hoeveel mem kan win 9x hebben?

Pagina: 1
Acties:

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ik heb nu al 512 Mb [infineon, single sided], kan ik er meer bijzetten of gaat Win98/Me dan over de kop??

[Ik ben géén light-user, ik gebruik meestal alleen Win2k en draai veel progs zoals Maya, Max en ik doe veel zeer zwaar werk in photoshop m'n 512 Mb wordt dan al snel helemaal opgeslokt door photoshop. Maar om te gamen en als backup heb ik ook win98 er naast draaien.. vandaar mijn vraag.]

thnx

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

win98 ondersteund niet meer dan 64 mb :(

Verwijderd

Meer dan 256MB gebruikt de Win9x kernel niet.

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 22:46 schreef Sire het volgende:
win98 ondersteund niet meer dan 64 mb :(
Don't talk shit :)
De Win9x kernel cached niet meer dan 256MB, hij ziet het wel dat het er is, maar gebruikt het niet

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Volgens mij gebruikt Win9X gewoon de volle 512MB (heb het zelf geprobeerd iig). Het cachen van geheugen lijkt mij iets hardwarematigs, niet iets van Windows.

[edit]-> Oh de vraag is meer dan 512MB .. Windows kan het wel aan en gebruikt het ook maar VCACHE gaat wel over de kop. De oplossing hiervoor is je VCACHE vastzetten (op bv 128MB of 64MB), dan is het geen probleem.

PC Specs

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ja, maar de vraag is dus, gaat t systeem er raar van doen want zoiets heb ik eerder gehoord namelijk... en een instabiel systeem heb ik geen trek in

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
[b]De oplossing hiervoor is je VCACHE vastzetten (op bv 128MB of 64MB), dan is het geen probleem.
AH Cool, waar doe je dat?
Ne 4 mind, thnx

• Abbadon
  • Laatst online: 20:18
Heb hier ook W98 naast m'n W2K, maar geen problemen met 640MB.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik draai Win2K / Win98 dualboot met 768 Mb en geen gezeik.

Verwijderd

Moved naar WOS trouwens.
Pagina: 1