Toon posts:

pc 133 geheugen op ouder mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry guys, het zal al 1001 keer besproken zijn maar de search funktie werkt niet meer sinds de grote crash bij tweakers.net.
mijn vraag:
kan ik pc133 geheugen in mijn oude Abit BX6 v.2 mobo stoppen?
Greetz

Verwijderd

ja

Verwijderd

Topicstarter
thnx mren en sauron...typ maar es wat in bij search..bij mij doet ie dan niet hoor..maar goed...dan ga ik ze nu bestellen..:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, zelf net ook voor een dode search gestaan...

Zou kunnen zeggen UTFS en anders wachten tot ie't weer doet. Maar ach, dat zou lullig zijn. Dus kort:

SD-RAM is vanaf PC-100 meestal vrij standaard. PC-133 op een oude TX mobo is vragen op problemen, maar een BX is meestal niet al te kieskeurig. Als je twijfelt kun je proberen af te spreken met de winkelier dat je het terug mag brengen als het niet bij jou werkt. Maar ik denk dat er erg goede kans is dat het goed gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 03:00 schreef dion_b het volgende:
....

Als je twijfelt kun je proberen af te spreken met de winkelier dat je het terug mag brengen als het niet bij jou werkt.
.....
de meeste winkels hebben zo een 8 dagen op zicht garantie of hoe dat dan ook mag heten hoor...volgens mij hoef je daar niet eens om te vragen

offe probeer anders gewoon uit iemand anders ze pc ffkes 133mhz geheugen te lenen...weet je gelijk of het werkt
alleen als het dan kapot gaat, ben je wel de L*L..

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Niet bij brakke pc boer kopen = advies.
Gewoon vragen naar garantie en als terugbreng voorwaarde etc.
Is niets mis mee,
vinden hun dat van wel,
dan koop je sowieso bij de verkeerde.

het is ''dacht ik'' de cpu die toch je ram snelheid bepaal,
ik heb 2x pc100 erin zitten, omdat ik weet dat het mobo 100 ondersteund en niet 133, en toen was pc100 nog goedkoper dan 133. en ik wist dat ddr toch het volgende zou zijn wat ik zoug aan kopen, maar het is celeron cpu, dus het runt op 66. (zonder overclock)

Je kan toch ook gewoon naar abit site gaan en specs v/d mobo opvragen en kijken tot hoever hij ondersteund. .. alles erboven is en blijft een gok (lees: kijken of je het achteraf weer kan inleveren bij de pc boer)

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
moet ik dan trouwens...mocht het allemaal werken...het pc133 geheugen op bank1 en pc100 geheugen op bank2 zetten of precies andersom?

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Bij een BX chipset is het zo dat je SDRAM draait op het aantal megahertz van de FSB van je CPU.
Dus bij een celly is dat 66 Mhz, bij een normale P2 of P3 is dat 100 Mhz
en bij nieuwere coppermines 133, maar dan clock je je agp en pci bussnelheid ook over...

\o/

Pagina: 1