[Win7] Installatie vanaf USB?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07 13:06

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb dus reeds een nieuw systeem, maar ik wil eigenlijk van die DVD's af. Kan ik op een net-inelkaargezet systeem Win7 installeren vanaf USB (waarvan de drivers dus niet geinstalleerd zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 08:19

thorgal21

Forum Noob

Microsoft heeft een tool uitgebracht daarvoor:
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Als je de ISO heb kan je hem via die tool erop zetten en dan kan je hem zo installeren,

maar ik raad niet aan om hem via USB te installeren, omdat als je bijv. perongelijk tegen de USB stick aanstoot en hij valt eruit kan je opnieuw beginnen met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:21

ResuCigam

BOFH

thorgal21 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:51:
maar ik raad niet aan om hem via USB te installeren, omdat als je bijv. perongelijk tegen de USB stick aanstoot en hij valt eruit kan je opnieuw beginnen met de installatie.
Sorry maar dat vind ik een non argument, als je per ongeluk de stekker eruit trekt dan moet je ook overnieuw beginnen. Installatie vanaf USB werkt prima en is vaak sneller dan vanaf DVD, gewoon doen dus :)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Ik raad wel aan via USB. Doe tegenwoordig alles via USB.

@Thorgal21
Je bent wel lomp bezig als je tegen je usb stick aanstoot. Is mij nog nooit overkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Topicstarter
Bedankt, maar moet je hiervoor niet eerst drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 21:46

Cyphax

Moderator LNX
Nee, moderne PC's booten net zo van USB als vanaf optische drives.
Ik raad het ook aan overigens. USB is minder werk en het gaat waarschijnlijk een stuk sneller dan installeren van DVD.

Met het tooltje waar thorgal21 naar linkt heb ik goede ervaringen. Ik heb daar ook USB-sticks mee gemaakt met Windows Server 2008R2 bijvoorbeeld.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:21

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Wijzig knop boven je post).

Lees, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Om ook nog even op je vraag te reageren....zorg er wel voor dat je niet probeert te installeren vanaf een USB 3 poort, dat schijnt nog wel eens issues te geven.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 18-02-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Topicstarter
Cyphax schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:10:
Nee, moderne PC's booten net zo van USB als vanaf optische drives.
Ik raad het ook aan overigens. USB is minder werk en het gaat waarschijnlijk een stuk sneller dan installeren van DVD.

Met het tooltje waar thorgal21 naar linkt heb ik goede ervaringen. Ik heb daar ook USB-sticks mee gemaakt met Windows Server 2008R2 bijvoorbeeld.
Oh, oke, bedankt d:)b !
TheVMaster schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:43:
[mbr]Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Wijzig knop boven je post).
[/mbr]

Lees, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Om ook nog even op je vraag te reageren....zorg er wel voor dat je niet probeert te installeren vanaf een USB 3 poort, dat schijnt nog wel eens issues te geven.
Oh, ja natuurlijk. Ik had al wat gelezen erover maar het was een beetje vaag met opmerkingen van "Het kan wel maar toch niet en toch wel maar ook weer niet." , daarom vroeg ik het hier.
Zal de tip meenemen. Ik heb veel USB 2.0 poorten en maar 1 3.0 poort, dus dat zal ik doen.

Dit topic kan van mijn part gesloten worden indien nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Hier kan je een complete tutorial vinden over het maken van een USB installatie:
http://www.windowswebwere...ck-installatie-uitvoeren/

Het is weliswaar voor Windows 8, maar voor Windows 7 werkt het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Je kan ook je USB stick met Diskpart prepareren (link: http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7usbinstall.htm)

Werkt bij mij in 9/10 gevallen en kan met vrijwel alle Windows versies tot en met Windows 8.

Het enige wat je nog moet doen is de opstart volgorde wijzigen in de BIOS naar jouw USB apparaat en als alles goed is start de installatie procedure.

PSN

Pagina: 1