Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-05 23:44
Goedenavond allen.

Ik heb sinds (net een uur geleden) een probleem moeten 'constateren'.
Ik zat midden in een potje Battlefield 3, en mijn PC liep totaal vast, en resette zichzelf. Het probleem is dat bij die Restart er geen beeld meer naar mijn monitor ging... Ik vermoedde al het ergste en haalde mijn videokaart uit de PC en op de Integrated Graphics startte hij dus wel gewoon op.

Wat kan het probleem zijn?

De rest van mijn PC-Spec's:
i7 3770k (Gewoon nog op stock)
Z77A-GD65
8 GB Vengeance LP Ram
Ocz GXS 600watt (3jaar oud, is het enige van de PC dat niet nieuw is).

Mochten jullie nog meer spec's nodig hebben, vraag het maar.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Mvg, Jordi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vermoedde al het ergste en haalde mijn videokaart uit de PC en op de Integrated Graphics startte hij dus wel gewoon op.

Wat kan het probleem zijn?
Lijkt mij duidelijk wat het probleem is toch. Je kan de kaart nog in een andere PC stoppen om het zeker te weten maar ik denk dat dit niet eens nodig is. Tijd voor een RMA dus. De voeding zou het misschien nog kunnen zijn of het moederbord maar dat lijkt mij niet waarschijnlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2013 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
Hmmm, ik kan hem morgen misschien testen bij een vriend van mij...

Hopelijk geen RMA, want tja dat duurt dan weer 3 weken en ik heb de originele doos niet meer.. Zou dat een probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 17:40
Ordieee schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:24:
Hmmm, ik kan hem morgen misschien testen bij een vriend van mij...

Hopelijk geen RMA, want tja dat duurt dan weer 3 weken en ik heb de originele doos niet meer.. Zou dat een probleem kunnen zijn?
98/100 zenden ze nieuwe uit RMA als die daadwerkelijk kapot is, je kunt altijd vragen bij de winkel of je ze misschien een tijdelijk oplossing kunnen bieden, volgens mijn zijn ze niet verplicht maar niet geprobeerd is altijd mis. Je kunt ook evt een nieuwe kopen en de oude naar RMA verkopen, als je hem dan weer terug krijgt kun je proberen te verkopen vie RMA, meestal zal het gaat om nieuwe. Hardware producten doen zelden moeilijk over apparten compunenten, ze weten vaak dat maar een specifieke groep dit gebruikt en deze vaak ook elkaar op sites informeren, slechte service kan dus hun verkoop sterk beschadigen.
Echter een ding zou het ook kunnen zijn dat is dat de fan niet meer werkte waardoor overhitting is ontstaan. Het herstarten direct er naar zou dan ook onmogelijk zijn, kijk straks nogmaals is en probeer vga weer te gebruiken, kijk of alles werkt zoals hoort, fans enzo ook.
Uh originele doos zou geen probleem moeten zijn, echter moet je wel beschermen tegen statische electriciteit, vocht en stof, gebruik een Antistatisch metaalzakje en goede doos. Echter in de winkel kunnen ze vaak je hier ook mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
Oké, dankuwel voor de informatie,

ik heb nog wel antistatische zakjes en ik kan watjes/papier gebruiken om ervoor te zorgen dat hij dan niet gaat schuiven.

Over een uur of 2 ga ik naar een vriend om daar te checken of hij het doet. Dus jullie horen nog van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Mocht de kaart het in een andere pc wel gewoon doen dan zou ik de kaart ook nog even in het andere PCI-E slot van het moederbord proberen. Mocht dat niet werken dan kan de voeding ook nog een boosdoener zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
HKS-Skyline schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:08:
Mocht de kaart het in een andere pc wel gewoon doen dan zou ik de kaart ook nog even in het andere PCI-E slot van het moederbord proberen. Mocht dat niet werken dan kan de voeding ook nog een boosdoener zijn.
Heb het geprobeerd, daar deed hij het dus ook niet meer. Ik ga de kaart dus RMA doen.

ik was sowieso al van plan een nieuwe voeding te kopen, deze heb ik op het oog:

http://azerty.nl/8-1073-582389/corsair-cx600m.html

Lijkt mij gewoon goed?

Anyway als het blijkt dat de kaart kapot is gegaan door de voeding, kan ik dan wel een vervangend product verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Valt doorgaans moeilijk te zien, maar de kans bestaat. De corsair voeding is een prima ding, tenzij je in de toekomst eventueel een minder energiezuinige videokaart zou willen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Neem de XFX 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Laatst online: 25-06 17:40
corsair is een van de veel genomen voedingen, de xfx 550w is ook prima, over algemeen wordt de corsair wat stijlvoller gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
HKS-Skyline schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:25:
Valt doorgaans moeilijk te zien, maar de kans bestaat. De corsair voeding is een prima ding, tenzij je in de toekomst eventueel een minder energiezuinige videokaart zou willen gaan gebruiken.
Wat valt moeilijk te zien? of juist niet? dat begreep ik niet helemaal.

En over de voeding,

Ik wilde wat ruimte overhouden om later te kunnen gaan overclocken daarom koos ik de 600watt, anders was ik inderdaad voor de XFX gegaan. Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
comitatus schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:00:
corsair is een van de veel genomen voedingen, de xfx 550w is ook prima, over algemeen wordt de corsair wat stijlvoller gevonden.
Ik weet niet wat er zo stijlvol is aan een Corsair budget voeding, de XFX ziet er niet alleen beter uit maar is ook van hogere kwaliteit (Seasonic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Ordieee schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:08:
[...]

En over de voeding,

Ik wilde wat ruimte overhouden om later te kunnen gaan overclocken daarom koos ik de 600watt, anders was ik inderdaad voor de XFX gegaan. Bedankt voor de tips :)
De 550W XFX zal ook voor oc voldoen, ik heb hier de 450W versie en die staat oc toe icm met 670 top en ook 7970 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
Progeny schreef op maandag 18 februari 2013 @ 05:18:
[...]

Ik weet niet wat er zo stijlvol is aan een Corsair budget voeding, de XFX ziet er niet alleen beter uit maar is ook van hogere kwaliteit (Seasonic).
Corsair is dezelfde technologie als bij Seasonic (volgens mij hoor..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 18:21
Ordieee schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:45:
[...]

Corsair is dezelfde technologie als bij Seasonic (volgens mij hoor..)
Alleen de duurdere Corsairs worden door Seasonic gemaakt (meeste modellen uit de HX- en AX-serie). De builder (CX-) serie van Corsair wordt gebouwd door Channel Well (CWT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ordieee schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:08:
[...]

En over de voeding,

Het valt moeilijk te zien dat het defect eventueel door de voeding komt, maar het kan zijn dat dit word geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
HKS-Skyline schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:16:
[...]

Het valt moeilijk te zien dat het defect eventueel door de voeding komt, maar het kan zijn dat dit word geconstateerd.
en dan is er een grote kans dat ik hem niet 'vergoed' krijg? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-06 14:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ordieee schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:09:
[...]

en dan is er een grote kans dat ik hem niet 'vergoed' krijg? :/
Niet zo moeilijk, gewoon terugsturen en kijken wat ze zeggen. Meestal maken ze er niet zon probleem van. In het ergste geval ben je hem een tijdje kwijt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
(jarig!)
Een BIOS update schijnt inderdaad dit probleem te kunnen oplossen, de foutomschrijving herken ik uit forums van o.a. TechPowerUp, in het ASUS GTX 670 topic, en de reviews op Newegg.com zijn veel dezelfde klachten te vinden erover. Een paar maanden geleden heeft ASUS een BIOS update uitgebracht voor de kaart die het probleem zou moeten oplossen. De kaart is standaard te ver OC en werd daardoor instabiel, de update zorgt ervoor dat de kaart de Boost beter kan gebruiken zonder uit te vallen, wel op een lagere snelheid.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
Royeboi schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:02:
[...]

Een BIOS update schijnt inderdaad dit probleem te kunnen oplossen, de foutomschrijving herken ik uit forums van o.a. TechPowerUp, in het ASUS GTX 670 topic, en de reviews op Newegg.com zijn veel dezelfde klachten te vinden erover. Een paar maanden geleden heeft ASUS een BIOS update uitgebracht voor de kaart die het probleem zou moeten oplossen. De kaart is standaard te ver OC en werd daardoor instabiel, de update zorgt ervoor dat de kaart de Boost beter kan gebruiken zonder uit te vallen, wel op een lagere snelheid.
Excuses voor mijn late reactie, maar ik heb hem dus RMA gestuurd, en vorige week weer ontvangen;)

Hij werkt weer zoals het hoort. Dus volgens mij zit er inderdaad die nieuwe BIOS op.

Bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
(jarig!)
Goed om te horen. Garantie via ASUS laten verlopen of niet?

Ik heb nu zelf de ''normal'' versie aangeschaft, aangezien ik heb gelezen dat het verschil tussen de normale en TOP verwaarloosbaar is, of zelfs dat de normale versie ook dezelfde clock speeds kan halen bij het overclocken.

Daarbij was hij ook slecht leverbaar, of bij de webshops die ik zelf niet ken ongeveer €30-50 duurder. Heb hem uiteindelijk bij Dixons laten reserveren, als het goed is vandaag ophalen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
Royeboi schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:52:
Goed om te horen. Garantie via ASUS laten verlopen of niet?

Ik heb nu zelf de ''normal'' versie aangeschaft, aangezien ik heb gelezen dat het verschil tussen de normale en TOP verwaarloosbaar is, of zelfs dat de normale versie ook dezelfde clock speeds kan halen bij het overclocken.

Daarbij was hij ook slecht leverbaar, of bij de webshops die ik zelf niet ken ongeveer €30-50 duurder. Heb hem uiteindelijk bij Dixons laten reserveren, als het goed is vandaag ophalen.
Nee, via de Tweaker waar ik hem van heb gekocht ;)

Anyway als je gaat overclocken kan je inderdaad net zo goed de Niet-Top nemen. Maar ik wilde niet gaan overclocken, daarom heb ik de Top genomen.

Veel plezier met je aankoop!
Pagina: 1