Ik heb sinds gisteren een Windows Linux mint Dualboot, op een 256 GB SSD. Bij de installatie heb ik de stomme fout gemaakt geen aparte partitie voor home te maken, maar vandaag bedacht ik mij dat dat niet slim was. Dus heb ik dit gedaan:
http://www.howtogeek.com/116742/how-to-create-a-separate-home-partition-after-installing-ubuntu/. Mijn fstab ziet er nu zo uit:
(bekeken vanuit windows met ext2expore), ik realiseer mij nu dat ik die laatste entry heb opgeheven (een 20 GB ntfs partitie om documenten te delen op de SSD leek mij niet zo een goed idee). En daar zeurt hij ook over tijdens het booten, maar dan kan ik op een toets drukken om door te gaan, het probleem komt daarna. Eerst geeft hij twee errors achter elkaar, eentje dat hij /home niet kan vinden en of ik door wil gaan, en daarna nog een die ik totaal niet begrijp, vervolgens gaat hij opnieuw automatisch inloggen en dit gaat door totdat ik op de uitknop druk, dan sluit hij keurig af. Wat gaat hier fout (en hoe los ik het op)? Ik heb het ext2explorer ook gezien dat alle data in op die home partitie in dev/sda3/home/eline staat. De oude home is nu leeg.
http://www.howtogeek.com/116742/how-to-create-a-separate-home-partition-after-installing-ubuntu/. Mijn fstab ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| # /etc/fstab: static file system information. # # Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a # device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices # that works even if disks are added and removed. See fstab(5). # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> proc /proc proc nodev,noexec,nosuid 0 0 # / was on /dev/sda4 during installation UUID=2057a16b-43e2-449e-9983-b90a804d727a / ext4 discard,errors=remount-ro 0 1 UUID=9cf19361-80ba-4a0b-ac53-9e3254492501 /home ext4 discard,nodev,nosuid 0 2 # /windows was on /dev/sda3 during installation UUID=C266BDFA66BDEF73 /windows ntfs defaults,umask=007,gid=46 0 0 |
(bekeken vanuit windows met ext2expore), ik realiseer mij nu dat ik die laatste entry heb opgeheven (een 20 GB ntfs partitie om documenten te delen op de SSD leek mij niet zo een goed idee). En daar zeurt hij ook over tijdens het booten, maar dan kan ik op een toets drukken om door te gaan, het probleem komt daarna. Eerst geeft hij twee errors achter elkaar, eentje dat hij /home niet kan vinden en of ik door wil gaan, en daarna nog een die ik totaal niet begrijp, vervolgens gaat hij opnieuw automatisch inloggen en dit gaat door totdat ik op de uitknop druk, dan sluit hij keurig af. Wat gaat hier fout (en hoe los ik het op)? Ik heb het ext2explorer ook gezien dat alle data in op die home partitie in dev/sda3/home/eline staat. De oude home is nu leeg.
[ Voor 3% gewijzigd door eew op 17-02-2013 17:14 ]