Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 19:57
Is het mogelijk om udhcpd dusdanig te configureren zodat hij geen router adres uitgeeft en geen dns adres?

Ik heb mijn raspberry pi als wifi accesspoint ingesteld. Ik kan met mijn iphone verbinden met het wifi netwerk en zo via Airplay muziek afspelen.
Het enige probleem is dat de raspberry pi niet verbonden is met internet. Ik wil daarom gewoon via 3G kunnen internetten terwijl ik muziek afspeel via het wifi netwerk.
Dit is me gelukt door op m'n iphone de instellingen van het wifi netwerk van "dhcp" naar "static" te zetten en dan alleen het ip adres en subnetmask in te vullen.

Het mooiste zou zijn als je enkel verbinding hoeft te maken met het wifi netwerk en hij automatisch geen router ip en dns mee krijgt. (Iets wat ook werkt voor de airport express)

Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een dhcp deamon zou ik niet echt als client-software willen betitelen. Omdat het hier wel een specifieke ubuntu daemon betreft tikje naar NOS.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik mis je eigen inzet. Heb je de documentatie gelezen van udhcpd? Wat heb je op Google gevonden? Er mist een hele hoop informatie in je post die je eerst moet geven voordat we je verder kunnen helpen. We zijn geen helpdesk.

En Lustucru heeft deze net naar NOS geschopt, terwijl ik dit aan 't typen was en dat ook wilde doen ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
Ik heb de documentatie van udhcpd doorgelezen en google afgestruind (misschien net de verkeerde woorden).
Ook het leeglaten van deze regels in udhcpd.conf mocht niet baten. (of 0.0.0.0 invullen ook niet)
Hij blijft het server adres en dns doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De hele optie niet meegeven werkt niet? En andere dhcpd software? Het lijkt mij sterk dat er niet een is, waar je alleen een IP en subnet mee kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
Mocht hij er zijn dan heb ik hem nog niet kunnen vinden :( (of zodanig kunnen instellen)

[ Voor 20% gewijzigd door etimm op 18-02-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Windows server kan het . . . ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En kan je wel de dns server wijzigen? (option dns) Vergeet je niet de daemon te restarten nadat je de wijzing hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
Ik heb nu de opties leeg gelaten. Het lijkt alsof hij niet connect omdat het "zandlopertje" op de iphone blijft lopen. Als ik bij opties kijk dan zie ik dat hij netjes een ip en subnet heeft gekregen en de rest leeg is gebleven..

Airplay werkt dus gewoon ondanks dat het lijkt dat hij nog verbinding lijkt te maken.
Daarnaast kan ik via 3G gewoon internetten. Ik hoop dat hij niet na een tijdje opgeeft en de verbinding alsnog verbreekt.

Het lijkt (tot nu toe) toch opgelost dus.

Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je echt zeker wilt weten of het goed werkt, pak je een ander systeem er bij om als DHCP client te fungeren, zoals een laptop. Als die gewoon verbinding maakt en IP en netmask krijgt, zonder verder te vragen voor gateway of DNS, dan werkt 't gewoon. Gaat je iPhone vreemd doen, dan is 't Apple die je pest. Zou niet de eerste keer zijn.

Pagina: 1