[JS/HTML] ActiveX in iframe (Security Cam)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:13

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb pas een IP beveiligingscamera aangeschaft. De recording applicatie heeft een server ingebouwd zodat je op andere pc's via de browser de camera kunt bekijken. Nu heeft de webinterface een paar nukken. Zo wordt de beeldverhouding niet gehonoreerd en onthouden bij het openen van de pagina. In de interface zit een knopje om de beeldverhouding te corrigeren.

De webinterface werkt enkel via internet explorer middels een activex plugin (in firefox werkt het ook middels IE tabs, maar voor het probleem laten we dit even buiten beschouwing). Bij het openen van de pagina wordt om credentials gevraagd.

Mijn idee is om de webpagina in een iframe te stoppen en vervolgens met jquery de javascript functie aan te roepen die achter het betreffende knopje zit. Nu loop ik tegen een probleem aan. Zodra ik de pagina in een iframe stop lijkt het activex component niet te werken. De pagina laad wel, maar de videobeelden worden niet geladen. Enkele overige onderdelen van de interface werken gewoon. De webinterface heeft geen body maar enkel een frameset

De activex componenten zijn:
OvisLink IPCamera Control en Media Control, beide van OvisLink Corp.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<html>

<body>
<iframe src="http://192.168.1.33:18080" style="width: 100%; height: 800px;"/>
</body>

</html>

Het is ook de bedoeling dat dit werkt op een andere pc. Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Weet je heel zeker dat de pagina zelf het wel doet bij het iframen? Mogelijk zit er een X-Frame-Options header in die verhindert dat de content geframed mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:13

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Dit is echt bizar. Gisteren op 2 pc's geprobeerd om het in een iframe te laden, beide keren werkte het niet. Nu plak ik mijn eigen script in een nieuw html bestandje: tada hij werkt 8)7

Nu eerst nog maar eens proberen op een andere pc voordat ik te vroeg juich :+

Edit: loop nu tegen crossdomain problemen aan waardoor ik de elementen binnen de iframe niet aan mag roepen...

[ Voor 17% gewijzigd door Twazerty op 18-02-2013 21:35 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.