Acer s3 - hdd naar ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb acer S3-951-2634G52iss ultrabook met Core i7-2637m processor, 4GB geheugen, 500GB harddisk + 20GB SSD. De 20GB SSD wordt niet gebruiktvoor caching maar alleen om snel uit de slaapstand te komen.

Nu wil ik de hdd vervangen door een samsung 830 sdd van 120 gb. Wat is wijsheid om windows te installeren? Recovery image overzetten naar de ssd? Of een compleet nieuwe windows installatie mbv usb

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Je kan het best een backup maken van de bestanden die je nog nodig hebt en een volledige nieuwe windows installeren op de nieuwe ssd.

Ik wil je wel een tip geven: je ultrabook zou al veel sneller zijn als die 20GB ssd een caching ssd was. Hoe hij nu is ingesteld zal hij weinig tot geen voordeel geven. Een laptop in slaapstand heeft alles in zijn geheugen steken en voor je bent aangemeld is de hdd al op volle toeren aan het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
de ssd wordt waarschijnlijk gebruikt voor sluimerstand (suspend to disk) ipv slaapstand (suspend to ram).

Maar inderdaad, als caching ssd inzetten zal al een stuk schelen.
Moet je die ssd nog kopen? de 830 is amper leverbaar, hij is EOL. De paar winkels die ze nog hebben (klopt regelmatig niet) vragen er ook de hoofdprijs voor als je niet uitkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb de 830 nog liggen, dus die zet ik erin. Ik ben wel benieuwd wat ik vervolgens moet instellen om ervoor te zorgen dat de caching en de sluimerstand snel verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
als je er een sata ssd in zet hoef je die 20GB niet meer in te stellen voor zoiets. Daar win je niks mee. Die ssd is net zo snel als zijn buffer dan.