Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Video buffering

Pagina: 1
Acties:

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-11 17:18
Ik heb een niet al te snelle internetverbinding (in het buitenland) en daarbij valt me op dat de buffering van (Flash) video's niet verloopt zoals het zou moeten. Zodra mijn verbinding niet snel genoeg is gaat de videoplayer in een zeer snelle loop van play - pause - play
Extra opmerkelijk is dat is soms niet eens handmatig op pauze kan klikken, waardoor ik die loop niet kan stoppen.

Anyway, als Flash devver gok ik dat jullie de buffering simpelweg op 0s hebben gezet in de videoplayer. Ik zou toch wel aanraden om die in elk geval op 1 seconden te zetten.

Ik gebruik Chrome Versie 23.0.1271.97
hardwareversnelde video staat aan. GPU is GTX560 ti en Q6600 CPU. Ik denk echter niet dat het aan de hardware ligt..

Mixed Reality dev

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Wij hebben de videoplayer niet zelf gemaakt; deze is gemaakt door StreamOne. Ik zal het in ieder geval even doorgeven aan hun. Thanks voor de tip!

• Menesis
Ok mooi!
Wat me ook nog opviel: als ik hem dan wel op pauze heb gekregen om te laten bufferen, gaat ie soms na een x aantal seconden (10 soms wel) spontaan weer spelen.

Mixed Reality dev

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
Ik heb nu ook de problemen zoals gemeld, maar ik heb niet het idee dat mijn internet verbinding zo traag is.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2521358215.png

Chrome 24.0.1312.57 m, maar ik zie het ook op andere pc's hier in huis.

[ Voor 17% gewijzigd door MuddyMagical op 20-02-2013 10:47 ]

• Menesis
Ik zie nu dat jullie filmpjes naar Youtube uploaden. Wat mij betreft een prima oplossing van het probleem! :)
reviews: Xperia Tablet Z: vederlicht en waterdicht

Mixed Reality dev

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:20

WoutF

Hoofdredacteur
Menesis schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:15:
Ik zie nu dat jullie filmpjes naar Youtube uploaden. Wat mij betreft een prima oplossing van het probleem! :)
reviews: Xperia Tablet Z: vederlicht en waterdicht
Dat was een tijdelijke oplossing wegens een probleempje met ons videosysteem ;) We uploaden onze video's sowieso naar YouTube hoor, maar de embedded versies op de site hosten wel altijd zelf.

• Menesis
Jammer dat er nog geen verbetering is... Ik gebruik Youtube wel, al mis ik daar weer items zoals de video over André Kuipers...

Kan StreamOne zijn videoplayer niet gewoon verbeteren (bugs eruit halen)? Zo moeilijk kan het volgens mij niet zijn :+

[ Voor 59% gewijzigd door Menesis op 23-04-2013 13:07 ]

Mixed Reality dev

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb vergelijkbare problemen met bufferen in Nederland. Het gekke is dat het gedrag verschilt per browser. Chrome gaat goed, maar Opera (mijn favoriet) en IE10, niet. Ik draai Win8 en de laatste versies van alle genoemde browsers.

Edit
Hmmm... het ligt misschien toch (ook) aan mijn kant. Op 270p spelen alle browsers de Anno Online video van vandaag wel vloeiend af. Op volgorde per browser: afspeelkwaliteit op 270p, 360p en 1080p
Opera: vloeiend, schokkerig, hakkelen/problemen met bufferen
IE10: vloeiend, bijna vloeiend, hakkelen
Chrome: vloeiend, vloeiend, schokkerig

[ Voor 43% gewijzigd door KC Boutiette op 24-04-2013 13:54 ]

• Menesis
Heb je ook dat de play pauze knop snel wisselt van play > pauze > play etc?

Mixed Reality dev

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik dacht van wel, maar heb kennelijk niet goed opgelet :) Ik heb net nog even gekeken en het play > pauze gedrag heb ik niet bij Opera op 1080p (de slechtste performer).

• Wezelkrozum
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-10 17:44
Ik heb de laatste weken last van een langzame buffering voor 720p en 1080p. Aan mijn internetverbinding zou het in ieder geval niet moeten liggen want ik haal naast het bufferen van een video nog een download snelheid van ongeveer 40mb/s (op speedtest.net). Dat zou genoeg overhead moeten zijn om video's sneller te kunnen downloaden. Ik heb het gevoel dat de video dienst van Tweakers om een of andere reden geen snellere upload snelheid aan mij kan leveren of dat er ergens een limiet is ingebouwd. :/
Pagina: 1