Sitecom wl331

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenotten
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik heb een access point wl331 van sitecom aangeschaft, nu heb ik al vanalles geprobeerd om het ding werkende te krijgen maar niets lijkt te lukken. Kan iemand me stap voor stap uitleggen wat ik precies moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"Van alles" is nietszeggend en bevat geen enkele informatie. Je zult toch echt een stuk duidelijker moeten zijn en:
- je netwerk beschrijven (welke apparaten, merk, typenummers, instellingen)
- wat probeer je te doen
- wat heb je precies gedaan
enzovoort.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:13

Quad

Doof

Inderdaad wat Gambieter zegt.

Normaliter zit er bij Sitecom altijd een hele kindvriendelijke handleiding bij. Heb je die al stap voor stap doorgenomen?

Ik mag aannemen dat je een SSID hebt ingesteld op deze AP, kan je verbinding hiermee maken? Als dat zo is heb je al een prima begin. Voor de rest hangt nog af zoals gemeld wat voor netwerk je hebt, dus je router met welke IP configuratie etc.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi,
Welkom op GoT!

Zoals je al aan de reacties ziet, is dit niet helemaal de bedoeling. Op dit forum verwachten wij naast eigen inzet ook een toch wel een bepaald kennisniveau van de materie waar je mee bezig bent.
Heb je al eens in de handleiding van het apparaat gekeken?

Lees ook eens NT Beleid en Het algemeen beleid

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenotten
Hallo,

Sorry voor mijn gemakzucht, ben het geduld al verloren met dat apparaat.

Het zit zo, ik krijg een tele2 netwerk binnen in mijn meterkast, hier hangt ook de router. (Via tele2 verkregen TP-Link 450Mbps Wireless n Adapter) Mijn pc staat echter aan de andere kant van de woning op de 1e verdieping. Ik heb vanuit de meterkast een kabel recht omhoog getrokken naar de slaapkamer waar ik het sitecom access point heb staan.

Hier heb ik op het moment een wireless range extender staan maar daar wil ik dus vanaf.

Ik heb een keer ingelogd op het AP maar kom daar nu niet meer op, ik heb geen idee of ik het AP zelf een ip moet toewijzen en wat dit dan voor ip zou moeten zijn?

Het ip van het AP is 192.168.0.234 en het ip van mijn router is 192.168.1.1

Ik krijg wel verbinding met het AP, maar kan niet op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Omdat hij in een andere ip range zit. Zorg dat de AP een ip van 192.168.1.x krijgt (x = dus willekeurig niet uitgegeven cliënt getal)
Logisch dat het niet werkt dus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenotten
Dus ik hang mn AP aan mijn pc, verander het ip en dan hang ik hem weer aan mijn modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Correct.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenotten
Heb mn pc een handmatig ip moeten geven om op mn router te komen, moet ik dat nu weer op automatisch zetten? Want mn AP heeft nog altijd geen verbinding met internet. Heb hem ip 192.168.1.250 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenotten
Raar, mijn AP krijgt nog altijd geen verbinding met internet, kan er alleen op inloggen als ik handmatig een ip instel op mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenotten
Als ik op mijn modem inlog staat er: DHCP Server for LAN. ip begin: 192.168.1.2 ip end: 192.168.1.254

Misschien moet ik die range veranderen?
Pagina: 1