Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De juiste 17' laptop met prima specs rond de €1500

Pagina: 1
Acties:

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 12:19
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil met de nieuwe laptop alles gaan doen (desktop vervanger), ik game niet maar werk veel met diverse applicaties open (mail/supportapplicatie/verschillende browserschermen/adobe photoshop etc.) Ik heb nu een HP Compaq 8710P die wat oud geworden is en de zaak wat moeilijker van de plek krijgt zeg maar. Destijds was dit een bovengemiddeld exemplaar en de kwaliteit van toen bewijst zich nog steeds alleen de jaren gaan tellen en de gebruikte applicaties worden steeds zwaarder.
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
De laptop wordt zakelijk afgeschreven dus dat betekent op de consumentenprijs -21% btw. Ik heb zelf ongeveer een bedrag van rond de 1200 euro ex btw in gedachten (rond de 1500 euro incl btw)
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zal de laptop niet erg veel meenemen, ik werk vanuit huis en cursus geven en vanaf een andere locatie werken komt wel voor maar niet dagelijks of wekelijks. Accuduur en gewicht zijn daarom geen bezwaar.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb tot nu toe goede ervaringen met HP en Asus. Voordeel van de huidige HP is de standaard docking voorziening. Ik gebruik thuis altijd een extern scherm via hdmi op een hoge resolutie (1920x1080) Daarnaast zit de laptop dan meestal dicht. Via de dock zitten er zeker 4 usb apparaten gekoppeld en dat is erg makkelijk.
Asus: er staat er hier een van 8 jaar oud die nog steeds werkt :)

Ik heb zeer veel gedurende lange tijd (maanden :O ) tests gelezen op notebookreview tweakers en andere testsites. Helaas ondervind ik steeds dat ik iets denk te hebben wat prima is en daarna dingen lees die niet oké zijn.
Toeters en bellen zijn niet noodzakelijk, wél een degelijke configuratie én bouw (goede materialen)
Het zal altijd compromissen sluiten blijven maar dit zijn de dingen die ik erg belangrijk vind:

Processor die jaren mee kan (i7?)
Goede grafische kaart (los component) die hoge resolutie aan kan en afkomstig is van een goede leverancier (nu een nvidia)
Géén broadcom of ander b merk kaartje mbt wireless, heb een n router en wil graag connecten op 5GHZ met de daarbij behorende snelheid (max 300MB) dat haal ik nu ook met de intel 4965AGN; we hebben een andere HP in huis met een broadcom die maar tot 65MB draadloos gaat :(
Prima koeling (liefst gescheiden koelers) die weinig geluid maken (de asus gamelaptop GX series heeft schijnbaar zo'n systeem) en dynamisch geregelde fans
SSD (voor caching) zou mooi zijn ivm meerdere taken die open staan en dus snellere (re) actie
Laptop moet een jaar of 5/6 meekunnen en aan het einde van die periode liefst nog niet volledig in elkaar gezakt of compleet outdated zijn :)
Degelijke opbouw en het liefst met een dockingstationconnector (geen usb maar als niet anders is dan moet het maar :| )

Ik heb zelf de volgende modellen uitgebreid bekeken maar steeds liep ik tegen dingen aan waardoor ik er vanaf zag:

HP Probook 6 serie (matige configuratie want zakelijk :? ) wel mooi als de configuratie top zou zijn
HP Envy dv7-7306ed mooi compleet ding (dacht ik) maar als ik vervolgens hier de ervaringen lees.... :O en geen dockingstation connector
Asus GX serie (game) met allerlei problemen/vage zaken in diverse topics hier
Asus NV serie 17'

Dell? Sony?

Schiet mij maar lek maar ik zie door de bomen het bos niet meer :-(

Ik heb hier zóveel gelezen van mensen die verder denken (en weten) dan ik dat ik er een nieuw topic aan gewaagd heb; ik hoop dat jullie me in de goede richting kunnen sturen O-)

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Er zijn maar 2 17" laptops die regelmatig worden aangeraden:

De inspiron 17R SE. Kost ongeveer €800 met i7, heeft dezelfde specs als 99% van de laptops tot de €1500. Met uitzondering van..
De Alienware M17x Kost ongeveer €1520 en komt met HD 7970m, wat de snelste grafische kaart is die je kan krijgen.

Verder is er eigenlijk niets wat competief is. Je hebt de N76, die zit ongeveer tussen de prijs van deze 2 laptops in, en bied wel wat voordelen (for instance, gigabit ethernet... boven de inspiron, maar niet zo veel om een paar honderd euro extra te rechtvaardigen. HP moet je sowieso zo veel mogelijk vermijden. In nederland zijn de duurdere HP's extreem overpriced in vergelijking met de VS. Je hebt ook nog de G75, maar waarom zou je de G75 nemen als je voor 3 tientjes extra de M17x hebt met significant snellere GPU?

• Jheroen
Oké dus de inspiron 17 misstaat niet tegenover de kwaliteit van de HP die ik nu heb?

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Dat is mij niet bekend, aangezien vrijwel niemand hier de HP heeft. Ik schat de N76 wel beter in dan de HP, en de N76 heeft zeker voordelen boven de insprion.

Maar in het prijssegment van de HP (€1400) kun je veel beter de M17x nemen. €100 extra, 2x zo snelle grafische kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 20:16 ]

• Jheroen
Even op jouw idee gaan kijken bij Dell maar dan gaat het budget to echt wat buiten de grens zeker omdat ik nooit game :)

Die Asus NV76 serie, bestaat uit de N76VJ N76VM N76VZ de Z zal dan de beste zijn vermoed ik. je kunt uit allerlei configuraties kiezen per model alleen niet op de asus site voor zover ik kan zien.

is een asus dan toch de juiste keuze?

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Als je nooit gamed, waarom staat er dan in de topicstart:
Goede grafische kaart (los component) die hoge resolutie aan kan en afkomstig is van een goede leverancier (nu een nvidia)
?

Als je nooit gamed, dan zou ik met dit budget het idee van een consumenten notebook uit het raam gooien en een thinkpad of latitude bestellen. Dan krijg je kwaliteit.

En de M17x is echt rond de €1520. Maar als je niet gamed is dat inderdaad de verkeerde keuze

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Wellicht dat je het nog niet wist, maar de M17x is zo goedkoop te krijgen door kortingsbonnen toe te passen. Zie hier: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Jheroen
De grafische eigenschappen van een videokaart komen mi altijd boven water als je met externe schermen oid gaat werken, daarnaast wil ik eigenlijk dat 'alles' op een goed niveau draait vandaar....

Ik heb net het waardebonnentopic door zitten lezen maar krijg net als een andere lezer het probleem van de details als je de juiste code toevoegd aan de winkelwagen.
Ik ben benieuwd waar je of jullie de prijs op kunnen krijgen als je dat soort kortingen toepast.
ik kwam op € 1.204,62 met 3 jaar garantie op de inspiron 7720
Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.

Nu op alle Inspiron 15R en 17R laptops met zeer grote 1TB harde schijf 5% korting
Vervalt woensdag 20 februari 2013 Details bekijken Waardebon verwijderen

[ Voor 26% gewijzigd door Jheroen op 17-02-2013 21:20 ]

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Jheroen schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:17:
De grafische eigenschappen van een videokaart komen mi altijd boven water als je met externe schermen oid gaat werken, daarnaast wil ik eigenlijk dat 'alles' op een goed niveau draait vandaar....
Laat me niet lachen. Een 3 jaar oude GPU is voldoende als je niet met 3x 2560*1440 aan de gang wilt. Als je dat wel wilt: met een vorige generatie IGP kan je 4 full-HD video streams tegelijk afspelen. Een dergelijke GPU is echt wel in staat om een paar venstertjes te tekenen.

Bovendien: als jij denkt dat een IGP nodig is voor jouw werk, dan ben je verplicht de M17x te nemen. Dat is namelijk zo'n beetje de enige laptop in de huidige markt waar je het voor elkaar kan krijgen explorer.exe te laten draaien op de decicated kaart. Andere opties zijn de eerdergenoemde thinkpad en latitude.

Bij normale laptops wordt de LCD namelijk aangestuurd door de IGP.
ik kwam op € 1.204,62 met 3 jaar garantie op de inspiron 7720
De basis i7 met 1080p is € 898.99. Daar gaat 5% af vanwege de epp truuk. Nog eens 6% vanwege een cashback actie die je kan toepassen, en nog eens 5% (niet meegerekend in de hierboven genoemde €800) met een kortingsbon.

• Jheroen
Volgens mij mis ik iets, als ik kijk naar de specificaties van een videokaart betekenen die dan tegelijk dat de maximale resolutie voor een extern scherm gelijk is aan die van het notebookscherm zelf?

Nog steeds dwalend...

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

De resolutie van het interne scherm is niet gelijk aan de maximale resolutie van een extern scherm. Dat is:

HDMI: 1200p
mini-dhmi: 1080p
HDMI op de (komt-ie weer..) M17x: 4k. Ondersteund door precies 1 scherm.
Displayport: 1600p of 4k, afhankelijk van de precieze GPU

Verder je, docking stations niet meegerekend, max. 2 schermen aansluiten per laptop incl het interne scherm (meer precies: per grafische kaart). Behalve als je displayport gebruikt. Er is wel een uitzondering: bij sommige laptops zit de dedicated grafische kaart vast aan de HDMI port, zodat je meer dan 2 schermen kan aansturen. Maar dan zit je met verschillende GPU's te werken, wat niet altijd fijn werkt. Veel mensen krijgen duplicate op een extern scherm bijvoorbeeld niet aan de gang.

• Jheroen
Oke dank je.

Ik heb nu een scherm op 1920x1080 via de hdmi poort en dat werkt prima, past veel op je scherm zo (PX2370).

Is er naar jullie (jouw) mening weinig andere keus dan de Dell?

Met vriendelijke groet,

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
klinkt afgezaagd / fanboy-ish.
maar ik ben nog geen waardige tegenhangers van de dell/alienware tegen gekomen..

binnenkort nog eens een dell bestellen (voor me oom, een 17r SE denk ik)

in het 15 inch segment is er veder de asus n56 met gt650m (helaas met ddr3 ipv gddr5), en de lenovo y500 (wel even wachten tot je ZEKER het synaptics touchpad krijgt)

in het 17 inch segment ben ik echt nog NIETS tegen gekomen wat kwaliteit levert (de 1 throttlet , de ander heeft brakke schermen, legio notebooks zonder turboboost e.d.)

maar als je echt een werkpaard wilt hebben, waarom niet gewoon een m17x ?
je kan deze ook nemen met de goedkoopste gpu (destijds de gtx660 ?)..

edit:
i7 / 1080p / gtx660m kost 1500 euro met ALLEEN epp (dus gaat nog shopkorting vanaf)
heb je hem voor rond de 1400 euro thuis.

topic kaap:
darkstone.. dus mijn m17x (3d+675m) kan 4k over d hdmi gooien ?

[ Voor 13% gewijzigd door aron225 op 18-02-2013 11:06 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Jheroen
Ha,

17' ben ik tot nu toe gewend, is het volgens jullie slimmer om een goede 15'te kiezen dan een 17' met beperkingen?

Als dat zo is dan hebben we een soort van nieuwe optie :) Ik wil best wat uitgeven aan een goed ding maar dan moet ie ook écht goed zijn; aangezien hier veel mensen rondlopen met veel verstand van dat soort dingen :)

Met vriendelijke groet,

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Wellicht is een BTO laptop nog een optie? Ik heb er zelf 1 die dan wel alleen maar als desktopvervanger werkt en dus eigenlijk niet wordt meegenomen, maar prima specs voor de prijs.

Om maar een willekeurig model te pakken; http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=567&lang=nl

Standaard al zeer kompleet.

Tegenover de Dell ben je sowieso goedkoper uit, heb je de beste videokaart (7970m tegen 660m), 2 gb meer ram (8 ipv 6), een SSD ipv HDD (128gb tegen 500gb), desnoods kies je voor een SSD + HDD combo, 15" Full-hd ipv 17" 1600x900.

BTO heeft ook wel 17" modellen met vergelijkbare specs, ruimte voor een 3e hardeschijf en waarschijnlijk nagenoeg de zelfde prijs voor de zelfde specs.

Edit:
Het heeft dan geen dock, maar wat moet je nou aansluiten? 3 stekkers te weten een USB Hub, HDMI en de stroomkabel.

[ Voor 7% gewijzigd door BLACKfm op 18-02-2013 11:19 ]

• Jheroen
argh... wat een klus zeg de juiste keuze maken, nog iemand met een gouden tip? BTO... ik ben wat ouderwets, blijf het liefst bij een beetje bekend merk.. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Jheroen op 18-02-2013 12:40 ]

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Geen Clevo (=BTO) nemen in elk geval. Specsgewijs is het wel leuk. Maar 9 van de 10 keer is een dell goedkoper te krijgen. Daarnaast is de kwaliteit die clevo bied gewoon beroerd. De M17x is in letterlijk alles beter behalve een paar extra keuzemogelijkheden qua scherm. Met name de toetsenborden en touchpads zijn slechter dan.. zo'n beetje al het andere wat op de markt is.

• Jheroen
HP/Dell/Lenovo........

:F

[ Voor 13% gewijzigd door Jheroen op 18-02-2013 13:16 ]

Met vriendelijke groet,

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:49:
Geen Clevo (=BTO) nemen in elk geval. Specsgewijs is het wel leuk. Maar 9 van de 10 keer is een dell goedkoper te krijgen.
Ik koop graag een Dell als het goedkoper is met zelfde/betere specs. Maar als je bij Dell een beetje extra geheugen of een goed scherm wilt hebben ben je gelijk honderden euro's meer kwijt, daarbij komen ze standaard met beroerde videokaarten aanzetten en een upgrade kost een godsvermogen.

Dus om nou te zeggen dat een Dell goedkoper is....

Sommige mensen hebben 1x een Dell of een HP gehad en zweren er vervolgens bij, lezen 1x dat er een cd-rom drive defect gaat in een ander merk en het is in hun ogen bij voorbaat afgeschreven als eventuele keus voor een nieuwe koper.

Ik ga altijd goed met mijn spullen om en laptops van Dell, HP, Toshiba, Asus, Acer en Packard Bell in mijn bezit gehad en nooit problemen mee gehad. Momenteel dan een BTO/Xnotebook (Clevo) laptop en aan degelijkheid zal het niet ontbreken.

Ik geloof als ik het systeem zoals nu gebruik dat het nog wel 5 jaar mee kan. En dat zal een Dell of een Acer ook prima doen.

[ Voor 34% gewijzigd door BLACKfm op 18-02-2013 13:35 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
Geheugen is een non argument, die kun je zelf er zo bijprikken. Grafische kaarten zijn gemiddeld, wil je beter dan neem je alienware. En een goed scherm heb je al bij de 15R SE.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Zo denkt de gemiddelde tweaker, die koopt het liefst een Dell zonder HDD en zonder ram en als het even kan ook nog zonder CPU, want zelf kopen is toch goedkoper of je hebt het nog op de plank liggen. Voor een upgrade van 4 naar 8 gb koop je meestal los al een nieuw setje van 16gb, een SSD van 256gb kost als upgrade 200 euro en koop je los voor 150 en Windows downloaden we wel.

Voor een zakelijke gebruiker wil je wellicht in 1x een goed pakket, ook al kan je zonder problemen als leek het ram of opslag vervangen.

Overigens was de Dell M17x vanochtend nog 1499,- en nu ineens 1399,- (en vast met wat bonnetjes hier en daar nog wat goedkoper te krijgen), maar als standaard pakket voor die prijs hoef ik het niet te hebben, als consument koop ik toch liever prijs/prestatie bewust.

• Jheroen
Tsja dan ben ik weer back where i started :P

HP heeft me nog niet eerder teleurgesteld maar om van een redelijke combinatie (8710P) naar een nieuwe combinatie te gaan die eigenlijk niet overeenkomt met wat ik nu heb (maar dan van dit moment) dan lijkt dat me niet het goede pad..

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

BLACKfm schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:41:
maar als standaard pakket voor die prijs hoef ik het niet te hebben, als consument koop ik toch liever prijs/prestatie bewust.
Uit de pricewatch dus, want ook BTO vraagt achterlijke marges voor geheugen.

Verder heb ik al meermaals gezegd dat de M17x rond de €1520s is (meer precies: €1516, of € 1503 met een wat minder bekende 8% cashback site). Hoeveel kost de door jouw aangeraden BTO? Juist, €1511.

En als zakelijke notebook wil je juist geen BTO, maar een dell, lenovo of hp met next business day onsite.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:46:
[...]
En als zakelijke notebook wil je juist geen BTO, maar een dell, lenovo of hp met next business day onsite.
Dat zal je mij niet horen tegenspreken. Maargoed dat is niet geheel duidelijk. Hij wordt zakelijk aangeschaft maar het gebruik is onbekend(er).

De link die ik plaatste heeft overigens geen windows en is daarmee dan 1398,-, met windows is de prijs wel (ongeveer) juist. Jouw M17x komt natuurlijk in vele varianten, op google kom ik op deze site uit en kost die 1399, welliswaar met windows 7 (home) maar met mindere specificaties.

Als je toekomstgericht bezig wil zijn neem je geen genoegen met een 1600x900 scherm, zeker niet voor dat geld. En met die 660m die daar in zit hoef je over 5 jaar ook geen inruilwaarde meer te verwachten.

En ja, dan krijg je de discussie of je over 5 jaar uberhaupt nog een werkend exemplaar hebt, maar die verklaring heb ik al gegeven :).

Ik zou graag zien wat jouw M17x met een prijskaartje van ~€1500 aan specs bezit.

Ik zou zakelijk overigens helemaal geen Alienware aanraden, al is het alleen maar om het 'speelgoed' gehalte wat de laptop uitstraalt

[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 18-02-2013 13:59 ]

Verwijderd

Ik nam http://configure.euro.del...s1&oc=N00W7m01&vw=classic met upgrade naar 1080p scherm en HD 7970m

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Een SSD zou voor mij een must zijn, ook zakelijk en als je veel tussen programma's wisselt, dus reken daar maar 100-150 euro extra bij.

Dat een SSD niet veilig zou zijn in verband met eventuele uitval en verlies van gegevens is ook geen argument, want dan moet je maar zorgen voor een degelijk backup. Als iemand met een magneet langs je laptop loopt ben je ook alles kwijt met een normale hardeschijf.

Ik zou bijna zeggen dat die in zijn huidige laptop een SSD moet stoppen, maar daar zal de chipset wel roet in het eten gooien en niet veel snelheid bieden.

Bij ons gaat het geld met duizenden tegelijk over de balk en nemen niet de moeite een SSD te nemen, die haalt zelfs de topmachines van 5 jaar oud weer helemaal bij de tijd.

Maargoed, dit wordt een beetje een persoonlijke gevecht zonder de TS er degelijk bij te helpen. Voor mij zijn er in ieder geval te veel variabelen. Ik heb een prijs en eisen en dan kom ik uit op een zelfbouw laptop, wat ik overigens in alle situaties zal doen totdat ik onder een bepaald budget kom (700 euro ofzo)

Zeg met zoals jij nu dus alleen maar HP of Dell aanraad :).

Verwijderd

BLACKfm schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:10:
Een SSD zou voor mij een must zijn, ook zakelijk en als je veel tussen programma's wisselt, dus reken daar maar 100-150 euro extra bij.
pricewatch: Samsung 840 series SSD 120GB

En reken er ook maar X euro bij voor harde schijf in je BTO, 120GB is niet erg veel (al doe ik alles zonder moeite met 80GB)
Als iemand met een magneet langs je laptop loopt ben je ook alles kwijt met een normale hardeschijf.
Sterke magneet moet dat zijn.
Ik zou bijna zeggen dat die in zijn huidige laptop een SSD moet stoppen, maar daar zal de chipset wel roet in het eten gooien en niet veel snelheid bieden.
Dat betwijfel ik. Je koopt toch geen SSD omdat er 550MB/s op de doos staat?
Maargoed, dit wordt een beetje een persoonlijke gevecht zonder de TS er degelijk bij te helpen. Voor mij zijn er in ieder geval te veel variabelen. Ik heb een prijs en eisen en dan kom ik uit op een zelfbouw laptop, wat ik overigens in alle situaties zal doen totdat ik onder een bepaald budget kom (700 euro ofzo)
BTO is net zo veel een zelfbouwlaptop als dell, namelijk helemaal geen.
Zeg met zoals jij nu dus alleen maar HP of Dell aanraad :).
Waarom moeten deze discussies altijd eindigen met een uitspraak die met name bedoeld lijkt te zijn om te andere partij zwart te maken? Je kan ook een goed punt maken zonder anderen er meteen van te beschuldigen dat het merk een belangrijke factor is.

• Jheroen
Goed mensen,

ik ga maar eens verder lezen en denken wat de beste oplossing is :)

Met vriendelijke groet,

• Jheroen
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5293794

is dit iets?

net wat boven gemiddeld goede specs (geen i7, schijnt snel koelingsproblemen te hebben) maar verder lijkt het me geen slechte deal.. :/

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Je gaat toch geen €1800 betalen voor iets waarvan je zelf al zegt dat hij koelingsproblemen heeft en geen i7?

Als je een zakeljke laptop wilt, neem dan een thinkpad T530. Ik heb zelf een latitude E6520. Een goede vriend van mij heeft een HP 8570w. maar allebei zijn we het erover eens dat een thinkpad de beste investering zou zijn. Het is geen 17", maar als het alternatief een HP is... Daar hoor ik gewoon te veel problemen over. Voor het 17" zakelijke aanbod van dell geldt overigens hetzelfde.

• Jheroen
De koelingsproblemen schijnen sneller voor te komen bij de i7 in een laptop vanwege de beperkte ruimte heb ik gehoord van iemand die binnen een it bedrijf werkt.

ik vind sowieso de resolutie van belang, het externe scherm moet die hoge resolutie kunnen gebruiken. daarnaast is een dock erg handig, ik heb al een hp dock waar die laptop waarschijnlijk in zou passen.
Ik ga nog eens kijken naar die thinkpad, ik kan trouwens die HP die ik noemde voor een aardige prijs overnemen van iemand die ik vandaag trof, laptop is over en 2 weken oud, scheelt een paar honderd euro... als dat in orde is dan wordt het al een stuk aantrekkelijker. ik zou in die laptop dan 4 g extra geheugen kunnen plaatsen (totaal 8GB) en ik weet niet of dat kan een ssd erbij (geen idee of er ruimte voor is)
pricewatch: HP Elitebook 8770w (LY560ET) ex btw want die kan ik verrekenen...

[ Voor 9% gewijzigd door Jheroen op 19-02-2013 00:09 ]

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Jheroen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:08:
De koelingsproblemen schijnen sneller voor te komen bij de i7 in een laptop vanwege de beperkte ruimte heb ik gehoord van iemand die binnen een it bedrijf werkt.
Het lijkt mij duidelijk dat je in een dergelijk geval een andere laptop moet nemen, niet dezelfde notebook met een half zo snelle CPU om aan symptoombestrijding te doen.

Het probleem is dat de fan altijd hard draait. Hoe meer lucht er wordt aangezogen, hoe meer stof er in de koeling komt. De klasgenoot waar ik het over had heeft nauwelijks een half jaar een HD 8570w. Toen hij laatst iets ging compilen was het resultaat een penetante geur verbrand rubber.
En dat is niet eens de zwaarst mogelijke CPU.

Neem mijn latitude als voorbeeld. Wanneer gaat de fan aan? Hij heeft vandaag de hele dag aangestaan, en ik gok dat dat aantal vandaag op 0 uitkomt. Dan komt er ook geen stof in en krijg je de problemen met de koeling pas na een paar jaar in plaats van na een paar maanden.

Ik zeg niet dat je dezelfde latitude als ik moet nemen, sterker nog, ik raad hem af. Maar als je nu al weet dat notebook X problemen heeft met iets, koop die dan niet tenzij daar heel sterke argumenten voor zijn.

• Jheroen
Oke duidelijk. Ik las op hardware.info een goede review met video over de bouwkwaliteit van de elitebooks wat me wel goed stemde maar desondanks raad je hem toch af.
Dus blijft in mijn optiek alleen de lenovo thinkpad nog over?
Raad je daar nog een 15 of 17 inch model aan of is het allemaal even goed of zijn er ook daar belangrijke verschillen?

Met vriendelijke groet,

• Jheroen
Hmm nu blijkt de elitebook die ik op het oog had een ex demo uit de VS te zijn en ook nog eens het predicaat 'seller refurbished' te hebben wat mi betekent dat ie al eens defect is geweest of dat het gewoon een gebruikt exemplaar is. De garantie is (denkt de verkoper) 1 jaar waar hier 3 jaar gegeven wordt. Dat gaat em dus niet worden...

Op naar een nieuwe, Lenovo?

Met vriendelijke groet,

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:13
Bij de zakelijke lijn van Lenovo is de grootste maat 15".
je zou dan kunnen gaan voor de T530 of de W530.
Deze kan je het best via Lenovo zelf bestellen denk ik, omdat je dan net zoals Dell zelf je systeem kan samenstellen.

Een voorbeeld config:
http://shop.lenovo.com/SE...C7F6D436EE7AE81ED&redir=y
Lenovo ThinkPad T530:
Processor: Intel Core i7-3630QM Processor (6M Cache, up to 3.40 GHz)
Operating System: Windows 8 64
Operating System Language: Windows 8 64 MUI EMEA WE (EN FR DE IT NL)
Display Type: 15.6" FHD (1920 x 1080) LED Backlit AntiGlare Display, Mobile Broadband Ready
System Graphics: NVIDIA NVS 5400M Graphics with Optimus Technology, 1GB DDR3 Memory
Total Memory: 4 GB DDR3 - 1600MHz (1 DIMM)
Keyboard: Keyboard (Backlit) US English International with a Euro symbol
Pointing Device: UltraNav with Fingerprint Reader
Camera: 720p HD Camera with Microphone
Hard Drive: 320GB Hard Disk Drive, 7200rpm
Optical Device: DVD Recordable 8x Max, Dual Layer, Ultrabay Enhanced w/ SW Royalty for Windows 8
System Expansion Slots: Express Card Slot & 4-in-1 Card Reader
Battery: 6 Cell Li-Ion TWL 70+
Power Cord: 135W AC Adapter - EU
Bluetooth: Bluetooth 4.0 with Antenna
Integrated WiFi Wireless LAN Adapters: Intel Centrino Advanced-N 6205 AGN
Prijs: €1464,11

Een vergelijkbare W530 met color calibration sensor:
http://shop.lenovo.com/SE...36500617EC80DEC38&redir=y
Prijs: €1466,45

Geheugen en een SSD zou ik niet bij Lenovo bestellen, want die upgrades zijn veel te duur.
Je zou met de gewenste config ook contact kunnen opnemen met Bluelink (die doen ook aan maatwerk) en kijken of zij een interessante configuratie tegen een mooie prijs kunnen leveren.

[ Voor 21% gewijzigd door Gandalf op 19-02-2013 13:16 ]

• Jheroen
Het blijft een lastig punt, een laptop verouderd snel en het idee dat een investering van 12/1300 euro ex btw snel verdampt blijft me tegen zitten...

De een zegt koop een doorsnee laptop die je na 3 jaar weer vervangt de ander zegt investeer in een goed product en geef wat uit aan dat product... *...*

Zit zelf te denken aan deze: http://www.alternate.nl/h...SUS/G75VX-T4043H/1028459/ met daarbij een SSD van 120 GB, investering 1100 euro ex plus 100 euro ex voor de ssd, ik ben dan wel helemaal klaar maar ja is het dat waard? Ik speel nooit spellen en deze laptop is dan ook best aan de prijs en bevat veel componenten die ik waarschijnlijk niet snel nodig heb. Anderszijds is het een degelijk ding (volgens mij) met specificaties waar je de komende jaren mee vooruit kan. Hij is stil heeft een goede koeling en kan veel tasks tegelijk aan.
Waar je anders terecht komt is Dell (hoor meer mensen dat niet dan wel aanbevelen) HP business notebooks die vanwege business veel te duur zijn en ook nog eens niet de laatste componenten bevatten (i5 ipv i7 etc.)
Wil je bij HP wat hoger dan zit je op een elitebook die voor het geld van de Asus GX nog niet de helft van de specs bezit.
Andere optie is de multimedia van asus deze: http://www.asus.nl/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N76VZ/ maar die is dan toch net weer minder volledig uitgerust...

Iemand op basis van deze nieuwe reactie nog aanvullingen?

Ik ben van plan om snel een keuze te gaan maken maar dat is niet mijn sterkste punt blijkt maar weer :P

Met vriendelijke groet,

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
Je geeft zelf aan nooit een spel te spelen, dan zou ik iig wat minder uitgeven dan de laptops die je hierboven beschrijft.

Met de Dell laptops die in dit topic aangeraden worden kun je echt wel een paar jaar vooruit. SSD erin, voldoende werkgeheugen en een degelijke processor (i5 is sterk zat) heb je een prima systeem. Waarom dan dik boven de 1000 euro gaan als je toch geen Battlefield 3 op max graphics wil spelen?

Tenzij je het, net als ik, een liefhebber bent van duur speelgoed :+

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je een laptop wilt die echt lang mee gaat (wat ik me kan voorstellen als je 1300,- uitgeeft) neem dan een MacBook Pro! Het kost een hele hoop geld, maar ze verouderen echt heel langzaam. Een vriend van mij die heeft een MacBook Pro uit 2008 en die is bijna even snel als mijn MacBook uit 2010 met i5. Maar de 15'' versie ligt al ver uit je budget, en een 13'' is echt te klein, dus dan zul je een tweedehands 15 inch uit 2011 moeten zoeken! Veel Windows gebruikers stappen over op een Mac omdat ze iets nieuws willen uitproberen, en de meerderheid is niet meer terug gegaan naar Windows.

[ Voor 15% gewijzigd door peakrever op 20-02-2013 11:38 ]

Verwijderd

De macbook pro is een miskoop. De macbook pro retina gaat over zijn budget.

Verder is het onzin dat een macbook pro minder snel veroudert dan een windows notebook. De hardware is in essentie hetzelfde. Ik merk ook geen verschil tussen mijn studio 1555 uit 2009 en mijn latitude E6520 uit 2011 met een 2x zo snelle processor.

En verder: met Chris. Je geeft aan niet te gamen, maar komt wel aan met een G75? Die is makkelijk af te raden om dezelfde reden als de M17x: Met een wat minder zwaardere grafische kaart is die ook nog eens goedkoper..

• peakrever
Hoezo is een Macbook een miskoop, de software is goedkoper, je hoeft geen virusscanneer te kopen, en hij gamed er toch niet op... je hebt eigenlijk ook 2 os'en Windows via BootCamp of Parralels en OS X, dus eigenlijk is alleen de prijs het nadeel.. En het trackpad en toetsenbord zijn HEEL goed, en slijten ook niet/nauwelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door peakrever op 20-02-2013 11:59 ]

Verwijderd

Wellicht omdat de prijs in verhouding met de retina veel te hoog is. Meer dan €1500 uitgeven en 900px hoogte krijgen... Insert hier mediamarkt slogan. Ik vind het voor €600 al onacceptabel dat er nog laptops bestaan zonder 1080p

Ja, je kan ook 1680*1050 configureren. Maar waarom zou je dat doen als de retina variant slechts iets duurder is?
de software is goedkoper,
OS X upgrades zijn goedkoper dan elke 2 a 4 jaar een nieuw microsoft-OS? I think not. Bovendien is linux nog goedkoper, zullen we dan maar met z'n allen linux gaan draaien?
je hoeft geen virusscanneer te kopen,
Da's mooi, dat hoeft onder windows namelijk ook niet.
je hebt eigenlijk ook 2 os'en Windows via BootCamp of Parralels en OS X, dus eigenlijk is alleen de prijs het nadeel..
één alinea terug was de software nog goedkoper, en nu moeten we voor windows én OS X betalen???
En het trackpad en toetsenbord zijn HEEL goed, en slijten ook niet/nauwelijks.
Want een thinkpad of latitude bevatten pruts toetsenborden? De thinkpad toetsenborden zijn legendarisch, bovendien vind ik de layout van apple prut (geen application key, geen fysieke home/end toetsen, geen backspace).

Tot dusver is het enige geldige argument een beter touchpad, maar dat argument is alleen geldig zolang je OS X draat.

• peakrever
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:17:

[...]

Want een thinkpad of latitude bevatten pruts toetsenborden? De thinkpad toetsenborden zijn legendarisch, bovendien vind ik de layout van apple prut (geen application key, geen fysieke home/end toetsen, geen backspace).

Tot dusver is het enige geldige argument een beter touchpad, maar dat argument is alleen geldig zolang je OS X draat.
Mijn vader heeft toevallig een thinkpad, en inderdaad, het toetsenbord is ge-wel-dig, maar dat op een mac geen application keys opzitten en geen BACKSPACE slaat echt totaal NERGENS op!!

BTW: voor 1500,- krijg je een retina 13 inch ;)

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 20-02-2013 12:28 ]

• Jheroen
Wat voor mij van belang is is een stille betrouwbare en krachtige combinatie die de komende jaren mee man. De zakelijke series komen (mits betaalbaar) niet boven de i5 uit wat me wat bevreemd, het liefst zou ik een zakelijke top kopen die meerdere taken makkelijk aankan (tegelijkertijd) én die een goede videokaart heeft die op een aangesloten scherm de resolutie in mijn eerste post kan halen.
daarnaast dus stil... een laptop die bij het minste of geringste staat te gillen of je oren uitblaast is geen optie...

Met vriendelijke groet,

• peakrever
Ik durf het niet meer te zeggen hoor, maar een macbook voldoet aan al je wensen, en ik heb nog nooit gezien/gelezen dat een Windows gebruiker die overstapt naar een Mac weer terug gaat naar Windows, dus ik zou echt een MacBook kopen. Ik vind ook dat een MacBook veel en veel te duur is in aanschaf, maar het werkt gewoon echt heel erg fijn! ;)

V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15" 2.2GHz (Najaar 2011)
Je zou evt even naar deze kunnen kijken, voor 1600,- en er zit al een ssd in...... :)

[ Voor 44% gewijzigd door peakrever op 20-02-2013 15:44 ]

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Nou, dan bij deze een gebruiker die Apple gebruikt is, en gillend terug gerend is naar Windows, wat ik in de praktijk gewoon een stuk prettiger vind werken. Daarnaast heb je voor 500 euro een laptop met de specs van een 13" Pro. En, als jij graag een goede grafische kaart wil omdat je bang bent dat de resoluties die je extern wil tonen, te gortig zijn, is dat dus gewoon niet het geval. Met jouw wensenlijstje en budget kan je een prachtige laptop aanschaffen. Een inspiron 17 (nogwattes) of een N76 van Asus voldoet volgens mij ruimschoots aan je eisen, helemaal als je bereid bent om bijvoorbeeld zelf een SSD te plaatsen, of zelf de netwerkkaart te upgraden. Hou je nog een leuk centje over ook.

Verwijderd

Arthur-M. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:33:
V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15" 2.2GHz (Najaar 2011)
Je zou evt even naar deze kunnen kijken, voor 1600,- en er zit al een ssd in...... :)
Mn 2e-hands nieuwe latitude met een i5 in plaats van i7 was nog geen kwart van de prijs van deze MBP... Overigens staat er elke week wel een MBP op V&A omdat user niet aan het OS kan wennen...
Jheroen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:05:
Wat voor mij van belang is is een stille betrouwbare en krachtige combinatie die de komende jaren mee man. De zakelijke series komen (mits betaalbaar) niet boven de i5 uit wat me wat bevreemd, het liefst zou ik een zakelijke top kopen die meerdere taken makkelijk aankan (tegelijkertijd) én die een goede videokaart heeft die op een aangesloten scherm de resolutie in mijn eerste post kan halen.
daarnaast dus stil... een laptop die bij het minste of geringste staat te gillen of je oren uitblaast is geen optie...
Een thinkpad of latitude kan je gewoon met i7 bestellen. Bestellen doe je op shop.lenovo.com of dell.nl. De prijzen bij dell op het zakelijke gedeelte zijn e. BTW, maar je mag er 10% aftrekken vanwege korting hacks. (maar ik raad de thinkpad aan).

Verder, zoals eerder vermeld heeft de grafische kaart geen invloed op de mogelijkheid om vloeiend een aantal schermen aan te sturen tenzij je een thinpad, latitude of M17x neemt met de juiste GPU en BIOS switch. En volgens mij heb je er dan alsnog geen zak aan.

• peakrever
De T530 is ongeveer 1500,- met een full hd scherm en een i7, dus dat is mooi1 ;)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
mijne heren, dit is een aankoopadvies topic. Niet kraak elkaars keuze af topic. Dus als de fanboys een toontje lager kunnen posten en zich weer terug kunnen begeven naar de basis van dit alles, dan zou ik u zeer erkentelijk zijn.

• Jheroen
Enfin was vanavond bij een klant aan het werk die allemaal op hp draaien, allemaal probooks en niemand heeft reden tot klagen of klaagt....
Ik denk dat ik mijn eisen wat bij ga stellen want om nu 1200 eur ex uit te gaan geven voor een top die na 5 jaar 0 waard is..... volgens mij kan ik zoals hierboven al gezegd wordt ook met een trapje lager goed uit de voeten.

Ik denk wel dat ik 17' blijf houden en eigenlijk ook een i7 maar dan iets minder heftig (geen g75vx etc.)

weer een stap dichterbij een uiteindelijke keuze (hèhè :P)

Met vriendelijke groet,

• Jheroen
Is deze configuratie iets?

Uw configuratie SVE1713C5E
Uw configuratie
Processor: Intel® CoreTM i7-3632QM,2,2GHz
Besturingssysteem: Windows 8
Afwerkingen: Zwart
opslagcapaciteit: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 8 GB 1600 MHz DDR3L-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 43,8cm LED 1920x1080 + camera
Grafische kaart: AMD Radeon(TM) HD 7650M 2GB
Microsoft® Office 2013: Office 365 Home Premium Trial
McAfee Security Software: Geen bescherming
Adobe® Creation: Zonder Adobe Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe Lightroom 4
Sony Creative software: Zonder Imagination StudioSuite
Batterij: Batterij werkt maximaal 3,5uur
Tevens meegeleverd
Taal en toetsenbord: Nederlands (QWERTY)
Draadloos LAN: Draadloos LAN(IEEE 802.11bgn)
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
AC-adapter: 1 AC-adapter
Bluetooth®: Bluetooth® 4.0
SD-kaartsleuf: Sleuf voor SD-geheugenkaart 1x
Camera: HD digitale camera
Garantie: 2 jaar garantie
Memory Stick(TM)-sleuven: Sleuf voor Memory Stick Duo
USB-poort(en): 1x USB 2.0 + 2x USB 3.0

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

De sony E is een budgetlijn. 2 jaar geleden totaal dramatisch. Nu.. geen idee, maar ik heb er een stuk meer vertrouwen in om de inspiron 17R SE aan te raden voor praktisch dezelfde prijs. (€ 764 met i7, 2x zo grote schijf, >2x zo snelle GPU, geen GB ethernet). Per notebookcheck is de E ook gigantisch luidruchtig idle.

• Jheroen
Ik begin ondanks mijn eerdere weerstand toch meer en meer naar de dell special edition te kijken. In de markt is het een zeer populaire laptop...

17' met alles erop en aan.....

Weet iemand of de wifi verbinding via 5 ghz verbind met de theoretische 300MB?
En daarnaast of de laptop bij wat belasting veel herrie maakt (de fan)?

morgen nog eens goed lezen maar

[ Voor 26% gewijzigd door Jheroen op 20-02-2013 23:59 ]

Met vriendelijke groet,

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Ik ben altijd uiterst tevreden VAIO gebruiker geweest. Nu een Dell XPS 17 omdat ik daar meer PC voor mijn euro's kreeg. De degelijkheid en het design van Sony zorgen dat ze altijd op mijn wishlist staan. Schermen van Sony zijn -vooral in de high end reeks- geweldig. Mijn F serie full HD scherm was echt mooier dan dat van de XPS.

Dell is niet slecht maar redelijk saai en de XPS is oerlelijk qua design. En de fan problemen zijn episch. Ik stoor me er niet meer aan maar mijn collega's op kantoor haten de stofzuiger. Wat wel erg handig is van Dell is een 2e HDD bay zodat je zonder CD/DVD/BL speler op te offeren een SSD kan gebruiken.

Maar Sony is een prima keuze imho.

300mbps is de theoretische Vmax. In de praktijk ben je blij met de helft. Maar voor zwaar verkeer kan je beter een UTP kabel en Gbit LAN gebruiken. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 21-02-2013 00:01 ]

Verwijderd

Behalve gigabit ethernet :X

De wifi snelheid is afhankelijk van de kaart die je er in stopt. Ik heb werkelijk geen idee wat je ermee kan halen. Standaard zal er wel een relatief cheap intel kaartje in zitten.
zeef schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:59:
Ik ben altijd uiterst tevreden VAIO gebruiker geweest. Nu een Dell XPS 17 omdat ik daar meer PC voor mijn euro's kreeg. De degelijkheid en het design van Sony zorgen dat ze altijd op mijn wishlist staan. Schermen van Sony zijn -vooral in de high end reeks- geweldig. Mijn F serie full HD scherm was echt mooier dan dat van de XPS.
de F is niet de E. De F die jij enkele jaren geleden had begon als ik het mij goed herinner rond een budget van €999, terwijl is de huidige E17 start op €550. Tevens is -volgens notebookcheck- de E17 luider dan de XPS 17 (welke ook veel te luid is, daar niet van. Maar die laptop heeft had dan ook een hele reeks unieke selling points).

• Jheroen
Nou... ik denk dat ik er wel ben... finally :)

Het wordt toch de dell inspiron 17R SE.

Aanbieding: gratis externe harde schijf
Koop een Inspiron 15R SE of Inspiron 17R SE en ontvang gratis een externe harde schijf!
deze actie is nu ook actief, is er misschien een door de wol geverfd tweaklid die eens kan kijken waarvoor je de meest complete versie kunt krijgen?

ik doel op deze versie:

Inspiron 17R Special Edition met E-Value-code: N0017S14 een samenstelbaar exemplaar.
ik doe er 3 jaar garantie bij maar zie nergens de gratis externe schijf terug en is dit een normaal qwerty toetsenbord?
hier zit dus al een kleine ssd in, bevelen jullie dit aan?
daarnaast kan ik nergens de optie voor een backlit toetsenbord vinden....

wie krijgt de beste deal uit de site van dell? het is een wat warrig gedoe op die site maar het moet lukken volgens mij ;)

wat ik me afvraag is dit:
ik wil er een grotere ssd (120GB) in zetten en die schijf primair maken, dat kan neem ik aan?
daarnaast van de windows 8 install een complete backup maken en vervolgens eraf mikken en win7 64 erop zetten is dit ook normaal te doen met installeren/drivers etc?

[ Voor 23% gewijzigd door Jheroen op 21-02-2013 15:40 ]

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Ik zou juist de n0017s17 variant nemen. De is goedkoper en mist alleen alleen 3D. De inspiron 17R SE is een goede notebook omdat hij zo goedkoop is. Maar als je vervolgens een luxe variant gaat nemen schiet het zijn doel voorbij en is de pricewatch: Asus N76VJ-T4006H naar mijn mening aantrekkelijker. Zeker als je geen waarde hecht aan de GPU.

De 17R SE komt op plusminus € 764 met i7 en 500GB externe harde schijf. Je schijnt die ook te kunnen verwijderen wat €50 voordeel op levert, maar dat krijg ik niet voor elkaar.

• Jheroen
hoi Dark,

ik had inderdaad ook gezien dat 3D niet echt noodzaak is zelfs helemaal niet :P Dat scheelt dus weer. Het verschil tussen de n0017s17 en de N76VJ-T4006H (GPU) is dat zodanig volgens jouw kennis dat je beter zou gaan voor de asus of toch de dell?

Bij dell is trouwens een actie voor een gratis externe hd maar hier wordt ie gewoon berekend (vanzelf) heb dat ding er niet bijgezet...

Graag je (laatste?) advies?

NB is het relatief eenvoudig om a: een ssd in te bouwen als bootdisk en b: er windows 7 op te krijgen ivm drivers/bios instellingen en andere 'problemen'? Ik las hier en daar wat dingen over niet lekker werkende configuraties met de dell na om/inbouwen en installeren ander OS..

[ Voor 24% gewijzigd door Jheroen op 21-02-2013 21:30 ]

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Jij hebt niets aan een snellere GPU voor de werkzaamheden die jij hebt vermeld.

Aldus Quad in "Dell Waardebonnen Topic - Deel 2" kan je de harde schijf verwijderen, maar dat krijg ik zelf niet voor elkaar.

• Jheroen
Zo vandaag dan eindelijk de bestelling geactiveerd. de 17R SE zonder 3D scherm omdat ik dat toch niet gebruik. Wél met een backlit toetsenbord en de SSD is al onderweg :)

Met vriendelijke groet,

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Mooi, welke prijs uiteindelijk betaald voor de laptop?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Jheroen
776,74 incl btw en backlit... de externe schijf zit er ws niet bij maar goed je weet nooit of ze in china die er toch bijdoen
helaas geen shopkorting omdat de oorspronkelijke order niet aangepast kon worden en er een nieuwe is gemaakt...

Met vriendelijke groet,

• Quad

Quad

Doof

Alsnog een poging wagen naar shopkorting.nl en de order doorgeven ;)

nggyu nglyd

• Jheroen
done... ben benieuwd of ze het kunnen regelen bij shopkorting... afleverdatum = morgen :)

Met vriendelijke groet,

• Jheroen
misschien valt mijn vraag hier nog op:

Drie vraagjes:

-Aangezien de laptop meestal dicht ligt is het dan een idee om de laptop standaard uit te zetten door de slaapmodus in te schakelen? Dan hoef ik niet steeds deksel open deksel dicht te doen...

- Ik heb schijf 2 (de originele) in bay 2 gezet maar nog niet geformatteerd oid. Ik heb de originele OEM win 8 dvd gekregen van Dell, zal ik de schijf kunnen formatteren zonder er 'later' spijt van te krijgen?
is het daarnaast mogelijk om schijf 2 te configureren dat ie na een x aantal minuten niet gebruikt te zijn hij zichzelf uitschakelt of is dat niet mogelijk?
Heb in bay 1 de samsung ssd

- ik heb een voeding van een HP laptop die hetzelfde wattage levert als de dell voeding, ook de polariteit van de stekker is identiek het enige is dat de hp voeding 18.5V levert en de Dell 19.5V.
Het zou handig zijn als dit geen probleem oplevert omdat ik dan elders met de dell een alternatieve voeding kan gebruiken en niet steeds de hele handel uit de kast hoef te halen

dank voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

• Quad

Quad

Doof

Jheroen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:57:
misschien valt mijn vraag hier nog op:

Drie vraagjes:

-Aangezien de laptop meestal dicht ligt is het dan een idee om de laptop standaard uit te zetten door de slaapmodus in te schakelen? Dan hoef ik niet steeds deksel open deksel dicht te doen...
Waarom niet open laten? Gebruik je de laptop als een desktop, dus met externe monitor, kb en muis?
- Ik heb schijf 2 (de originele) in bay 2 gezet maar nog niet geformatteerd oid. Ik heb de originele OEM win 8 dvd gekregen van Dell, zal ik de schijf kunnen formatteren zonder er 'later' spijt van te krijgen?
is het daarnaast mogelijk om schijf 2 te configureren dat ie na een x aantal minuten niet gebruikt te zijn hij zichzelf uitschakelt of is dat niet mogelijk?
Heb in bay 1 de samsung ssd
Als je een OEM DVD hebt gekregen, formatteer die hele harde schijf maar, geen probleem. Een HDD zet zichzelf in idle modus al aardig uit.
- ik heb een voeding van een HP laptop die hetzelfde wattage levert als de dell voeding, ook de polariteit van de stekker is identiek het enige is dat de hp voeding 18.5V levert en de Dell 19.5V.
Het zou handig zijn als dit geen probleem oplevert omdat ik dan elders met de dell een alternatieve voeding kan gebruiken en niet steeds de hele handel uit de kast hoef te halen

dank voor de reacties!
Nee, niet doen. Kan je notebook alleen maar naar de kloten helpen.

nggyu nglyd

• Jheroen
ik heb een recovery media disk gekregen, allready installed on your computer staat erop.

het bedoeld om het os te herinstalleren, is dat dan een OEM?

ik gebruik de laptop veel als desktop replacement inderdaad met alles extern en dus dichtgeklapt.vandaar de vraag over de slaapstand

voeding: kan die je laptop naar de haaien laten gaan? het enige is het voltage wat 1 volt lager is dan de dell versie, dat kan dus echt kwaad?
uitwisselen van hp voedingen heeft ook nooit geleid tot ellende in het verleden...

Met vriendelijke groet,

Pagina: 1