Usb poorten macbook pro werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:37
Het betreft een macbook pro mid 2012. Sinds gisteren werken mijn beide USB poorten niet meer. Gek, omdat ik de dag ervoor nog een externe harde schijf en USB hub er naar behoren op had werken.

Heb al een PRam en SMC reset gedaan. Alleen nog geen reinstall, zou dat kunnen helpen?

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Geven de poorten eveneens geen power meer door naar de aangesloten toestellen? Indien niet zou het een probleem met het Logic Board kunnen zijn wat uiteraard met een reinstall niet kan opgelost worden.
Als er wel nog power wordt doorgegeven zou het wel een software-issue kunnen zijn, al lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Mid 2012 zou nog onder garantie moeten zijn, dus als er effectief iets defect is zou een kostenloze reparatie geen probleem mogen zijn.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Geen power idd...het led-lampje van de usb-stick gaat niet aan namelijk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08
Boot anders eens de recovery van osx (van je cd bijvoorbeeld), als je daar ook geen usb power hebt kun je in ieder geval uitsluiten dat het je installatie is.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:18
Werken je interne USB apparaten nog ? (Bluetooth, Webcam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Bluetooth en camera werken gewoon...

Volgens de Apple reseller is het logic board kaput, maar hij heeft verder niets gecontroleerd behalve er een muis in gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
"reseller"

Dus.. geen APR, AASP of APSP of Apple Store. Met andere woorden: je bent geen steek verder gekomen!

Als je hem ergens laat testen moet er minstens een MRI gedaan worden met AST DG, als ze dat niet kunnen kan je dus ook niks met hun antwoord.

Als je USB poorten het niet doen, maar je interne USB apparaten wel, dan ligt het dus niet aan je chipset, en ligt het dus wel aan de poorten zelf. Alle poorten worden namelijk identiek geconfigureerd en aangestuurd. Waarschijnlijk dus mechanisch defect (verbogen, gescheurd of erger). Gezien ze op je moederbord vast zitten gaat het sowieso een nieuw moederbord worden.

Als je wil dat Apple er zelf wat mee gaat doen, moet je naar een APSP of AASP of Apple Store. Als je wil dat je verkoper er wat mee doet, moet je naar je verkoper gaan. Dat zijn je opties.
Pagina: 1