Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Topicstarter
Beste Tweakers.

Wie heeft er voor mij oude ATI drivers geschikt voor DirectX 8.0a voor de 9XXX serie.
Het gaat om een ATI Medion 9600XT 128mb AGP kaart, gelijk aan een 9500 Pro.

Extra informatie
Ik heb het volgende systeem:
P-IIIs 1,4Ghz
Asus TUCL2
512mb 133Mhz
Medion 9600XT 128mb
Creative SB Live! 5.1

Ik heb een multiboot setup met de grub4dos bestaande uit Lubuntu 12.10, WIndows XP SP3 en Windows 95 OSR2.5

Met windows 95 had ik wat problemen die ik ondertussen heb opgelost door het installeren van een on-officiele service pack, Dcom95.exe en DirectX8.0a
Win95 staat op een tweede 17Gb schijf, op een 4Gb Fat32 partitie

Nu wil ik de ATI drivers installeren maar deze zijn helaas alleen geschikt voor DirectX9, bij het opstarten geeft deze export problemen met de User32.dll, dat is niet op te lossen.
Ook in de Dxdiag is het duidelijk dat er geen ondersteuning is voor de videokaart.

Ik gebruik dit systeem puur voor de fun/hobby en het is de bedoeling hier Command and Conquer Gold en CnC Red Alert op te draaien.
En later nog wel wat meer retro games zoals Doom e.d.
De geluidskaart heb ik wel werkend gekregen.

Of heeft iemand andere suggesties? is dit wel mogelijk? WIN95 ondersteunt maximaal DirectX8.0a en als daar geen drivers voor zijn houdt het op.
Mischien een tweede PCI videokaart erbij prikken welke alleen voor WIN95 gebruikt wordt.

Ik heb al uren zitten zoeken, ook heb ik een torrent gevonden maar die wil niet downloaden.
Alle manieren van een driver installeren heb ik al geprobeerd, maar geeft geen verschil.

Alvast bedankt voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pak Windows 98, desnoods SE. Dan heb je DX9.0c beschikbaar. Wellicht dat je daar wat meer mee kan.

Mare, als je die oude games wilt spelen, waarom dan niet in je Lubuntu en Wine? Of een virtuele machine met Windows 9x, uiteraard ervan uitgaande dat de software die je gebruikt voor de VM 3D ondersteund in 9x. VirtualBox doet dat bijvoorbeeld niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Is het niet een beter idee om Windows 98 te draaien? Alles wat op W95 draaide zou ook op W98 moeten kunnen draaien, plus je kan dan gewoon drivers van de AMD site halen :)

Vergeet niet een firewall en anti-virus te installeren ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Topicstarter
Niet zo aan gedacht inderdaad, Windows 98 is net als 95 dos-based.

@Ramon, zal niet nodig zijn, ik gebruik Lubuntu om te internetten ;)

Uit princiepe gebruik ik geen Wine of een VM, ik heb op mijn kamer een I5 systeem staan en als ik dat echt wil, doe ik dat daar wel mee.
Dit is echt een retro pc dus Wine/VM is een no-go ;)
Ik heb bijvoorbeeld mijn GRUB4Dos bootscherm insgesteld als zijnde een terminal uit de Bethesda Fallout reeks.

Mischien een optie om CnC Gold vanuit full-dos te draaien, volgens mij hoef je dan ook geen display drivers te laden.

Anonnymous! gaat volgende weekend WIN98SE installeren.
Waarom ik daar zelf niet aan dacht?