Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus N55sf laptop batterij probleem

Pagina: 1
Acties:

• PirateStef
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 14:21
Hey tweakers,

Ik heb een probleem met mijn laptop waarbij hij zonder reden uitvalt tussen de 80 en 60 procent (op batterij)
de laptop heb ik al zo'n 1.5jaar in gebruik. weten jullie een oplossing voor dit probleem? :?

Verwijderd

Ik denk dat je met 1 zin toch niet laat zien dat je enige moeite hebt gedaan om ook maar iets op te zoeken of te testen. Tweakers kijken namelijk op zondag niet in hun glazenbol dus moet het helaas via een troubleshoot die je zelf fysiek uitvoert. Dus maak een overzicht van wat je getest hebt:,

-wanneer het probleem begon,
-wat je hebt gevonden op Google
-en of je nog garantie hebt.
-Ook kan je bv de batterij mogelijk een paar keer helemaal leeg maken en dan opnieuw opladen.
-waar zie je dat hij maar 80% vol is
-en heeft hij het ooit goed gedaan?
-hoelang gaat hij mee in praktijk?
-Dus op netstroom valt hij niet uit?
-Heb je de batterij al een keer los gemaakt en opnieuw aangesloten zie jen og vuil of vreemde vlekken op de batterij?
-hoe weet je dat het geen software probleem is?

genoeg simpele vragen dus die raden overbodig maken

• PirateStef
Het probleem is begonnen ongeveer 1 of 2 maanden geleden, geen rare aanleiding. het is geleidelijk gegaan denk ik.

Met een zoektocht op google heb ik niks gevonden, misschien ook niet de goede "key words" gebruikt? in elk geval geen resultaat.

Garantie van de batterij is verlopen

hij werkte eerst goed.

Op netstroom valt hij niet uit

Het probleem lijkt te ontstaat door het niet goed weergeven van het batterij percentage. mocht dit het geval zijn dan zal de batterij maar heel kort mee gaan (max 15min)

waar het probleem zit is me nog niet gelukt vast te stellen.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:39

auto660

1991 240 GL Brick

We hebben hier in huis ook een laptop die niet helemaal goed meer laad. Hij laad tot 70% en dan houd het op. Wat helpt is:

Doe de lader in de laptop.
Start de laptop op.
Ga de bios in.
Wacht een aantal uur zodat de accu echt helemaal vol is geladen.
Start de laptop opnieuw op.

Het lijkt of windows op een een of andere manier bij wat oudere laptops ruzie heeft met het laadcircuit, zelfs na een reinstall is het probleem gebleven, in windows stop de laptop met laden en in de bios laad hij de batterij helemaal vol. Maar probeer maar even de bovenstaande oplossing.

EDIT:
Download anders eens het programma HWmonitor:
download
Deze laat de temperaturen zien maar ook hoever je accu is versleten, hoeveel % er in zit en hoeveel er oorspronkelijk in hoorde te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door auto660 op 17-02-2013 18:14 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• PirateStef
Afbeeldingslocatie: http://i150.photobucket.com/albums/s85/wiebelwieg/battery_zpsc3448440.png

dit is wat het progje geeft. hij laad niet verder dan 89%.

als ik de batterij vervang, is dan het probleem op gelost? en hoe is het eventueel dit een volgende keer te verkomen?