- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Wat mag je laptop gaan kosten?
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus: er staat er hier een van 8 jaar oud die nog steeds werkt
Ik heb zeer veel gedurende lange tijd (maanden
Toeters en bellen zijn niet noodzakelijk, wél een degelijke configuratie én bouw (goede materialen)
Het zal altijd compromissen sluiten blijven maar dit zijn de dingen die ik erg belangrijk vind:
Processor die jaren mee kan (i7?)
Goede grafische kaart (los component) die hoge resolutie aan kan en afkomstig is van een goede leverancier (nu een nvidia)
Géén broadcom of ander b merk kaartje mbt wireless, heb een n router en wil graag connecten op 5GHZ met de daarbij behorende snelheid (max 300MB) dat haal ik nu ook met de intel 4965AGN; we hebben een andere HP in huis met een broadcom die maar tot 65MB draadloos gaat
Prima koeling (liefst gescheiden koelers) die weinig geluid maken (de asus gamelaptop GX series heeft schijnbaar zo'n systeem) en dynamisch geregelde fans
SSD (voor caching) zou mooi zijn ivm meerdere taken die open staan en dus snellere (re) actie
Laptop moet een jaar of 5/6 meekunnen en aan het einde van die periode liefst nog niet volledig in elkaar gezakt of compleet outdated zijn
Degelijke opbouw en het liefst met een dockingstationconnector (geen usb maar als niet anders is dan moet het maar
Ik heb zelf de volgende modellen uitgebreid bekeken maar steeds liep ik tegen dingen aan waardoor ik er vanaf zag:
HP Probook 6 serie (matige configuratie want zakelijk
HP Envy dv7-7306ed mooi compleet ding (dacht ik) maar als ik vervolgens hier de ervaringen lees....
Asus GX serie (game) met allerlei problemen/vage zaken in diverse topics hier
Asus NV serie 17'
Dell? Sony?
Schiet mij maar lek maar ik zie door de bomen het bos niet meer
Ik heb hier zóveel gelezen van mensen die verder denken (en weten) dan ik dat ik er een nieuw topic aan gewaagd heb; ik hoop dat jullie me in de goede richting kunnen sturen
Met vriendelijke groet,