We zitten wel aardig op 1 lijn, alleen wil (of wou) jij nog niet echt toegeven dat retentie wel degelijk nog steeds een bestaand risico is. En dat is wat ik duidelijk wou maken.
Zelf was ik ook bang voor inbranden/meer verbruik. En zei ook altijd "ik koop nooit een plasma".
Nu staat er 1 bij mij zelf thuis, en heb er nog geen dag spijt van gehad.
Het verbruik is inderdaad onzin. Dat scheelt ongeveer 3 tientjes op jaarbasis (en enkel bij volledig wit scherm). En als je je dat niet kunt veroorloven moet je inderdaad niet op zoek naar een nieuw 800+€ TV.
Met retentie ben ik wel voorzichtig mee omgegaan (en let er nog steeds op) dwz in het begin altijd met zoom2 gekeken, en hou het nu ook nog wel in de gaten dat ik niet uren naar iets met een statisch logo kijk.
PS3 staat hier wel, maar speel er niet op. TV kijken doe ik zeer amper (een 1-2 uurtjes in de avond ofzo) en voor de rest eigenlijk alleen maar films (mediaspeler), dus nee, persoonlijk heb ik geen last van logo's en ook nog niet van retentie dus. Maar ook omdat ik er vanaf weet, en er dus op let. Iets wat ik TS duidelijk wou maken.
Dimens schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:14:
[...]
Of ik het forum lees? Ik heb jou nog niet gezien in het centraal Panasonic plasma-topic waar men toch wel de meeste ervaringen heeft met betrekking tot retentie en inbranding. Daar komt de vraag regelmatig terug van iemand die geen plasma durft te kopen omdat er weer iemand heeft gezegd dat retentie en inbranden nog steeds een heel erg groot probleem is bij plasma. En dan altijd weer heel veel reacties met; 'Nee, ik heb er geen last van. Het komt voor maar alleen bij een volledig wit/gekleurd scherm wil ik het nog wel eens zien. Ook niet na een paar uur games te hebben gespeeld.'
Dus ja, ik lees het forum en weet dus wat andere gebruikers ondervinden. En ja, ik kom ook wel eens tegen dat iemand echt inbranding heeft.
Maar dit is meestal door de persoon zelf tot oorzaak gebracht en mocht dat niet het geval zijn, dan doet Panasonic er meestal niet moeilijk over.
Dan heb je niet goed opgelet, want daar staan wel degelijk posts van mij in.
Door de persoon zelf tot oorzaak gebracht?
Is dat niet meestal zo het geval?
Vooral dus wanneer niemand van dit effect af weet, en dus niet op de hoogte gesteld wordt? Wat ik dus hier wou doen?
Verder:
Dimens schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:41:
[...]
Inspelen kun je beter doen door de DVD die je kunt downloaden. Onderin dit topic staat daar een link voor, gebruik die. Inspelen op NED1 is niet verstandig omdat je dan bijna gegarandeerd het logo van NED1 ingebrand zult krijgen en het paneel niet geleidelijk wordt ingespeeld.
Je weet dus wel dat inbranden kan. En ook over het inspelen zegt Panasonic niks in de handleiding.
Dus?
Je hebt het in dit topic over
"wanneer het ook daadwerkelijk inbranding is bij juist gebruik".
Wat is juist gebruik? Wil een gebruiker niet gewoon de TV aanzetten en gewoon kijken wat hij wil, zonder enige poespas, opletten en inspelen?
Kan die gebruiker dan niet een nieuw toestel kopen voor het EK en continue Ned1 kijken? Dat is dus geheid inbranden, maar ook gewoon normaal gebruik.
Dimens schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:28:
[...]
Als je heel erg bang bent voor inbranden en retentie, zou je ze ook de Samsung E6500 kunnen laten kopen. Dan heb je toch de voordelen van een plasma en die gaat beter om met retentie.
Open anders even een topic in
CEA, dan blijft dit topic schoon voor Panasonic televisies.
Maar ik heb hier dus eigenlijk geen zin meer in. Retentie is (naar mijn mening) geen fabel en dat wou ik TS duidelijk maken.
Voor de rest mag je verkondigen wat je wilt.
Laat TS zelf nog maar eens reageren met wat hij zelf heeft gevonden.