Onderzoek: Gebruik Hyves neemt verder af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:43
Er staat een fout in het artikel:
60 procent van de ondervraagde Nederlanders, oftewel 7,9 miljoen mensen, maakt gebruik van Facebook.
Tenzij de hele Nederlandse bevolking is ondervraagd (en ik was er iig niet bij) klopt deze zin niet.
Ik denk dat het schrappen van de 7.9 miljoen mensen voldoende is, mede omdat volgens de bovenstaande berekening de Nederlandse bevolking 13.1 miljoen mensen telt. Nu zal er natuurlijk wel een schifting zijn gemaakt voor het onderzoek om het relevant te laten zijn, en dat is prima, maar nu is er veel te weinig info waardoor het allemaal heel raar leest.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Huh, er staat toch gewoon dat 60% van 7,9 miljoen mensen FaceBook gebruiken? Wat is daar mis mee?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Je kan het op 2 manieren opvatten:
- 60% van de ondervraagde 7.9 miljoen Nederlanders
- 7.9 miljoen mensen (60% van de ondervraagden)

Volgens mij wordt het 2e bedoeld; dat houdt in dat er 7.9/0.6 = 13.16 miljoen mensen ondervraagd zouden zijn: Ik in ieder geval niet.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

wat bedoelt wordt lijkt mij is dat op basis van de ondervraagde nederlanders, er 7,9 miljoen faceboek gebruikers zijn. Dat staat er echter inderdaad niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het gaat om de groep van mensen die ouder zijn dan 15 jaar.

De ondervraagde Nederlanders is hier de 15+ groep, daar 60% van representeerd 7,9 miljoen Nederlanders.

Technisch klopt hetgene wat er staat.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Dan nog staat het er zodanig onhandig opgeschreven dat het de waarde van het artikel in mijn ogen een beetje verpest. Ik vind de abstractie van een statistisch onderzoek vertalen naar de gehele bevolking al een beetje moeilijk met deze stelligheid, maar de onduidelijkheid door het taalgebruik is erg jammer.

Ik denk persoonlijk dat het beter is om de 7.9 miljoen weg te halen en te blijven bij "Het onderzoek stelt dat 60% van de Nederlanders...". Veilig, leesbaar, helder.

(Ben het met Hooglander1 eens dat het technisch klopt, maar het wringt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 14:38
Was inderdaad niet erg duidelijk. Ik heb de suggestie om het tweede deel van de zin weg te laten overgenomen. De nuancering 'Het onderzoek stelt'… lijkt me hier niet nodig. Het is op dit punt in de tekst immers duidelijk dat het onderzoek wordt aangehaald. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Is nu volkomen duidelijk, dank Delpozo!

Pagina: 1