Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 22:27
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het overzetten van apps, of eigenlijk de data, van een Tomtec Ultimate 10 naar een Nexus 10 en ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik ben niet thuis in het hier veel gehoorde 'rooten', dus ik heb manieren bekeken die het zonder root access moeten kunnen. Voor zover ik heb gevonden, beschrijven veel methodes het wegschrijven naar een SD kaart. Nu heeft de Tomtec die wel, maar de Nexus dus niet.....dat is al een probleem.
Ik heb tot nu toe twee manieren die volgens de beschrijving 'rootless' moeten kunnen werken. Carbon en DataSync beta. Ik zal van beide mijn akties beschrijven en hopelijk kan iemand me helpen deze taak voor elkaar te krijgen.

Carbon:
Ik heb de app op de tomtec gezet en voor rootless gebruik moet je ook een programmaatje op je pc zetten. Hiervoor moeten op de pc ook de adb drivers staan. Die drivers staan erop, en als ik de tablet aansluit via USB dan heet hij in apparaatbeheer: Android Ultimate 10 ADB Interface. Volgens mij is dat dus qua ADB driver ok. Als ik het programma opstart krijg ik een vierkant window en verder niks. Er is geen verbinding als de tablet is aangesloten. Hier loopt het dan vast wanneer ik op de tablet dan de Carbon app opstart, want die maakt dus ook geen connectie.

DataSync Beta
Dit is een andere die veel genoemd wordt. Deze leek me makkelijk want je kunt de data opslaan in een cloud zoals dropbox of box. Ik heb voor beide een account gemaakt die werkend is (heb ik getest). Als ik de app start dan kan ik kiezen wat ik archieveren en als test kies ik dan gewoon een van de apps. Ik krijg dan een window waarin ik de beide cloud opties kan zien. Bij beide opties krijg ik de foutmelding 'Busybox error, can't archive data'. Dus die beide cload services werken niet bij mij.
Nu heeft DataSync ook de optie om met andere devices op hetzelfde wifi netwerk te syncen, maar hij ziet de nexus helemaal niet. DataSync is ook op de Nexus geinstalleerd natuurlijk. Dan kun je ook nog eens via bluetooth en NFC de data syncen, maar de tomtec heeft en geen bluetooth en geen NFC.

Ik zit er een beetje doorheen qua opties dus ik zou wat hulp kunnen gebruiken om dit voor elkaar te krijgen. Het gaat maar om 3 apps waar we al maanden mee bezig zijn, dus die data is (voor ons) veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-07 20:42
ADB moet je vanuit CMD draaien, en vanuit daar commando's geven.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• henk99
BeefHazard schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:52:
ADB moet je vanuit CMD draaien, en vanuit daar commando's geven.
In de beschrijving van Carbon staat dat je op je PC alleen Carbon moet opstarten. Ze noemen nergens over ADB bedienen vanuit de command, of uberhaubt iets over ADB. Kun je me iets vertellen over wat jij bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28

13art

Moderator Mobile
Met data overzetten ga ik er vanuit dat je meer wil overzetten dan alleen de app zelf, maar dus ook de data, levels van games, aantekeningen, etc???

Heb je de app MyBackup Pro al geprobeerd. Ik weet niet in hoeverre die de apps en de data mee neemt, maar dat kan je zo uitproberen natuurlijk. En anders zou ik zeggen toch even verdiepen in het rooten. Dan is het namelijk kinderspel.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 24-02-2013 09:13 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
l3art schreef op zondag 24 februari 2013 @ 08:44:
Met data overzetten ga ik er vanuit dat je meer wil overzetten dan alleen de app zelf, maar dus ook de data, levels van games, aantekeningen, etc???

Heb je de app MyBackup Pro al geprobeerd. Ik weet niet in hoeverre die de apps en de data mee neemt, maar dat kan je zo uitproberen natuurlijk. En anders zou ik zeggen toch even verdiepen in het rooten. Dan is het namelijk kinderspel.
Ja, idd, niet alleen de app, maar alles erbij. Ik heb MyBackup geprobeerd, maar je moet er root access voor hebben helaas.

Het rooten is me helaas nog niet gelukt. Ik loop in de guide al vast bij de eerste 2 stappen, omdat ik het ADB gebeuren niet kan downloaden. Ik ben er helaas niet zo handig mee, dus ik google ook niet zomaar naar een andere download omdat ik bang ben dat ik mijn tablet blokkeer of zoiets door een verkeerde download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28

13art

Moderator Mobile
ADB kan lastig zijn. Ik ken dat carbon app niet, maar het kan zijn dat ze daar al standaard commands in geprogrammeerd hebben waardoor je ze zelf niet meer hoeft in te voeren. Maar als ik ze de afbleedingen in de play store bekijk zou het toch wat makkelijker moeten zijn. Misschien toch wat googelen naar een uitgebreide handleiding? Heb je al geprobeerd Carbon te verwijderen en weer opnieuw te installeren? Het is namelijk gek dat je op je toestel alleen een vierkant scherm krijgt, dat klopt volgens mij niet.

Verder wordt het zonder root erg lastig denk ik....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1