[Win7] loopt vast - voor het ingeven van het wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 21:20
Vorige week heb ik een verse installatie gedaan Windows 7 Ultimate (X86) op mijn PC. Installeren van de verschillende programma's is perfect verlopen. Als ik de PC opstart en vervolgens op het inlogscherm terechtkom, dan loopt de PC al vast. Geen muisbewegingen meer, het scherm wordt zwart en daarna blauw (verder geen meldingen).

Het volledig opnieuw installeren van Win 7 heb ik een kleine week geleden ook al een keer gedaan; toen was er sprake van hetzelfde probleem.
Opstarten in veilige modus lukt overigens gewoon.... Gisteren heb ik via Systeemherstel de PC hersteld naar een vroeger punt (toen was er geen sprake van vastlopen). Ook dit heeft geen effect gehad op de opstartproblemen.

PC bevat geen virus of malware.

Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

-Controleer of de Win7 software origineel is of test een andere DVD?
-Maak een overzicht van welke programma’s er geïnstalleerd zijn?
-Maak een overzicht van alle aanpassingen die je op het systeem hebt aangebracht?
-Eventueel kan je nog een paar hardware tests doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:13
Start eens op met F8 en selecteer "Automatisch opnieuw opstart bij systeemfout uitschakelen" welke foutmelding geeft hij dan weer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
Nu al dank voor de snelle reacties: de info volgt

Zowel bij deze Win 7 - installatie als bij de installatie van vorige week heb ik alle drivers via Genius geupdate naar de laatst beschikbare. Dat is eigenlijk het enige verschil. Applicaties zijn dezelfde gebleven.

Is het mogelijk de originele installatie-CD (die behoort bij moederbord) alsnog te installeren? Daarmee downgrade ik dus een aantal drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Mogelijk is dat 'Genius' dus niet zo slim en kan dit een fout veroorzaken. Sluit dit uit door alle 4 de standaard drivers met de hand te installeren.

Dus:
-Update Windows 100% (mogelijk moet je hiervoor de Netwerk driver instaleren
-Haal de Netwerk driver & alle andere driver niet van de fabrikant van je bord maar van de fabrikant van de chip (dus Realtek, Intel of Marvell etc.)
-Instaleer de Intel of AMD chipset driver
-Instaleer de nieuwste Videodriver
-Instaleer het geluid
-Instaleer eventueel de nieuwste BIOS voor je mobo

-Een lijst van je hardware kan ook helpen als je dan nogsteeds problemen hebt

Helpt dat niet probeer een andere Win7 DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
tspawn schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:52:
Start eens op met F8 en selecteer "Automatisch opnieuw opstart bij systeemfout uitschakelen" welke foutmelding geeft hij dan weer ?
Heb PC zo opgestart: monitor gaat direct op zwart; zelf de muis is niet meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
Dank voor de feedback; ik besluit om een nieuwe installatie te gaan doen win Win7.
Pagina: 1