Is goedkoop bellen naar buitenland bij UPC mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:22
Ik zou graag willen overstappen naar Alles-in 1 van UPC, omdat het goedkoper is dan mijn huidige situatie en meer voor het geld biedt. Het probleem is dat mijn ouders naar familie in het buitenland moeten kunnen bellen tegen een redelijke tarief. Momenteel gebruiken ze een servicenummer (1643) om goedkoop (vast:10ct, mobiel:24ct) via kpn naar buitenland te bellen. Deze nummers worden niet ondersteund door UPC bellen via kabel. Ik heb naar skype tarieven gekeken ( 20/31) en die zijn ook niet zo goedkoop. Weet iemand een goed/beter alternatief icm UPC?

[ Voor 4% gewijzigd door Halfdan op 17-02-2013 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 21:49
Bel UPC op.

Lijkt me trouwnes geen topic voor internet providers en hosting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat TS het land niet vermeld, maar al eens gekeken naar een VoIP aanbieder onder de Betamax vlag?

http://backsla.sh/betamax

@hhoekstra. Maak dan een TR aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je kunt gewoon op de site van UPC zien dat je een onbeperkt bellen optie hebt (voor Europa en wat andere landen).
Maar ja, de TS zegt er niet bij wat hij/zij goedkoop vindt en welk 'buitenland' het betreft... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:52

DjVe

Hatsaflats!

Anders kan je ook nog een carrier gebruiken waarmee je kan inbellen op een 0900 nummer (zoals belbob.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:31:
Anders kan je ook nog een carrier gebruiken waarmee je kan inbellen op een 0900 nummer (zoals belbob.nl)
Zeker weten dat dat werkt met een gecrippelde VoIP verbinding geleverd door UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

DjVe schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:31:
Wij gebruiken altijd http://www.albacom.nl/ via KPN en niet alleen naar het buitenland ook in Nedreland werkt dat gewoon voor 3 cent per minuut (als je geen vrijbellen hebt bij KPN betaal je 9 cent per minuut in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 08:40:
Jammer dat TS het land niet vermeld, maar al eens gekeken naar een VoIP aanbieder onder de Betamax vlag?

http://backsla.sh/betamax

@hhoekstra. Maak dan een TR aan.
Het heet inmiddels niet meer betamax dacht ik, maar over voip is erg veel te vinden in dit topic:
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

Inderdaad even kijken om welk land het gaat en eventueel een voip telefoon aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 22:38
Wij gebruiken een combinatie van Teledump/Telediscount(0900 nummers) met betamax (voipbuster) en Skype. Voor elke bestemming (land, vast of mobiel) is een goedkopere oplossing en zo hebben wij altijd de goedkoopste te pakken.

Dat lijkt erg omslachtig maar dat is het niet. Een kabelaansluiting met telefonie en een oude Speedtouch voor de betamax telefonie is genoeg .

Edit: ik weet niet hoevaak jullie bellen maar via Skype is ook een onbeperkt-bundel af te sluiten voor een land, of een aantal landen. Als ik zoveel belde en gemak wilde, dan deed ik dat. Als je veel belt heb je die 15,00 of iets dergelijks er zo weer uit.

[ Voor 53% gewijzigd door timmie1 op 17-02-2013 12:28 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-07 14:04
http://www.upc.nl/bellen/ 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door AtRi op 17-02-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:59
dcvit schreef op zondag 17 februari 2013 @ 04:49:
Ik heb naar skype tarieven gekeken
Waarom niet volledig via skype bellen via het Internet? (moet de andere kant natuurlijk ook een goede internet verbinding hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dcvit schreef op zondag 17 februari 2013 @ 04:49:
Ik zou graag willen overstappen naar Alles-in 1 van UPC, omdat het goedkoper is dan mijn huidige situatie en meer voor het geld biedt. Het probleem is dat mijn ouders naar familie in het buitenland moeten kunnen bellen tegen een redelijke tarief. Momenteel gebruiken ze een servicenummer (1643) om goedkoop (vast:10ct, mobiel:24ct) via kpn naar buitenland te bellen. Deze nummers worden niet ondersteund door UPC bellen via kabel. Ik heb naar skype tarieven gekeken ( 20/31) en die zijn ook niet zo goedkoop. Weet iemand een goed/beter alternatief icm UPC?
Hoezo werken die dingen niet?

Ik bel al jaren niet meer, maar toen ik het nog deed werkten alle carrier select diensten gewoon met UPC. Alleen carrier preselect werkten niet, maar alles wat met 0900-enzo begon werkte "perfect" (de goedkoopste leverden shitkwaliteit, maar je kon voor een fractie van de prijs van UPC's eigen dienst bellen naar de vaagste landen)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
dion_b schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:33:
[...]

Hoezo werken die dingen niet?

Ik bel al jaren niet meer, maar toen ik het nog deed werkten alle carrier select diensten gewoon met UPC. Alleen carrier preselect werkten niet, maar alles wat met 0900-enzo begon werkte "perfect" (de goedkoopste leverden shitkwaliteit, maar je kon voor een fractie van de prijs van UPC's eigen dienst bellen naar de vaagste landen)
Staat hier: http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/15
Mocht dit niet kloppen hoor ik het graag.

Het betreft het land Bosnië en Herzegovina. UPC biedt idd voor 14eu extra Goedkoop bellen naar EU, maar dit land staat er net niet tussen.

Ik zal de andere suggesties van jullie checken, iig iedereen bedankt voor de reacties totnu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat daar staat klopt niet met mijn ervaring.

Simpelste oplossing: probeer het uit. Ga op bezoek bij iemand die UPC telefonie heeft (of evt een UPC winkel) en kijk wat er gebeurt.

BiH is idd wat minder gangbaar vanuit NL, maar er is genoeg te vinden:
0900 Aanbieders0900 ToegangsnummerTariefBij KPNBij Ziggo
Bel0900.nl 0900-5600869 0,10 0,53 0,25
Albacom.nl 0900-9565 0,13 0,53 0,25
Easybellen 0900-4560409 0,13 0,53 0,25
BuitenlandBellen.nl 0900-5050213 0,13 0,53 0,25
Internationalcalls 0900-1235060 0,13 0,53 0,25
10ct/min dus of meerdere mogelijkheden voor 13ct/min met bovengenoemde 0900-nummers. Die werken in mijn ervaring overal vandaan waar geen 0900-blokkade geldt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Even snel zoeken tussen voipbuster clonen levert mij naar Bosnia and Herzegovina (landline)
(In € incl BTW)
12voip.com : 8 ct/min
cheapvoip.com 7 ct/min
easyvoip.com 7 ct/min

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 17-02-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Bedankt dion_b en Henk007! Er zijn dus wel goede opties mogelijk. Switchen naar UPC zal dan geen probleem moeten zijn voor mijn ouders. Ik zal deze topic iig als referentie gebruiken als we aantal van de services gaan uitproberen. Nogmaals bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel bij de Betamax aanbieders, dat deze nog wel eens de prijzen willen veranderen tussen de dochterbedrijfjes.

Het aller-goedkoopst zal zijn een ATA op te sturen naar Bosnia and Herzegovina, zodat TS direct via IP kan bellen en helemaal geen belkosten meer heeft. (Er van uitgaande dat daar een betrouwbare always-on internetverbinding aanwezig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-07 19:09
Bosnie valt buiten europa, hierdoor zal er altijd een andere tarief gelden.
Zelf bellen wij met een 0900 nummer erheen via ziggo, dit werkt perfect en als ik de reacties terug lees werkt het ook bij kpn, dus zal het vast ook bij upc moeten werken.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bosnie valt buiten europa
Nogal discutabel punt, tot nader orde zit Bosnie vrij goed verankerd middenin de Balkan :P

Nauwkeuriger zou zijn om te zeggen dat het buiten de "Europa"-deal van UPC valt (waar Marokko en Turkije dan weer wel in zitten 8)7 ). Er ontbreekt wel meer Europa binnen dat pakket, de halve Balkan (eigenlijk alles muv HR, BG en GR), grootste deel voormalig USSR en gek genoeg ook Ijsland. Maar goed, alternativen zat dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-07 19:09
waarschijnlijk hebben ze Marokko en Turkije er aan toegevoegd omdat er veel heen wordt gebeld, in tegen stelling tot Bosnie.

Maar alsnog, genoeg nummers waar je heen kan bellen, gewoon even google gebruiken of de helpdesk bellen ervoor.

PSN: Europhea

Pagina: 1