Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-11 16:17
Ik ben op zoek naar de beste tablet. Prijs is secundair.
Platform speelt een rol, maar ik heb op voorhand geen voorkeur. Ik heb een Macbook, een Android phone (SGS2) en een Win desktop. Scherm grootte zo rond de 10". Is toch meer voor surfen e.d. op de bank. Ik zal er niet echt mee op pad gaan (gebruik ik mobiel wel voor). Opslag vind ik ook niet zo boeiend, 16Gb is volgens mij zat. Muziek, video etc ... daar heb ik andere devices voor.

Als je de specs bekijkt van sommige met bijv 1.8 Ghz met 2 GB geheugen (Asus Vivotab bijv), zou je zeggen: de beste. Maar de iPad biedt een mooi scherm + een efficienter OS, ondanks dat de hardware specs bijna de helft zijn. Vind sowieso dat 't op iOS doorgaans toch allemaal wat soepeler overkomt dan op de Android devices die ik heb aangeraakt. Win8 nog geen/weinig ervaring mee. Waar ik de iPhone naar verhouding gewoon te duur vind tov de (Android) concurrentie, daar vind ik 't bij de iPad in de tablets markt wel meevallen. Net zo duur als Asus, Acer, HP etc ...

Dus bottom line: Ik zoek gewoon een tablet die alles moeiteloos doet, met mooie weergave, compact en licht. Als dat voor 100 EU minder kan als de concurrent, prima. Maar verder wil ik gewoon een retesnelle goeie tablet zonder gezeik.

Iemand tips, ervaringen of richtlijnen die me kunnen helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door xs4me op 17-02-2013 00:19 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 23:35
Nexus 7. :)
Loop eens een mediamarkt binnen en probeer er een paar.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

Neem lekker een iPad4. Je betaalt (te) veel maar je hebt op dit moment de meest soepele tablet. Of als je echt geld over hebt een surface Pro. Beiden zou ik m'n steunzolen nog niet mee laten werken, maar dat is een ander verhaal.

Als je meer naar 'bang for buck' gaat kijken zou de nieuws: Archos komt met drie Android-tablets in Platinum-serie een optie kunnen zijn, echter daar zijn nog niet echt reviews van.

En als je het nieuwste van het nieuwste op Android gebied wil: Nexus 10. nieuws: Google presenteert Nexus 10-tablet met resolutie van 2560x1600 pixels
Wellicht problematisch te verkrijgen.

Of toch nog even wachten: http://www.tabletsmagazin...wat-kunnen-we-verwachten/ :z :X

• xs4me
Top, thanks voor de tips.

Hoewel ik normaal echt vind dat Apple te duur is, daar vind ik 't toch nog best meevallen.
Retina spreekt dan toch (nog steeds) wel in 't voordeel van de iPad. Afwerking is ook goed. Kun je niet van alle tablets zeggen. Werkgeheugen wel wat minder, doch niet zo heel belangrijk voor mijn doeleinden. De processor lijkt me belangrijker.

Surface krijg ik toch een minder gevoel bij vooralsnog.
Archos is op zich wel interessant. Alleen zal ik er niet op wachten :)
Nexus 7, ook mooi, maar vind ik te klein. Dan pak ik m'n mobiel wel.
Nexus 10 is zeker een interessant optie.

Shortlist:
- iPad
- Asus Vivotab
- Galaxy Note
- of wachten op de Nexus 10

Prijzen zijn allemaal min of meer gelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door xs4me op 17-02-2013 01:15 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb een Nexus 7, alhoewel ik soms het scherm ietwat aan de kleine kant vind, vind ik het meestal al ruim voldoende! Films, boeken muziek, browsing en een spelletje gaan vlekkeloos.

Het 16GB, of wat nu verkocht wordt, 32 GB is ruim voldoende voor opslag. Ik heb een ipad gehad, en werk er af en toe nog mee bij familie, maar ik vind dat echt een onding om er af en toe een film of muziek gemakkelijk erop te krijgen doordat iTunes zo achterlijk doet met synchronisatie. In dat opzicht wint de Nexus het gemakkelijk wat betreft die bediening.

Als je kijkt naar de specificaties zou de iPad wel eens in het voordeel kunnen vallen, en dan niet omdat het retina scherm zo veel pixels bevat, dat is marketing praat en bullshit dat dat zo belangrijk is, maar omdat het scherm in mijn ogen best wel goed is, groot en helder.

Ook de support qua websites is beter gericht op Apple producten dan Android devices, bijvoorbeeld Eredivisie Live moet je echt via de mobiele website of app gaan, maar via de iPad werkt het perfect en smooth.

De keuze is best lastig inderdaad, maar ik ben erg tevreden met mijn Nexus 7, en zal die ook niet snel inruilen voor de iPad vanwege het anti gerbruiksgemak mbt iTunes, maar voor jouw doelen zou hij misschien wel het beste uit de bus komen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• xs4me
Bedankt voor je input.
Zeker een goed punt wat je aanhaalt, want als ik ergens een hekel aan heb dan is 't iTunes wel :P M'n vorige 2 iPods waren ook binnen een paar weken de deur weer uit. Hopeloos.

Verwacht het niet nodig te hebben, maar Apple dwingt je die dingen meestal. OS upgrades en apps lopen ook via iTunes.

Nexus 7 is me net weer wat te klein. Althans, klein is fijn, maar het gaat echt niet tot nauwelijks voorkomen dat ik ermee op pad ga. Echt meer iets dat ik niet steeds hoef op te reizen om wat te surfen, shoppen of met een laptop op schoot te moeten zitten en m'n devices bedienen. Ligt gewoon naast de bank zegmaar. Dus ik kies dan liever voor meer user experience t.o.v. mobiliteit.

Las dat de Note nog weleens wat schokkerig gaat, dus die valt af. Nog meer hekel aan dan iTunes :P

[ Voor 6% gewijzigd door xs4me op 17-02-2013 01:15 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Naja, als de algemene ervaring met IOS prima is, dan lekker voor de iPad gaan (en dat zeg ik als anti apple boy :+).

Het is best een prima apparaat, de meeste websites en diensten doen het goed met de iPad. Ik vind wel dat het jemoetbetalenvoormijnapp gehalte best hoog is in de appstore, meer dan bij Android. Maar het zijn vooral afwegingen die je moet maken. De Nexus 10 is een fantastisch apparaat om te zien, echter is de accuduur weer bijzonder kort volgens de review van Tweakers. Dat is een reden waarom ik die sowieso niet ga halen. Ik had hem blind gehaald anders als hij beschikbaar zou zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• xs4me
Hoe is de accuduur dan van de Nexus 7? Die is een stuk beter begrijp ik?
De review van Tweakers is ook positief over de 7 ...
Misschien toch maar serieus overwegen.

[ Voor 69% gewijzigd door xs4me op 17-02-2013 02:57 ]

• xs4me
Nou, zojuist de iPad besteld na wat verdere research. Om verschillende redenen t.o.v. de Nexus 7.
- Groter formaat belangrijker dan gewicht of mobiliteit
- Android apps op tablet nog niet zo optimaal zoals op de phones.
- Test doeleinden m.b.t. website ontwikkeling waarbij de iPad toch 't meest gebruikt is.
- Bewezen concept, degelijke bouw. (emotie)

Vond ook de accuduur wat tegenvallen van de 7, gezien 't veel kleinere scherm.

M.b.t. de Nexus 10 ben ik sowieso minder enthousiast. Dus dat geloof ik wel met bovendien een vergelijkbare prijs.

Win 8 zie ik op zich wel toekomst in, maar het lijkt nog wat te vroeg om hier nu al in te stappen. Zijn ook veelal meer phablets, wat vast de toekomst zal zijn, maar voor mijn doeleinden geen meerwaarde is.

Tot zover even mijn redenatie :) Bedankt allen voor de input en adviezen.
Pagina: 1