Geinstalleerd programma overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheikra007
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 18:58
Hallo mede-tweakeraars,

Ik heb een programma dat ik op een laptop heb. Maar ik heb het op een andere laptop nodig. Dit programma is echter niet meer te downloaden. Is er een manier dat ik het geïnstalleerde programma over kan zetten? Zo ja, hoe?

Gr. Sheikra007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Map met geinstalleerd progje via usb of netwerk over zetten naar de andere laptop en daar de .exe starten, werkt dat niet zal je de installer ergens vandaan moeten halen. (internet/source laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan dit proberen: http://www.howtogeek.com/...ransfer-over-the-network/
Geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Da's best lastig, want overal worden "dingetjes" geplaatst die met dat programma te maken hebben, bijv.:
- het Windows register
- map Users/(username/)apps/local cq. application data/local settings
- map Program files
- map system32

Soms heb je geluk en kun je uit de voeten met alleen het .exe-bestand, en soms geeft 'ie aan wat er mist ("kan niet starten want ****.dll kan niet gevonden worden")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheikra007
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 18:58
Dit is voor als je van Win XP naar Win 7 wil zetten. Maar het zijn allebei Win XP laptop's. We hebben deze nodig, omdat de lichtzuilen die we aansturen alleen werken met Win XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:08
Als niets lutk zou je App mover kunnen proberen. Is eigenlijk voor het verplaatsen binnen 1 pc maar mogelijk dat je er iets mee kunt
http://www.funduc.com/app_mover.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Met Process Monitor kun je zien welke registrysleutels en (ontbrekende) files buiten de programmadirectory het programma nodig heeft. Zet die ontbrekende sleutels en files mede over, en de kans is weer wat groter dat het dan wel werkt, als alleen de programmadirectory (en bijbehorende datadirectory) overzetten niet voldoende is.
Pagina: 1