Netgear GS105 switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Hoi,

ik heb gisteren 'even snel' de GS150 aangesloten in de hoek van de kamer waar ik 1 NW kabel heen heb lopen om mijn Humax, Onkyo TX-NR609, mediaspeler en Apple TV aan te sluiten. Mijn mediaspeler heb ik in m'n router een vast IP adres gegeven, net als m'n Humax, om deze makkelijk te kunnen benaderen.
Het IP adres is 192.168.0.121

Zodra ik de switch ertussen hang levert dit me een IP adres op de mediaspeler op die in een heel andere range ligt, namelijk 169.254.123.132

Huh :?

Het gaat niet om de GS105E, maar om de GS105. De unmanaged versie.

Ik heb 'm nu meegenomen naar het werk en daar aangesloten, hier doet hij het gewoon: plug and play. En ook het IP adres dat de laptop krijgt blijft hetzelfde als ik de switch er tussenuit haal.

Nu heb ik gisteren niet heel veel kunnen testen omdat voetbal begon ( :o ) maar ik vraag me toch af waar het nu misgaat. Iemand een idee?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:20
Als je een 169.x.x.x adres krijgt dan betekend dit dat er geen verbinding is met de router en vandaar dit adres.

Check dus goed alle kabels op werking en of het op de juiste mannier is aangesloten.
Zeker de kabel van de switch naar ......router?

Het kan ook zijn dat er een ip-conflict is. Mogelijk dat er hardware is waarop je handmatig ook een vast-ip-adres hebt ingesteld. Kun je testen door even een andere vast ip-adres in te stellen in je router.

Soms helpt het om de router opnieuw te starten en als niets werkt een reset te geven naar fabrieksinstellingen. Even een backup maken van de routerinstellingen en kun je eenvoudig testen of dat de oplossing is. Maakt dat niet uit dan zet je de backup weer terug.

[ Voor 48% gewijzigd door MikeOO op 18-02-2013 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Damn....heb ik niet aan gedacht, 169.254.x.x is een APIPA adres..... grrr..... Inderdaad geen verbinding met de router. Nou, vanavond toch maar even iets meer tijd voor uittrekken bij het aansluiten. Suf zeg....had ik moeten weten.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:20
Heel herkenbaar. Soms ben je even te snel bezig of te lang en wordt je tijdelijk blind voor de eenvoudige oplossingen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Thanks for the eyeopener.... :)

¯\_(ツ)_/¯