Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowyWhite
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-04 20:30
Beste mensen,

Mijn MusicHall versterker (A25.2) uit okt. 2009 geeft storing op het linkerkanaal. Linker- en rechterspeaker (Podspeakers van Scandyna, in combinatie met een REL Quake) heb ik al omgedraaid en de speakerdraad heb ik vervangen om er zeker van te zijn dat daar de oorzaak niet zit.

Blijft over de versterker. De storing bestaat er uit dat bij koude start het linkerkanaal vaak geen geluid geeft. Na enige tijd begint het kanaal te kraken en geeft dan weer normaal geluid. Soms valt het geluid spontaan weg om na verloop van tijd weer terug te komen. Ik heb de kast opengeschroefd en schoongemaakt. Er was nauwelijks stof aanwezig.

Weet iemand raad.

Vast dank voor jullie moeite.

Snowy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Een technici inschakelen, dit kan zowel via de betere audiostore of fabrikant of zelfs MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Heb eenzelfde soort probleem bij meerdere versterkers gezien (meestal rechterkanaal somehow). Mijn hypothese is versleten/stoffige sleepcontacten in de POT-meter van de volumeknop. Vaak helpt het namelijk om de volumeknop even flink heen en weer te draaien, dan springt rechts opeens weer 'aan'.

Weet niet of dit van toepassing is though... er staat bij de specs digitaly controlled analog volume control. Tjah is het nou digitaal of analoog? Mijn verhaal heeft betrekking op analoge volumecontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowyWhite
In dit geval gaat het om het linkerkanaal. De versterker heeft verder weinig toeters en bellen maar levert datgene wat ik er van verwacht. Ik ben geen technicus dus de term 'digitaly controlled analog volume control' zegt mij niets.

Zit er nog een bepaalde garantie op het apparaat waar ik op kan terugvallen. Heeft iemand enig idee of je hier zelf nog iets aan kan doen, zoals openmaken en onderdelen schoonmaken / vervangen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:42
Had een soortgelijk probleem bij mijn oude Pioneer VSX510. Met name het rechterkanaal voor (en achter in mindere mate) werden pas actief bij het harder zetten van de receiver. Kabels omwisselen, en het probleem verplaatste zich naar de andere speakers.

Laten onderzoeken door een lokale reparatieservice. Bleek dat de speaker relais vervangen moesten worden. Helaas zou de reparatie 100 EUR gaan kosten, en dat was me mijn 12 jaar oud bakkie niet meer waard. Immers kan bij zo'n oud bakkie vlot weer iets anders kapot gaan (en wilde ik later dit jaar toch een nieuwe kopen incl HD flatscreen tv).

De Pioneer gaat met de oude speakers de zolder op, en mag daar bij het elektronisch drumstel + oude pc zijn laatste jaartjes slijten.

Helaas hoef je (in jouw geval) bij zo'n vier jaar oude receiver niet meer te rekenen op coulance, en tenzij de verkoper de indruk heeft gewekt dat het apparaat met gemak 5 jaar mee kan, hoef je je ook niet op de Nederlandse wetgeving te beroepen. Maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis.

[ Voor 38% gewijzigd door Flozem op 17-02-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowyWhite
Deze versterker is gekocht in okt. 2009, nieuwprijs € 749,-. Het vervangen van onderdelen (instapmodel voor de A-klasse werd mij indertijd verteld) komt wel erg snel. Is zelf schoonmaken geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Als je er verstand van hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowyWhite
Ik durf het wel aan, maar ben daarbij afhankelijk van een goed gedetailleerde handleiding. Is die ergens te downloaden of heeft iemand die beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ik zou even een technisch forum raadplegen.

Bijvoorbeeld:
http://www.circuitsonline.net/
Pagina: 1