ASUS P8Z77I-deluxe: hulp bij zelfbouw gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 10:39
Ik ben bezig met een zelfbouwprojectje en ben nu dan toch bij een horde uitgekomen waar ik zelf niet overheen kom. Ik hoop dat er iemand advies of een goed idee heeft zodat ik verder kan.

Het gaat om een Asus P8Z77I-Deluxe mobo, een Bit Fenix Prodigy kast en een Gigabyte HD7970.
Alle connectoren passen, zit allemaal goed, geen probleem... behalve één, die van het front audio panel.

De aansluiting daarvoor zit op een IMHO beroerde plaats op het moederbord, net naast de PCI-E slot.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.nl/websites/Global/products/HZucw55lWQiBcdKV/OcZ466xKvSUYrQEk_500.jpg

Bij het aansluiten van de HD Audio connector levert dat geen probleem op...totdat je ook een grafische kaart (of in elk geval deze) in de PCI-E wilt steken.
De kaart zou nog een millimeter of 2 a 3 moeten zakken voor ie echt recht in de PCI-E slot zit maar de HD Audio connector komt dan tegen de onderkant van één van de vele koelribben van de graka aan. Kaart wil daardoor niet verder in de slot zakken (doorduwen verbuigt het mobo dus ben ik niet zo happig op).

Overizcht van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimage.org/tvpscrfsz/photo.jpg

Detail:
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/45srygimb/photo.jpg

Nu de roep om hulp:
Wat kan ik hier aan doen zodat ik toch ook dat front audio panel kan gebruiken?
Is die connector korter te maken met behoud van functies? Zijn er haakse connectoren te koop (ik roep maar wat...)?

Tips, ideeën, shoot!

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die connector kan je prima inkorten. Zolang de pinnen en de connector maar contact maken is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
PilatuS schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:28:
Die connector kan je prima inkorten. Zolang de pinnen en de connector maar contact maken is het geen probleem.
Enig idee hoe ik daar aan moet beginnen?
Stanleymesje er op loslaten? ;)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52
PilatuS schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:28:
Denk dat inkorten niet de oplossing is, omdat het plastic alles omhult. Heb je de frontpanel-audio echt nodig? Anders zou ik alles via readpanel audio laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:29
Klinkt grof maar die connector een paar keer rustig tegen een slijpsteen aanduwen daarmee kort je hem netjes in (zelf ook al een paar keer gedaan) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Oeps, verkeerd gelezen, excuus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Termi schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:50:
[...]

Denk dat inkorten niet de oplossing is, omdat het plastic alles omhult. Heb je de frontpanel-audio echt nodig? Anders zou ik alles via readpanel audio laten lopen.
Er kan wel een stukje plastic aan de onderkant af. Ik weet alleen niet of dit genoeg is.
-Venom- schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:54:
Klinkt grof maar die connector een paar keer rustig tegen een slijpsteen aanduwen daarmee kort je hem netjes in (zelf ook al een paar keer gedaan) 8) 8)
Lijkt mij ook de beste manier.

Een andere oplossing zou zijn om de connector zoals ie nu zit ongeveer 3mm omhoog te laten komen en dan met connector de pinnen van het moederbord ombuigen. Het risico is alleen dat dit verkeerd gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 16-02-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:53
Wellicht inderdaad inkorten of geheel dramagisch een klein hoekje uit de behuizing van de graka halen, zodat de kabels daarin vallen en met een minder scherpe bocht weer naar buiten komen. Dat laatste lijkt op zich misschien wel te kunnen, weet alleen niet hoever die koelvinnen van de graka doorlopen onder de fan langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
marcel87 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:10:
Wellicht inderdaad inkorten of geheel dramagisch een klein hoekje uit de behuizing van de graka halen, zodat de kabels daarin vallen en met een minder scherpe bocht weer naar buiten komen. Dat laatste lijkt op zich misschien wel te kunnen, weet alleen niet hoever die koelvinnen van de graka doorlopen onder de fan langs.
Hmmmm.... mijn skills zijn niet zodanig dat ik geheel zelfverzekerd hoekjes uit koelvinnen van grafische kaarten ga zagen. ;)
Ik denk dat het plan om wat van de connector af te zagen tot nu toe het meest haalbare is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

zagen zou ik niet doen, met een vijl er langs lijkt mij een betere optie, doe dit alleen niet te fanatiek, als het te warm word dan smelt het plastic en dan raken de gaatjes in de connector misschien verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Dan nog zou ik vanwege de garantie liever een goedkopere verlengkabel proberen af te vijlen. Is dit topic niet wat voor de wizards op het electronica forum? Misschien weten ze daar een goede diy kabel oplossing met losse connectoren zoals je die bijvoorbeeld bij farnell kan bestellen. Ik heb daar al wat gezien wat erop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52

Quad

Doof

Ik heb een zelfde soort probleem gehad poos terug, ik heb het opgelost door verlengkabeltjes te gebruiken doe de pinnetjes individueel verbinden met een setje kabeltjes die ik via ebay heb gevonden.

Dit soort kabeltjes :
Afbeeldingslocatie: http://www.quietpc.com/images/products/na-front-panel-ss-large.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 16-02-2013 23:12 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
Update en slotje:
Ben uiteindelijk aan de slag gegaan met een Stanley-mesje en heel voorzichtig 3 mm van de bovenkant van de HD Audio connector afgesloopt.
De draadjes komen nu nog wel tegen de koelribben aan maar iig past de kaart nu goed in de PCI-E slot.
Ik heb er nog wel een stukje isolatietape tussen zitten.

Oh ja, al mn vingers zijn ook nog onbeschadigd gebleven. ;)

Pagina: 1