Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik problemen met diverse apps. Als ik bijvoorbeeld bij Gmail wil zoeken of antwoorden dan krijg ik de melding dat Gmail is gestopt. Dit gebeurt ook als bij Google Chrome op de zoekbalk druk. En bijvoorbeeld bij de app Marktplaats op de zoekfunctie druk dan stopt de app er ook mee. Zelfs Google play wil niet meer zoeken. Die stopt ook.

Nu heb ik bij instellingen al updates of gegevens verwijderd van de apps en sommige zelfs verwijderd. Google Play is weer teruggezet naar fabrieksinstellingen maar zelfs dan stopt hij ermee als ik wil zoeken.

Ik heb al gezocht op internet naar oplossingen maar die zijn er niet. Wat kan ik hieraan doen? Of moet ik hem laten repareren?

Verwijderd

Topicstarter
Intussen heb ik ontdekt dat ik bij alle apps niet meer kan zoeken. Dus de zoekfuncties bij alle apps doen het dus niet

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Het gebeurt dus alleen als je een zoekfunctie wilt gebruiken? Dus in eerste instantie starten alle apps normaal op? Als je van een zoekfunctie gebruik gaat maken, dan "springt" het virtual keyboard op. Misschien ligt het probleem daar en is dat de oorzaak van al die crashes? Installeer eens een ander keyboard en zet dat als standaard?

[ Voor 8% gewijzigd door Tuxinator op 17-02-2013 20:32 ]

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Verwijderd

Topicstarter
De apps starten normaal op en andere functies van de apps reageren normaal. Alleen de zoekfuncties en bij Gmail als ik wil antwoorden dan krijg ik de melding : Google Play is gestopt. Maar nu je het zegt; de apps stoppen ermee als ik het keyboard nodig heb om tekst in te typen. Dat keyboard komt niet eens meer te voorschijn. Waarschijnlijk heb ik dat eigenhandig de nek omgedraaid. Hoe kan ik die weer installeren? Bij instellingen?

Alvast bedankt voor het meedenken

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Laat dat standaard toetsenbord van Samsung maar even achterwege. Installeer eerst eens een andere via de Play Store, Kii Keyboard of GO Keyboard bijvoorbeeld. Zorg dat je dat als standaard gebruikt, en probeer dan eens of je nog steeds die crashes hebt.

Aangezien je niet kunt zoeken in de Play Store kun je de app ook installeren door 'm vanaf de PC naar de Tab te sturen (op de PC inloggen bij Google Play en bij de app kiezen voor installeren). Als je de Play Store op je Tab opent start de installatie vanzelf.

[ Voor 36% gewijzigd door Tuxinator op 17-02-2013 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan volgt natuurlijk de vraag hoe installeer ik die? Via internet kan ik die dus niet vinden op de tablet omdat die niet kan zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Ach sorry ik had niet het hele bericht gelezen. Ik ga het proberen alhoewel ik niet helemaal snap hoe het moet

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het zowaar voor elkaar gekregen om het keyboard te installeren en als voorkeur te selecteren maar de apps crashen nog steeds....

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de tab eerst eens afsluiten en opnieuw opstarten. Miss dat dit helpt..

• RobbyS
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 18:51
Heb dit probleem ook al tweemaal gehad. Eerste keer opgelost door reset naar fabrieksinstellingen. En dus alles kwijt maar probleem weg. Tweede keer opgelost door /data/clipboard leeg te gooien. Maar hier moet je wel voor geroot zijn. Maar je bent dan niet alles kwijt.
Zover ik weet zijn dit je twee opties

Verwijderd

Topicstarter
Dat eerste snap ik nog wel maar die tweede optie niet. Vind ik dat onder instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga alles terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ben al te lang bezig met dit probleem

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de input!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Met een beetje pech krijg je het probleem weer terug na een fabrieksreset. Het zal iets te maken hebben met het standaard keyboard van Samsung (zie ook dit topic), zet daar dus in ieder geval na de reset direct een andere voor in de plaats. Ik dacht alleen dat dat probleem meer bij de Tab 2 7.0 voor kwam. De tweede optie van RobbyS is ook een mogelijkheid.

Pagina: 1