke model en wat zijn de prijzen? met de samsung die ik hiervoor had kon ik op een usb hdd een .mkv + een losse .srt bestand zetten en afspelen met ondertiteling en ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Anoniem: 502335 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:45:
ST50 serie? welke model en wat zijn de prijzen? met de samsung die ik hiervoor had kon ik op een usb hdd een .mkv + een losse .srt bestand zetten en afspelen met ondertiteling en ging perfect.
Ik zeg ook niet dat elke tv slecht met MKV's met ondertitels omgaat, maar het werkt niet altijd perfect bij alle merken.

Welke model van de ST50 serie? Kom, kijk eens in de pricewatch. Hier is de 50" bijvoorbeeld. Er zijn meer formaten leverbaar maar je kan zelf ook wel wat zoeken, mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Mijn vader heeft sinds een maand of 2 de ST50, echt een supertoestel voor zijn prijs.
En hij speelt ook netjes via wireless alles af vanop de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:56
Veel gamen - Plasma - HUD retentie.

Heb zelf ook de 50ST50, zeer blij mee, maar game er niet mee (nog niet tenminste). Perfect voor films.

[ Voor 67% gewijzigd door NeutraleTeun op 18-02-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:01
Dacht dat de ST50 tegenwoordig end-of-life was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NeutraleTeun schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:09:

Heb zelf ook de 50ST50, zeer blij mee, maar game er niet mee (nog niet tenminste). Perfect voor films.
Valt tegenwoordig wel mee hoor, zelfs mijn PZ80 van 4 jaar oud heeft er geen last van.
Het blijft er idd even instaan, maar een uurtje iets anders kijken en het is weer weg.
Ryan_ schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:11:
Tja, 60-serie is aangekondigd, maar voor zover ik weet nog niet beschikbaar.
Met wat geluk zakt de prijs van de 50 dus nog wat, veel tv voor minder geld :)

[ Voor 66% gewijzigd door Fire69 op 18-02-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:09:

Ik game regelmatig op mijn plasma en heb er nog nooit last van gehad. Na de nodige uurtjes CoD of zo is er geen HUD te bekennen.
Ryan_ schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:11:
De 60-serie is aangekondigd maar nog niet leverbaar. De 50-serie zeker nog wel een tijdje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Fire69 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:18:
[...]

Valt tegenwoordig wel mee hoor, zelfs mijn PZ80 van 4 jaar oud heeft er geen last van.
Het blijft er idd even instaan, maar een uurtje iets anders kijken en het is weer weg.
S1NN3D schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:29:
[...]

Ik game regelmatig op mijn plasma en heb er nog nooit last van gehad. Na de nodige uurtjes CoD of zo is er geen HUD te bekennen.
En toch is dat geen uitsluitsel dat het niet kan gebeuren.
Lees het Panasonic sub-forum maar na. Gewoon mensen die er wel last van hebben (zonder gamen, en met normaal TV kijken) binnen een half jaar tijd.
En jullie hebben respectievelijk een PZ en GT versie. ST kan natuurlijk ook anders uitvallen hè ;)
Persoonlijk zou ik niet aan plasma beginnen als ik al weet dat ik veel ga gamen.

En ook zou ik je aanraden om eens het forum door te lezen voordat je je hier gaat registreren en meteen maar (simpele) hulp gaat vragen zonder zelf eerst onderzoek te doen.
Staat namelijk heel veel info in. Zoveel dat je dit topic niet eens hoefde te maken.
En de Pricewatch kan in dit geval inderdaad ook al heel veel voor je wegstrepen.

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 18-02-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NeutraleTeun schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:53:
[...]

En jullie hebben respectievelijk een PZ en GT versie. ST kan natuurlijk ook anders uitvallen hè ;)

[...]
Ik denk dat ze na 4 generaties panelen niet plots achteruit zijn gegaan qua retentie-problemen ;)

Voor mij is het heel simpel. Wil je mooi beeld zonder dat artificiële snufjes nodig zijn, neem dan een plasma.
Ik zie hier op't werk genoeg nieuwe LED-Samsungs, die kunnen echt niet tippen aan mijn oude plasma :)

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 18-02-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De Panasonic TX-P50ST50 inderdaad. Jammer dat hij EOL is maar zolang hij nog te koop is, een heel interessante televisie. Meer televisie ga je voor dat geld niet krijgen en dan heb je een ontzettend goed beeld.

Retentieverhalen zijn altijd leuk, maar er zijn maar weinig mensen die er echt veel problemen mee hebben. En als het in grote getallen voorkomt, kun je altijd de verkoper of Panasonic erop aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zoals ik al zei, lees het forum maar. Het zijn niet enkel "verhalen".
En in de gebruiksaanwijzing staat ook letterlijk dat retentie geen defect is en dus niet onder garantie valt.

Nogmaals, bij statisch beeldgebruik zou ik geen plasma gebruiken/aanraden.
Dus ik snap niet waarom jullie dat allemaal wel doen?

Ja, het is een zeer goede TV voor het geld. Maar niet als je voornaamste doeleind gamen is. En "veel" valt bij mij toch wel onder het kopje "zeer grote kans op retentie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
NeutraleTeun schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:09:
Zoals ik al zei, lees het forum maar. Het zijn niet enkel "verhalen".
En in de gebruiksaanwijzing staat ook letterlijk dat retentie geen defect is en dus niet onder garantie valt.

Nogmaals, bij statisch beeldgebruik zou ik geen plasma gebruiken/aanraden.
Dus ik snap niet waarom jullie dat allemaal wel doen?

Ja, het is een zeer goede TV voor het geld. Maar niet als je voornaamste doeleind gamen is. En "veel" valt bij mij toch wel onder het kopje "zeer grote kans op retentie".
Zware retentie, of eigenlijk inbranden, komt werkelijk nog maar zelden voor. Bij gamen heb je geen statisch beeld en na het gamen verdwijnt de retentie die is ontstaan al snel. Het is uiteraard geen zekerheid maar wanneer inbranding ontstaan na een kort statisch beeld, kun je altijd contact opnemen met de verkoper of fabrikant. Panasonic doet hier zelden heel moeilijk over wanneer het ook daadwerkelijk inbranding is bij juist gebruik.

Retentie is trouwens maar tijdelijk. Zo erg is dat dus niet.

Voor gamen is plasma juist geschikt. Het zijn de enige televisies waarbij je in de game-modus een motion resolution hebt van 1080 waar elke LCD maar een motion resolution heeft van 300. En uit de game-modus is de latency van de input te hoog om het speelbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:19:
[...]

Zware retentie, of eigenlijk inbranden, komt werkelijk nog maar zelden voor. Bij gamen heb je geen statisch beeld en na het gamen verdwijnt de retentie die is ontstaan al snel. Het is uiteraard geen zekerheid maar wanneer inbranding ontstaan na een kort statisch beeld, kun je altijd contact opnemen met de verkoper of fabrikant. Panasonic doet hier zelden heel moeilijk over wanneer het ook daadwerkelijk inbranding is bij juist gebruik.

Retentie is trouwens maar tijdelijk. Zo erg is dat dus niet.

Voor gamen is plasma juist geschikt. Het zijn de enige televisies waarbij je in de game-modus een motion resolution hebt van 1080 waar elke LCD maar een motion resolution heeft van 300. En uit de game-modus is de latency van de input te hoog om het speelbaar te maken.
Kudos voor Dimens voor dit verhaal. Laat je als potentiele koper van een plasma niet bangmaken met de gebruikelijke oude koeien die uit de sloot gehaald worden. Je gaat gewoon geen beter beeld vinden voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
S1NN3D schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:43:
[...]

Kudos voor Dimens voor dit verhaal. Laat je als potentiele koper van een plasma niet bangmaken met de gebruikelijke oude koeien die uit de sloot gehaald worden. Je gaat gewoon geen beter beeld vinden voor je geld.
Tevens zou ik "zware" retentie nog altijd kiezen boven backlight bleeding en backlight clouding wat je gegarandeerd hebt bij LCD. De mate waarop retentie opvalt is zo miniem tegenover backlight problemen waar je bij vrijwel elke film altijd last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
S1NN3D schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:43:
[...]

Dit snap ik even niet.
Omdat hij mijn reactie afdoet als "onzin"?
En omdat jij vind dat mijn reactie "oude koeien" zijn?

En daarvoor kudo's?

Heb je nu wel of niet het forum doorgelezen. Klaarblijkelijk dus niet, want daar zie je dus de reacties over mensen waar het beeld (bij normaal TV kijken) wel is ingebrand. En niet gewoon maar retentie. Want zelfs met dagen scroll-bar gebruik verdwijnt het niet.

Ik snap even niet waarom je zo belachelijk moet blijven doordrammen (met kudo's naar anderen zelfs) om mijn mening onderuit te moeten halen, terwijl ik zelfs met voorbeelden kom, en jij daarin faalt en enkel aankomt met "ja ik game zelf en bij mij zie ik het niet".

Je moet gewoon wel als nieuwe gebruiker gewaarschuwd worden, want als je niet op deze (statische) zaken let, ga je geheid retentie krijgen, en in het ergste geval ook inbranden.
En dat zijn geen oude koeien.

En dat je geen beter beeld gaat vinden voor dit geld staat er los van. Dus om dat nou als argument aan te gaan halen ... 8)7

En bij gamen heb je uiteraard wel statisch beeld 8)7
HUD's, maps, health bars, speedo's ...

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-02-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Wow, ff op de rem. No offense bedoeld richting ToyotaMR2. Ik waardeer de input van alle gebruikers op dit forum. Dimens is naar mijn mening een echte tv-freak die veelvuldig inhoudelijk relevant op diverse topics reageerd.

Zelf ben ik ook een tevreden plasma kijker. Heb in het begin ook angst gehad voor inbranden en heb ook in het begin gedacht dat ik er last van had maar het was niet meer dan wat retentie die weer snel weg is. Elke techniek heeft zijn voor- en zijn nadelen. Maar het juk van inbranden en hoog energieverbruik lijkt nooit weg te gaan bij de plasma's.

In de topics wordt wel eens geklaagd over inbranden ja. Maar houdt er wel rekening mee dat mensen doorgaans eerder gaan klagen over iets dat niet bevalt dan roepen dat het goed is. Klagers hebben ergens een probleem mee, ventileren dit en zijn op zoek naar oorzaken en oplossingen. Logisch dat je die dan ook tegenkomt.

Ieders mening kan ik waarderen; dus ook die van jou ToyotaMR2. Dat ik hem niet deel is iets anders. Zelf vind ik het beeld van de gemiddelde lcd niet om aan te zien. Maar net zo goed waardering voor jou. De discussie blijft levend en de topic-starter krijgt geen eenheidsworst voorgeschoteld en kan op basis van alle meningen, zijn keuze maken.

Terug on-topic zou ik zeggen.

Een vraag over tv's dus. ToyotaMR2, ik zag ik dit nieuwsbericht een reactie van jou hand om een 50ST50 plasma te kopen van Panasonic. Je speelt nog geen games maar bij films lees je wel eens dat mensen last hebben van de ondertitels of van zenderlogo's. Heb je last van burn-in/retentie?

[ Voor 20% gewijzigd door S1NN3D op 19-02-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:10:
Heb je nu wel of niet het forum doorgelezen. Klaarblijkelijk dus niet, want daar zie je dus de reacties over mensen waar het beeld (bij normaal TV kijken) wel is ingebrand. En niet gewoon maar retentie. Want zelfs met dagen scroll-bar gebruik verdwijnt het niet.

Ik snap even niet waarom je zo belachelijk moet blijven doordrammen (met kudo's naar anderen zelfs) om mijn mening onderuit te moeten halen, terwijl ik zelfs met voorbeelden kom, en jij daarin faalt en enkel aankomt met "ja ik game zelf en bij mij zie ik het niet".
Of ik het forum lees? Ik heb jou nog niet gezien in het centraal Panasonic plasma-topic waar men toch wel de meeste ervaringen heeft met betrekking tot retentie en inbranding. Daar komt de vraag regelmatig terug van iemand die geen plasma durft te kopen omdat er weer iemand heeft gezegd dat retentie en inbranden nog steeds een heel erg groot probleem is bij plasma. En dan altijd weer heel veel reacties met; 'Nee, ik heb er geen last van. Het komt voor maar alleen bij een volledig wit/gekleurd scherm wil ik het nog wel eens zien. Ook niet na een paar uur games te hebben gespeeld.'

Dus ja, ik lees het forum en weet dus wat andere gebruikers ondervinden. En ja, ik kom ook wel eens tegen dat iemand echt inbranding heeft. Maar dit is meestal door de persoon zelf tot oorzaak gebracht en mocht dat niet het geval zijn, dan doet Panasonic er meestal niet moeilijk over.
En bij gamen heb je uiteraard wel statisch beeld 8)7
HUD's, maps, health bars, speedo's ...
Veel daarvan is continue in verandering dus echt statisch is het niet meer. En tevens denken de makers van games ook aan plasmagebruikers en worden ook de statische gedeeltes bewogen. Denk aan Battlefield 3 waar het allemaal beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
We zitten wel aardig op 1 lijn, alleen wil (of wou) jij nog niet echt toegeven dat retentie wel degelijk nog steeds een bestaand risico is. En dat is wat ik duidelijk wou maken.

Zelf was ik ook bang voor inbranden/meer verbruik. En zei ook altijd "ik koop nooit een plasma".
Nu staat er 1 bij mij zelf thuis, en heb er nog geen dag spijt van gehad.

Het verbruik is inderdaad onzin. Dat scheelt ongeveer 3 tientjes op jaarbasis (en enkel bij volledig wit scherm). En als je je dat niet kunt veroorloven moet je inderdaad niet op zoek naar een nieuw 800+€ TV.
Met retentie ben ik wel voorzichtig mee omgegaan (en let er nog steeds op) dwz in het begin altijd met zoom2 gekeken, en hou het nu ook nog wel in de gaten dat ik niet uren naar iets met een statisch logo kijk.

PS3 staat hier wel, maar speel er niet op. TV kijken doe ik zeer amper (een 1-2 uurtjes in de avond ofzo) en voor de rest eigenlijk alleen maar films (mediaspeler), dus nee, persoonlijk heb ik geen last van logo's en ook nog niet van retentie dus. Maar ook omdat ik er vanaf weet, en er dus op let. Iets wat ik TS duidelijk wou maken.
Dimens schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:14:
[...]
Of ik het forum lees? Ik heb jou nog niet gezien in het centraal Panasonic plasma-topic waar men toch wel de meeste ervaringen heeft met betrekking tot retentie en inbranding. Daar komt de vraag regelmatig terug van iemand die geen plasma durft te kopen omdat er weer iemand heeft gezegd dat retentie en inbranden nog steeds een heel erg groot probleem is bij plasma. En dan altijd weer heel veel reacties met; 'Nee, ik heb er geen last van. Het komt voor maar alleen bij een volledig wit/gekleurd scherm wil ik het nog wel eens zien. Ook niet na een paar uur games te hebben gespeeld.'

Dus ja, ik lees het forum en weet dus wat andere gebruikers ondervinden. En ja, ik kom ook wel eens tegen dat iemand echt inbranding heeft. Maar dit is meestal door de persoon zelf tot oorzaak gebracht en mocht dat niet het geval zijn, dan doet Panasonic er meestal niet moeilijk over.
Dan heb je niet goed opgelet, want daar staan wel degelijk posts van mij in.
Door de persoon zelf tot oorzaak gebracht?
Is dat niet meestal zo het geval?
Vooral dus wanneer niemand van dit effect af weet, en dus niet op de hoogte gesteld wordt? Wat ik dus hier wou doen?

Verder:
Dimens schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:41:
[...]

Inspelen kun je beter doen door de DVD die je kunt downloaden. Onderin dit topic staat daar een link voor, gebruik die. Inspelen op NED1 is niet verstandig omdat je dan bijna gegarandeerd het logo van NED1 ingebrand zult krijgen en het paneel niet geleidelijk wordt ingespeeld.
Je weet dus wel dat inbranden kan. En ook over het inspelen zegt Panasonic niks in de handleiding.
Dus?
Je hebt het in dit topic over "wanneer het ook daadwerkelijk inbranding is bij juist gebruik".
Wat is juist gebruik? Wil een gebruiker niet gewoon de TV aanzetten en gewoon kijken wat hij wil, zonder enige poespas, opletten en inspelen?
Kan die gebruiker dan niet een nieuw toestel kopen voor het EK en continue Ned1 kijken? Dat is dus geheid inbranden, maar ook gewoon normaal gebruik.
Dimens schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:28:
[...]

Als je heel erg bang bent voor inbranden en retentie, zou je ze ook de Samsung E6500 kunnen laten kopen. Dan heb je toch de voordelen van een plasma en die gaat beter om met retentie.

Open anders even een topic in CEA, dan blijft dit topic schoon voor Panasonic televisies.
Maar ik heb hier dus eigenlijk geen zin meer in. Retentie is (naar mijn mening) geen fabel en dat wou ik TS duidelijk maken.
Voor de rest mag je verkondigen wat je wilt.
Laat TS zelf nog maar eens reageren met wat hij zelf heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:54:
Maar ik heb hier dus eigenlijk geen zin meer in.
Kap er dan maar mee want je zit onnodig haat te spreiden en mensen erg bang te maken voor iets waar men niet zo bang voor moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Petje af voor je comeback hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Je bewijst maar weer dat je op oorlogspad uit bent.
Pagina: 1