Intel DH67BL wil niet automatisch van USB stick booten

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Hoi,

Heb hier een PC met een Intel DH67BL moederbord als ESXi host draaien. Maar ik zit met het probleem dat het moederbord niet automatisch van mijn USB stick wil booten. Als ik op F10 druk, en dan de USB stick kies om van te booten, dan gaat het perfect :?

Laatste bios (versie 0160) staat erop, andere USB stick (Verbatim 8GB) ook geprobeerd, zelfde verhaal.

Hieronder m'n boot settings:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5zMSYY31AWBnIME0MjdBfgNW/thumb.jpg
Zoals te zien is staat m'n USB stick bovenaan. Heb bij Boot Device Priority ook al Removable Drive bovenaan gezet, maar dat helpt ook niet.

:?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43

Eagle Creek

Breathing security

"Boot to removable devices" is een leuke additie die de laatste jaren (volgens mij mede vanwege security purposes) is toegevoegd maar het is niet de primaire instelling die je moet bekijken.

"Boot device priority" daarentegen is dat wél en dat is ook waar de fout zit. Immers:

Hard disk drives (je interne HDD dus)
Removable drive

Als je die nu eens omdraait.

Werkt dat?

[ Voor 71% gewijzigd door Eagle Creek op 17-02-2013 14:32 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• ThinkPad
Zie m'n post, dat heb ik dus al omgewisseld, maar zonder resultaat ;)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43

Eagle Creek

Breathing security

Je hebt wel de BDP aangepast en niet de HDO, toch?

Want met de foto die je nu plaatst, werkt het sowieso niet is mijn ervaring.

:)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• ThinkPad
Jep, BDP aangepast :) Verder alle USB instellingen ook al bij langs gelopen.

En als het USB booten nou helemaal niet werkte, maar dat is juist het gekke, met F10 Boot menu oproepen, en dan de stick kiezen werkt wel.

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2013 14:36 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53
Hoe is je USB stick geformatteerd en bootable gemaakt? Want hij wordt ook niet herkend als removable device, maar als hardeschijf.

[ Voor 8% gewijzigd door The__Virus op 17-02-2013 18:42 ]

• ThinkPad
Geen idee, die stappen heeft de ESXi installer voor mij gedaan namelijk. Dat hij niet als removable device wordt herkend viel mij ook al op inderdaad. Hij zit trouwens op USB poort 0 (of 1, weet het niet zeker). In ieder geval de eerste USB poort aan de achterkant.

• ThinkPad
Ondertussen heb ik nogsteeds hetzelfde probleem, en ik snap er werkelijk niets van :S

• ThinkPad
Ik heb waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Bij toeval las ik hier dat er nog meer mensen waren met een Intel board die moeite hadden met het automatisch van USB stick. Daarom even verder gezocht op internet (ik wist nu immers in welke richting ik het moest zoeken).

Ik kwam toen dit topic tegen: http://communities.vmware...d/328968?start=0&tstart=0

Het probleem zit hem er dus in dat sinds ESXi 5.x er gebruik wordt gemaakt van GPT, in plaats van MBR (bij ESXi 4.x). Met de switch 'formatwithmbr' tijdens de ESXi installatie, of door het aanzetten van UEFI in je BIOS kun je dit oplossen.

Ik ga zo even kijken of ik iets met UEFI kan instellen in m'n BIOS, en anders ESXi binnenkort even opnieuw installeren (heb er nu geen tijd voor helaas).

Edit: Jup, "UEFI Boot" aanzetten in de BIOS did the trick, nu start hij wel automatisch vanaf USB :*)

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 30-05-2013 18:57 ]

Pagina: 1