Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Incredimail bestanden naar Outlook

Pagina: 1
Acties:

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:01
Ok, ik zit met een probleem.

Iemand gebruikt op een zeer oude desktop (met balletjes muis) Incredimail.
Nu heeft hij een nieuwe laptop (welke ik al ingericht heb) en wil ik hem ook van dat onzin Incredimail afhelpen en overdragen aan Outlook.com.

Nu zit ik vast bij dat gekke Incredimail.
Hoe breng ik de ontvangen/verzonden mails over naar Outlook?

Ik hem momenteel de mails (circa 1000 stuks) van zijn PC overgezet naar mijn PC (VMware), maar zit nu echt vast op dit punt.

Voor zover ik weet heeft IM geen standaard extensies die herkent worden door andere clients.
Nu heb ik al zitten zoeken en kwam ik bij converters uit (Incrediconvert etc), maar daarvoor moet ik eerst een backup maken in IM.
Nu heb ik dat al geprobeerd op die oude PC (om te kijken hoe ik het opgeslagen kon krijgen zodat ik het bij mij thuis verder kon uitwerken) en zodra ik daar op Back-up optie drukte, kwam ik uit bij een betaal-site.

Nu ik hier thuis die optie wil uitproberen krijg ik een run-time error.
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
Dus heb ik in de Internet Explorer folder het volgende gezet in een web.config :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<!-- Web.Config Configuration File --> 

<configuration>    
         <system.web>        
                <customErrors mode="Off"/>    
         </system.web>
</configuration>

Maar dan nog blijf ik die error houden.

Mocht ik die error kunnen oplossen zal ik waarschijnlijk weer geredirected worden naar de "premium" versie van IM, maar ben ik iig weer een stukje verder.

Andere optie:
Volgens internet slaat IM de verzonden/ontvangen mails op als .imm files in,
C:\Users\ xxx \AppData\Local\IM\Identities\< xx >\Message Store.
Alleen... die hele map kan ik niet vinden.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wacht wacht wacht, stomme ik, stond natuurlijk nog niet aan in VMware.
Nu verborgen mappen weergegeven en ik kan ze wel vinden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

De .imm files gevonden.
Incrediconvert:
As of 2007, the IncrediMail file format seems to have been changed. This version doesn't support the new file format.
Worden dus niet gevonden.

Incredimail Converter:
File in use: Please close current file.

Maar zou niet weten door wie/wat, zelfs als ik internet eraf gooi blijft hij deze melding weergeven.

TLDR:
Hoe converteer ik Incredimail .imm files naar Outlook.com

Ben nu zelf al een flink stuk verder gekomen, maar een beetje hulp of duwtje in de juiste richting zou ik wel waarderen momenteel :P

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Werkt dit niet ?

- Outlook installeren
- Mail vanuit incredimail importeren in oulook
- Outlook connector van outlook.com installeren
- Slepen de mail in Outlook naar het outlook.com account

• NeutraleTeun
Gebruikt Outlook niet *.pst, *.pab, *.dbx, *.wab extensies?

En ik kan van IM niks in- exporteren naar andere mailclients.
Enkel naar IM op een andere machine.
Programma creëert een .cab met dus alle bijlages en .imm extensies.

• powerboat

• NeutraleTeun
Werkt niet in een virtuele machine.
Wat heeft VMware dan nog voor nut, grrr.

.imm worden wel gevonden en ook omgezet naar .eml.
Het is alleen een demo-versie (max 15 mails), waarbij de volledige versie $50,- kost.

Dacht dat het allemaal toch wel een stuk makkelijker zou zijn hoor.
Maar dan, hoe krijg ik die .eml in Outlook.com? Die optie kon ik ook nergens vinden.

Kan natuurlijk wel gewoon openen in Outlook 2010 (maar gebruik dat zelf niet, dus ken de werking daarvan niet). Dat is zeker niet gewoon toegankelijk via de .com variant he.
Is er wel een manier op het web-based te krijgen?

Iets heeft er nu ook voor gezorgd dat mijn C-schijf volgeschreven wordt zodat ik maar 10mb ruimte over heb (van de 10gig), kan ik dat ook weer gaan uitzoeken ...

[ Voor 13% gewijzigd door NeutraleTeun op 17-02-2013 14:55 ]

• powerboat
daarvoor gebruik je outlook

je import eerst die mails naar outlook en daarna via de connector naar outlook.com
Pagina: 1