Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11 09:44
Dag iedereen

Een aantal maanden geleden heeft mijn HTC Wildfire het begeven (net buiten garantie, dus was niet meer rationeel om die te laten maken tegen een hoge prijs).

Gisteren dan eens naar de lokale Mediamarkt geweest om wat smartphones vast te nemen, en daarbij sprong de HTC 8S in het oog. Een telefoon met Windows 8, maar dat leek mij nog vlot te gaan. Wel het extreme maximum van mijn budget. Grootste nadeel van die telefoon lijkt mij de beperkte opslagruimte.

Nu vroeg ik mij af welke smartphones er nog in die prijsklasse beschikbaar zijn (mag zeker android zijn!).
Enkele Nokia Lumias sprongen ook in het oog, maar die in mijn prijsklasse bleken over een lagere windows-versie te beschikken, geloof ik.

Ik ben nu ook volop aan het zoeken wat de verschillen tussen android (waar ik enorm goed aan gewend was) en windows zijn. Mijn wildfire was volledig aan mijn noden aangepast, met widgets voor weet ik wat allemaal, iets dat misschien minder vlot gaat op een Windows phone?

[ Voor 3% gewijzigd door Baats op 17-02-2013 11:24 ]

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:03
Nokia Lumia 620 komt in maart uit in Nederland. Er zijn al een paar reviews van en het is echt een telefoon die een zeer goede prijs kwaliteitsverhouding heeft. Zou rond de 250 euro moeten gaan kosten (adviesprijs) En draait op WP 8 (nieuwste versie).

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De Lumia 620 is inderdaad een betere optie denk ik. Tsja, Windows Phone is niet zo customizable. Wat je vooral moet overwegen is hoeveel je al hebt geïnvesteerd in het Android platform (qua apps, cloud gebruik etc.). De reden dat ik bijvoorbeeld zo moeilijk van mijn iPhone af kom is omdat ik een die-hard iCloud gebruiker ben en heel wat apps heb gekocht voor iOS. Als ik zou switchen naar Android kost me dat aardig wat...

Zou tweedehands een optie voor je zijn? Meestal kan je erg leuke toestellen kopen voor een stuk minder dan. :)

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11 09:44
De Lumia 620 heeft me ook overtuigd vandaag, lijkt mij op veel vlakken beter te zijn dan de HTC en ook nog een tikkeltje goedkoper.
Geïnvesteerd nog niet, maar al mijn conctacten staan wel op Google Contacts, hopelijk kan ik die nog redelijk vlot overzetten.

Liever niet 2ehands, al genoeg problemen gehad met garantie..