Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vreemde gmail waarschuwing "aanvallers die door een staat."

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden,
Sinds kort krijg ik bij gmail bovenaan in een oudroze kleur de volgende waarschuwing:

Waarschuwing: we vermoeden dat aanvallers die door een staat worden gesponsord, toegang proberen te krijgen tot je account of je computer.Bescherm jezelf nu

Onder "Bescherm jezelf nu" volgt onderstaande koppeling:
http://support.google.com...l&ctx=mail&answer=2591015

Ik vermoed dat google weer een nieuwe poging doet om toch maar vooral mijn mobiele telefoonnummer aan mijn google account te koppelen. Want draait het op uit als ik de raadgevingen volg.

Het vreemde is dat ik niemand ken die deze waarschuwing ook krijgt, en als ik google op de text krijg zero hits?!

Kan iemand hier meer licht op laten schijnen?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dank je, kwam er net achter dat ik nogal naïef niet in het Engels gezocht had.
En ik sta met dit internetadres inderdaad op een Free Tibet mailinglist.
Dus daar zit het 'm in denk ik.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Wanneer je op een Free Tibet lijst staat is de "Sponsoring State" ook niet zo moeilijk te raden :)

Het gaat wel ver dat Google hiervoor moet waarschuwen, misschien maar eens wat fake accounts aanmelden op deze lijst en een goed moeilijk wachtwoord instellen. Dan houden we ze tenminste lekker aan het werk daar :D

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34
Ik zou 2 pass authentication aanzetten op je account.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat laatste is wat ze graag willen , je gsm nummer. Houdt ergens op hoor.
Nee het beste is dat iedereen maar op de Free Tibet mailinglist gaat ^_^
www.disney.nl Maar dat gaat voorbij de relevantie van dit topic, bedankt mensen.

Nog 1 ding, is het zo dat Google mij waarschuwt op basis van de inhoud van mijn mails of omdat de Sponsoring State daadwerkelijk heeft getracht mijn mail binnen te komen?

[ Voor 3% gewijzigd door iisschots op 18-02-2013 13:01 ]

• m3gA
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:58:
Ja dat laatste is wat ze graag willen , je gsm nummer. Houdt ergens op hoor.
Nee het beste is dat iedereen maar op de Free Tibet mailinglist gaat ^_^
www.disney.nl Maar dat gaat voorbij de relevantie van dit topic, bedankt mensen.

Nog 1 ding, is het zo dat Google mij waarschuwt op basis van de inhoud van mijn mails of omdat de Sponsoring State daadwerkelijk heeft getracht mijn mail binnen te komen?
Ze waarchuwen je omdat iemand mogelijk geprobeerd heeft om je te hacken of je mail te onderscheppen bv. En google heeft al 2 jaar mijn telefoonnummer. Nooit iets mee gebeurd. En dan liever extra veiligheid dan mijn 4 GB aan mail die op straat komt te liggen.

[ Voor 1% gewijzigd door iisschots op 18-02-2013 13:02 ]

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Laten we die links hier maar niet neerzetten. Het is niet de plaats daarvoor.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• m3gA

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:58:
Als je naar deze pagina bent geleid via een waarschuwing die in Gmail boven je postvak IN is weergegeven, zijn we van mening dat door staten gesponsorde aanvallers toegang proberen te krijgen tot je account of je computer.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Ik kan me best voorstellen dat China een aantal dictionaries tegen de mailadressen van mailinglist subscribers aangooit, in de hoop zo inlichtingen te kunnen vergaren en/of subscribers te identificeren.

Overigens kun je als 't goed is prima 2 factor authentication aanzetten zonder een telefoonnummer aan je account te koppelen.

Verwijderd

Thralas schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 01:05:
Overigens kun je als 't goed is prima 2 factor authentication aanzetten zonder een telefoonnummer aan je account te koppelen.
Njet!
Help keep the bad guys out of your account by using both your password and your phone

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10 20:23
Daar is je telefoonnummer niet voor nodig:

http://support.google.com...r.py?hl=nl&answer=1037451

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Pagina: 1