Alarmsysteem icm. Ziggo telefonie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ga over van KPN telefonie naar Ziggo alles in 1 telefonie. Tevens heb ik een alarmsysteem van het merk 'Jablotron System 60', welke op de telefoonlijn is aangesloten.

Op dit moment hangt het basisstation van het alarmsysteem bij het punt waar de KPN-kabel het huis binnenkomt. Vanaf daar gaat een kabel van het abonnee overnamepunt in het basisstation en hier komt een kabel uit die naar de andere telefoons in het huis gaat. Waarschijnlijk is het idee hierachter dat het alarmsysteem zo het 'alleenrecht' op de telefoonlijn kan opeisen in geval van alarm en andere telefoons de lijn niet kunnen verstoren.

In de nieuwe situatie wordt het Ziggo-modem het nieuwe punt waar het telefoonsignaal het huis binnenkomt. Dit is op een fysiek andere locatie in het huis. Mijn idee was om vanaf het Ziggo modem een telefoonkabel te trekken naar het alarmsysteem en deze in de 'PHONE IN' te doen. De 'PHONE OUT' gebruik ik dan niet (de vaste telefoon wordt via een splitter vlakbij het modem aangesloten).

Bovenstaande zou naar mijn idee moeten gaan werken. Iemand een idee of ik nog dingen over het hoofd zie? Mensen die dit eerder hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

is het een gecertificeerd systeem, dan zijn daar regels aan verbonden, info bij je installateur.
Anders kan je klojen wat je wilt, maar ....

Bij in gesprek kan je alarmcentrale niet naar buiten bellen, dus geen alarm notificatie.
Daarvoor moet je echt de telefoonlijn via de centrale laten lopen, dat kan ook via het kabeltje wat je nu gaat maken. [
- 2 aders inkomende lijn en
- 2 adres uitgaand naar de rest van je telefoons in huis ;)
- verwijder de splitter

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ziggo Telefonie is in de meeste gevallen geschikt om alarmmeldingen door te geven. Dat betekent dat u geen analoge lijn meer nodig heeft. Het alarmsysteem is direct aan te sluiten op de Ziggo-telefoonaansluiting. Aanvullende apparatuur is hiervoor niet nodig.

Ziggo Telefonie is uitgebreid getest in combinatie met een aantal veel voorkomende alarmsystemen van grote leveranciers in Nederland, zoals Bosch, Lobeco, General Electrics en Homesafety. Uit deze testen blijkt dat de alarmsignalen met zeer hoge betrouwbaarheid doorgegeven worden aan de particuliere alarmcentrale. Bent u in het bezit van een ander alarmsysteem, neem dan contact op met de leverancier van dit systeem over de combinatie met Ziggo Telefonie.

Ziggo kan niet voor alle alarmsystemen garanderen dat deze goed werken in combinatie met Ziggo Telefonie. Ziggo Telefonie is niet geschikt voor ISDN-toestellen, carrier select, modemverkeer en sommige alarminstallaties die zijn aangesloten op een telefoonlijn.
En met basisstation bedoelt TS de alarmsysteem-hoofdkast? of een basisstation a-la Gigaset DECT.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 17-02-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Bij het alarmsysteem van mijn stiefmoeder moest er toen we op ziggo overstapten een "IP-Converter" komen. Dat is gewoon een kastje wat direct op de internetverbinding wordt aangesloten i.p.v. de telefoonlijn.

Dit was met een alarm van een bekend beveiligingsbedrijf, kan me de naam alleen even niet voor de geest halen. Iets met een A.

edit: ADT

edit2: Precies deze eigenlijk: http://asb.nl/producten-en-diensten/alarm-ip-converter (Maar dan met een ander merkstickertje ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door mace op 17-02-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je over het hoofd ziet: het juridische aspect :o

Dergelijke alarmsystemen zijn technisch vrij simpel, maar er moet (zoals hierboven trouwens aangegeven) expliciet gecertificeerd zijn voor een bepaalde telefonieprovider. Als dat niet zo is heb je een aansprakelijkheidsprobleem.

Achtergrond daarvan is trouwens mede de gedachte dat een analoge telefoonlijn extern gevoed is (vanaf centrale), dus niet afhankelijk is van stroom binnenhuis zoals bij alle VoIP-oplossingen met modems.

Sowieso allemaal achterhaald IMHO, GSM alarmering ftw.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
keur0000 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:18:
is het een gecertificeerd systeem, dan zijn daar regels aan verbonden, info bij je installateur.
Anders kan je klojen wat je wilt, maar ....

Bij in gesprek kan je alarmcentrale niet naar buiten bellen, dus geen alarm notificatie.
Daarvoor moet je echt de telefoonlijn via de centrale laten lopen, dat kan ook via het kabeltje wat je nu gaat maken. [
- 2 aders inkomende lijn en
- 2 adres uitgaand naar de rest van je telefoons in huis ;)
- verwijder de splitter
Dat is idd wel een goeie. Misschien dan het basisstation van het alarm verplaatsen naar een plekje naast het Ziggo-modem. Dat wordt een stuk eenvoudiger qua bekabeling.

En of het systeem gecertificeerd is. Eigenlijk geen idee. Het gaat overigens om het huis van mijn ouders (sprak in de TS voor het gemak even over 'ik' ;)), dus ben niet geheel op de hoogte hiervan. Mijn vader heeft gebeld met het alarmbedrijf en die gaven aan dat het kon icm. Ziggo en dat ze voor 150 euro een mannetje konden langssturen. Een paar kabeltjes opnieuw aansluiten kan ik ook wel voor ze doen, dus zodoende dat ik dit plan had.

Ga het anders wel gewoon proberen als de boel is overgezet naar Ziggo. Is ook geen grote ramp als dat alarm het een tijdje niet doet. Is meer voor de vakanties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik kom nu ook een verhaal tegen van iemand bij wie telkens als Ziggo onderhoudswerkzaamheden uitvoert het alarm afgaat. Kennelijk omdat het systeem dan denkt dat er sabotage is. De trigger hiervoor zou zijn dat de stroom van de telefoonlijn is.

Wat ik mij afvroeg, is het wel zo dat de stroom van de Ziggo-telefoonlijn afgaat als Ziggo onderhoudswerkzaamheden uitvoert? Dit gaat toch via je modem en zolang daar de stekker in zit blijft er stroom op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:15
Totdat je modem een herstart krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Het modem van Ziggo geeft pas een kiestoon als de VOIP-verbinding ook daadwerkelijk functioneert. Is dit om welke reden dan ook niet zo, dan is de lijn "dood" en zal het alarm, afhankelijk van hoe het ingesteld is, afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
mace schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:36:
Het modem van Ziggo geeft pas een kiestoon als de VOIP-verbinding ook daadwerkelijk functioneert. Is dit om welke reden dan ook niet zo, dan is de lijn "dood" en zal het alarm, afhankelijk van hoe het ingesteld is, afgaan.
Maar als onder de huidige setup met kpn lijn iemand de telefoon oppakt is er toch ook geen kiestoon meer? Wat ik begreep gaat het om het voltage dat op de lijn staat.
Pagina: 1