Xbox besturen met bv raspberry pi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik zou graag de xbox willen besturen met andere dingen dan de xbox controller, hier zijn al wel apparaten voor ontwikkeld zoals de xcim, maar deze kosten erg veel geld.

Het probleem bij het maken van een input device voor de xbox is de beveiliging, er zit een chip in de controller die 2 challenges krijgt van de xbox en als hij hier niet goed op reageert negeert de xbox hem. Er is al iemand geweest die heeft weten te omzeilen en de code online heeft gezet: http://brandonw.net/360bridge/

Het komt erop neer dat je de delen van de data die met de beveiliging te maken hebben gewoon vrij moet doorlaten en de signalen voor de inputs dan zelf kunt aanpassen zonder dat de xbox het door heeft.

Ik zou graag hetzelfde doen maar dan zonder een computer nodig te hebben, of tenminste geen desktop/laptop en in plaats hiervan een raspberry pi te gebruiken of een arm bordje wellicht. Mijn vraag is nu of jullie denken dat dit mogelijk is, en zo ja wat ik hier het beste voor kan gebruiken (een arm bordje, een raspberry pi of heel iets anders). Ook moet de lag natuurlijk zo min mogelijk zijn.

Is dit te doen? (ik heb wel redelijk wat kennis van elektronica maar niet van het USB protocol, al heb ik mij daar zojuist wel in verdiept)

Het uiteindelijke doel is om de controller op bv de pi aan te sluiten die weer is aangesloten op de xbox en dan extra knoppen op de io pinnen van de pi aan te sluiten die ik dan kan mappen aan knoppen van de xbox controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:29

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Als je de controller ziet als een soort van speciaal toetsenbord/joystick, die alleen bij connecten een paar extra handelingen moet doen, dan kan een eenvoudige Arduino UNO al wel wat je wilt.

En die kun je kopen als een soort van dongle : http://cal-eng.com/?page_id=579

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Hij moet niet zomaar een paar extra handeling doen, maar bepaalde data doorlaten en bepaalde data eerst aanpassen, is een arduino daar snel genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die is waarschijnlijk sneller dan een raspberri. IIG een ARM microcontroller met usb ondersteuning wandelt rondjes om een raspberri heen voor zulk soort zaken. Maar USB stacks zijn nou niet bepaald de makkelijkste dingen om mee te beginnen. Het is veel makkelijker om simpelweg de goedkoopste namaak XBOX controller te kopen en die open te slopen en de knoppen te verbinden aan een microcontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:29

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Als je iets duidelijker bent in wat je precies wilt doen, dan krijg je betere antwoorden.
Als ik je goed begrijp wil je een USB HID injector maken voor de Xbox.
Als ik het goed lees, is een Xbox controller een gewoon HID device, alleen is er bij initialisatie een herkenningsstap tussen de Xbox en de controller, toch ?

Ik denk dat dit wel interessant voor je is : http://www.hackfromacave.com/projects/hidious.html

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
De link die ik gaf legt het behoorlijk duidelijk uit:

Why do you need this semi-complicated setup, you might ask? Because the Xbox 360 employs a security mechanism that prevents people from just attaching any USB peripheral they want to it and using it. This means no aftermarket/third-party controllers, no USB keyboards/mice, and no automation of controller functions.
Devices like the XIM3 (Xbox Input Machine) get around this restriction by sitting in the middle of the console<->controller connection; it allows the security handshake to pass freely between console and controller, but sends its own button press events instead of the controller's.

Ik wil dus dit doen, maar dan met bijvoorbeeld een raspberry pi, de vraag is nu of dit mogelijk is en of jullie denken dat (met de nodige tijd) dit ook voor mij te maken is?

Hij moet dus doen wat hier staat: http://brandonw.net/360bridge/doc.php

[ Voor 7% gewijzigd door huub8 op 18-02-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het is mogelijk. Als de Raspberry Pi als slave USB kan opereren kan hij het doen. Elke microcontroller met USB slave functionaliteit kan het ook doen. Moet je enkel nog iets maken zodat die security handshake doorkan gaan. Daar zijn wel chips voor die moeten kunnen werken, zoals een USB (de)multiplexer.

Of als je zelf zowel een USB host als slave hebt kan je misschien ook een USB bridge maken die enkel voor authenticatie wordt gebruikt. Al denk ik nog steeds dat het makkelijker is gewoon goedkope controller te kopen en die open te slopen.
Pagina: 1