GTX 660 Ti pc shutdown na enkele minuten in sommige spellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de Gigabyte GV-N66TOC-2GD en alles loopt goed, behalve in World of Tanks en dit weekend met SimCity beta. Na enkele minuten spelen slaat mijn PC gewoon af. Ik moet de power switch op de PSU af en aan zetten om de PC terug gestart te krijgen.

Ik heb dit niet in andere spellen, de FF XIV benchmark en nu net de nieuwe Valley Benchmark van Unigine lopen volledig tot het einde (GPU op 60 graden). Dus het is geen hitte probleem.

Wat opzoekwerk op het internet doet me vermoeden dat het misschien ligt aan mijn PSU, maar aangezien benchmarks volledig draaien, twijfel ik hier toch over. Ik ben overgestapt van een Club3D HD6870 1Gb OC versie waar ik geen problemen mee had (en daarvoor een HD4850). Ik heb hier wel geen clean install van Win7 voor gedaan.

Ik heb het probleem zowel met de 310.90 als 313.96 beta drivers.

Weet iemand of WoT en SimCity iets gemeenschappelijks hebben in hun graphics engine ? Misschien dat andere bepaalde spellen kan proberen en zien of het daar aan ligt.

Of als iemand misschien een ander idee heeft waar het aan zou kunnen liggen en ik zou kunnen testen ? Voorlopig heb ik een nieuwe PSU besteld.

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342353

welke psu heb je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
waarschijnlijk is het idd de psu, een 660Ti verbruikt ~30W meer dan een 6870, psu's hebben ook niet het eeuwige leven, dus de nieuwe kaart is misschien net genoeg om hem over het randje te duwen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Topicstarter
De label zit aan de verkeerde kant en kan het dus niet aflezen, maar dit stond op de label van de fan : Silverstone AD0812HB-A76GL DC 12v 0.25amp

Ik denk wel dat deze PSU al enkele jaren meegaat.

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is een nogal generieke ventilator. Daaraan kan je geen model voeding aan aflezen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Topicstarter
redfoxert schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:21:
Dat is een nogal generieke ventilator. Daaraan kan je geen model voeding aan aflezen :)
ja, daar vreesde ik al voor :-)

Maar ik vind het wel raar dat een benchmark die je gfx kaart de volle lading geeft, geen problemen geeft, maar wel bij het spelen van bepaalde games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mopster schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:23:
Maar ik vind het wel raar dat een benchmark die je gfx kaart de volle lading geeft, geen problemen geeft, maar wel bij het spelen van bepaalde games.
Ik vermoed zelf ook de psu gezien de problemen die er ontstaan en je de pc alleen aan krijgt wanneer je de psu volledig uit zet en weer aan zet. Dat ie niet afslaat bij een benchmark van je gpu kan komen doordat op dat moment alleen de gpu belast word en niet de cpu. Bij een game zal ook de cpu mee belast worden en dat kan net de druppel zijn waarbij de voeding het niet meer trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Topicstarter
Klinkt logisch :-)

Ok, bedankt voor de antwoorden. Ik wacht de komst van de PSU af en zien of het beter gaan. Ik heb Corsair Enthusiast TX750 V2 besteld, die zal het wel trekken, denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Mopster schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:15:
Ik ben overgestapt van een Club3D HD6870 1Gb OC versie waar ik geen problemen mee had (en daarvoor een HD4850). Ik heb hier wel geen clean install van Win7 voor gedaan.
Heb je dan wel je drivers goed verwijderd en zo, of staan de ati driver ook nog steeds op je systeem? Ik zou eerst eens kijken of het toch niet aan de drivers ligt voor je hardware gaat vervangen. Eventueel tijdelijk een 2de hdd met een nieuwe Windows installatie en enkel de spellen die problemen geven om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
kluyze schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:07:
Heb je dan wel je drivers goed verwijderd en zo, of staan de ati driver ook nog steeds op je systeem? Ik zou eerst eens kijken of het toch niet aan de drivers ligt voor je hardware gaat vervangen. Eventueel tijdelijk een 2de hdd met een nieuwe Windows installatie en enkel de spellen die problemen geven om te testen.
Wanneer de stroom volledig wegvalt bij een pc lijkt het mij erg sterk dat dit nog iets met een driverconflict te maken kan hebben. Een spontane reboot of een BSOD en dergelijke kan ik mij nog iets bij voorstellen dat het een driverfout kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Owkay, die had ik niet goed gelezen. Ik dacht dat ik gelezen had dat zijn pc vastliep/freezed.
Maar dan nog is het goedkoper om, als het kan, even een frisse Windows installatie te testen voor je nieuwe hardware aan gaat schaffen. Al zie ik nu ook dat er al een nieuwe voeding onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 22:21
als je nog zin hebt om te testen: onderklok de kaart eens, bv 10%
dat zou direct merkbaar moeten zijn in het verbruik
als de voeding echter zo op het randje zit, zou ik het wel niet betrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Ik zou het spul 50% onderklokken als je echt echt echt wil spelen, anders gewoon even wachten op de nieuwe psu, sommige psu's nemen wel eens een onderdeel mee als ze gaan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 17:40
Klinkt als overbelasting van de PSU, daarbij vergaat max vermogen met elk jaar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Topicstarter
Ik had mijn CPU overclockt, die heb ik terug op stock gezet en World of Tanks draait nu zonder problemen. Wat dus min of meer de bovenstaande punten ondersteunt. SimCity beta kon ik niet meer testen.

• Mopster

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Topicstarter
Update voor de geïnteresseerden. Ik heb de nieuwe voeding geïnstalleerd en heb geen last meer van uitvallen van mijn PC bij het spelen van World of Tanks :-)

Mijn oude voeding was een Silverstone SST-ST52F (520W).

Mijn PC is nu wel ineens muisstil :P Die corsair laat zijn fan pas aanslaan vanaf bepaald verbruik :P

Pagina: 1