Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indostylo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 11:53
Hallo Tweakers.

Ik heb een vraagje wat betreft de internet verbinding via WIFI op mijn Galaxy S3 telefoon.

Ik heb de S3 al ongeveer 3 maanden in mijn bezit, en heeft altijd naar behoren gewerkt. Echter sinds vorige week, krijgt de S3 geen internet verbinding meer via Wifi. Ik heb op google een paar android websites opgezocht, er zijn soortgelijke problemen voortgekomen bij andere s3 gebruikers, maar tot nu toe nog geen enkele oplossing werkte bij mij.

De S3 verbindt zonder problemen met mijn thuis router, wifi strength icon staat op 4 streepjes. Maar ik kan echter geen data van internet krijgen. Thuis computer en macbook werkt gewoon prima met de Wifi thuis.
Op school kan ik de S3 ook gewoon met de Wifi verbinden, en daarbij kan het toestel gewoon data versturen en ontvangen.

Wat ik zelf heb geprobeerd:

- Router opnieuw te starten.
- Wifi history op mijn S3 verwijderd, en opnieuw wachtwoord ingevoerd om te verbinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Mvg
Anthony

*Edit

Hey, ik heb het net opgelost. Excuses voor het ongemak. Kan een moderator dit Topic verwijderen?

Alvast dank.

[ Voor 12% gewijzigd door indostylo op 17-02-2013 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:35
Al eens een factory reset van je GS3 geprobeerd?

En dan vanaf het 2e deel (If you can boot)
http://www.howtogeek.com/...tablet-when-it-wont-boot/

edit: was al niet meer nodig zie ik net..

[ Voor 10% gewijzigd door Occy74 op 17-02-2013 02:58 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indostylo
Hey, bedankt voor je reactie, ik heb het inderdaad al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Lekker is dat! Mogen wij de oplossing ook weten? Het forum is niet alleen voor jou gemaakt!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 15:42
Jup vertel me de oplossing want ik heb hetzelfde probleem. En nee een factory reset werkte niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indostylo
Hey. Mijn excuses, ik had inderdaad de oplossing moeten posten.

Wat ik had gedaan is om de Router te rebooten vanaf de PC.

Internet browser -> Adress Bar typ je -> 192.168.1.1

Links heb je een side bar (de meeste config scherm van modems / routers hebben een menu bar aan de linkerkant)
Maintenance -> Device -> Reboot -> wacht 2 minuten.

In je Samsung
Settings -> Wifi -> De router waar je problemen mee hebt selecteren -> Option = Forget

Als je router al opgestart is, selecteer je de router opnieuw via je toestel en dan moet je wachtwoord ook nogmaals invoeren.

Ik weet niet of dit theoretisch hetzelfde is als normale reboot waarbij je de powerknop aan en uit zet. Maar het werkte wel.
Pagina: 1