Wegens tijdgebrek heb ik jaren nauwelijks meer games gespeeld, en wat ik af en toe deed ging best op mijn oude Vaio laptop (kan net W7 aan). Nu wil ik weer een game pc aanschaffen, helaas weet ik zo goed als niets af van component compatibiliteit. Nu kan ik een PC zaak binnenstappen maar ik vrees ze mij dan een random bakbeest aansmeren dat in de verte niet optimaal zal zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Skyrim op de aller, aller hoogste grafische standen. Das eigenlijk mijn enige eis, aangezien alle andere door mij gebruikte programma's zelfs op mijn oude laptop nog werken.
De recommended requirements hiervoor zijn:
INTEL CPU : Core 2 Quad Q9400 2.66GHz
AMD CPU : Phenom II X4 920
Nvidia GPU : GeForce GTX 260
AMD GPU : Radeon HD 4890
(+ W7 64, DX9,6GB space)
Maar dit laat je alleen spelen op High, niet Ultra. Ik weet niet wat hiervoor nodig is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar is mijn limiet €800, desnoods €1000 maar dat is inclusief een grotere monitor (liefst met GLARE, dat beviel mij goed bij ES Oblivion. Heeft iemand hier ervaring mee bij Skyrim?) en een bluetooth muis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zo goed als niets, op een bluetooth toetsenbord na. En ik gebruik mijn geluidsinstallatie ipv speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Helaas, geen idee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De tower zelf moet wel passen in mijn rek, de hoogte is hierbij limiterend (30cm, 39 met wat gepriegel). Ik prefereer Windows 8 boven Windows 7.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Skyrim op de aller, aller hoogste grafische standen. Das eigenlijk mijn enige eis, aangezien alle andere door mij gebruikte programma's zelfs op mijn oude laptop nog werken.
De recommended requirements hiervoor zijn:
INTEL CPU : Core 2 Quad Q9400 2.66GHz
AMD CPU : Phenom II X4 920
Nvidia GPU : GeForce GTX 260
AMD GPU : Radeon HD 4890
(+ W7 64, DX9,6GB space)
Maar dit laat je alleen spelen op High, niet Ultra. Ik weet niet wat hiervoor nodig is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar is mijn limiet €800, desnoods €1000 maar dat is inclusief een grotere monitor (liefst met GLARE, dat beviel mij goed bij ES Oblivion. Heeft iemand hier ervaring mee bij Skyrim?) en een bluetooth muis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zo goed als niets, op een bluetooth toetsenbord na. En ik gebruik mijn geluidsinstallatie ipv speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Helaas, geen idee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De tower zelf moet wel passen in mijn rek, de hoogte is hierbij limiterend (30cm, 39 met wat gepriegel). Ik prefereer Windows 8 boven Windows 7.