Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janremie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 21:41
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ripten.com/wp-content/uploads/2013/01/antichamber_title.png

Title: Antichamber
Genre: Adventure, Indie
Developer: Alexander Bruce
Publisher: Demruth
Release Date: 31 Jan 2013
Languages: English*
*languages with full audio support

Te koop op steam voor €18,99

Website: http://www.antichamber-game.com/

Antichamber is a mind-bending psychological exploration game where nothing can be taken for granted. Discover an Escher-like world where hallways wrap around upon each other, spaces reconfigure themselves, and accomplishing the impossible may just be the only way forward.

Several years in the making, Antichamber received over 25 awards and honors throughout its development, in major competitions including the Independent Games Festival, the PAX10, IndieCade and Make Something Unreal. Antichamber was also supported by the Indie Fund.

Na hem zelf uitgespeeld te hebben ben ik op het forum op zoek gegaan naar een topic om te kijken naar wat andere er van vonden, maar ik kon niets vinden. Mijn eigen ervaring met dit spel is super goed, vandaar dat ik daarom toch even gauw een topic over wil starten, en hopelijk kan ik andere tweakers ook deze super goede beleving geven. Want dat was het!

Game Trailer

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://download.chip.eu/ii/4709671467_b89ee74d8e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2011/07/antichamber76.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Bizar weinig animo voor dit spel op dit forum. Zelf al 2 a 3 uur in dit spel zitten, en het bevalt zeer goed.
Persoonlijk is het begin het leukste, vanaf je veel met al die blokjes moet werken in combo met dat "wapen" is het wat minder. Maar zeker de moeite, al is het maar omdat het zo uniek is.

Ook al enkele developer rooms ontdekt.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janremie
Ja ik vind het ook heel raar dat bijna niemand het kent inderdaad. Zoals je zegt is het in het begin het leukst. Maar ook later vond ik er behoorlijk uitdagende puzzels tussen zitten.

Qua developer rooms, ik heb er 3 ontdekt.
spoiler: dev rooms
Het ontwerp van de 'gun'
Een soort kaart voor een bepaalde puzzel (met de kaart nog steeds moeilijk:p)
En een soort xray kamer, zodat je kan zien hoe de blokken zijn opgebouwd (wireframes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Uitdagend is het zeker, al verschillende keren vastgezeten, en dan is het heel het spel afgaan om te kijken waar je iets gemist hebt. Soms is het natuurlijks (vaak) iets idioots wat je mist.
spoiler:
Onder andere dat oog heeft mij overdreven lang geduurt alvorens ik het door had. Voornamelijk omdat achteraf alle hints daar naar zo overduidelijk zijn (de dont look down-kamer gaf het bv weg.)

Andere keren geeft het net een geweldig gevoel als je een puzzel ontdekt zonder dat je er al iets van uitleg hebt over gekregen. hmm, dit vertrouw ik niet, hier moet iets zijn, en ja hoor, nieuwe "kamer" ontdekt. Dit type van unieke spellen zijn er meer nodig.

En hoe vast je ook lijkt te zitten, geen walkthrough gebruiken. Pak een dagje pauze ofzo, bij mij schoot het dan opeens zeer snel binnen wat ik net moest doen. Het spel is al niet zo heel lang, en in zijn vorm zit er wel logica in.

Trouwens een tip voor ATI-kaart mensen waarbij het crashte zoals bij mij, installeer de nvidia physx drivers, dat zou het moeten oplossen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik vind het persoonlijk aan de dure kant. Ik kan dit soort games altijd wel waarderen, maar 19 euro voor iets wat eigenlijk weinig replay value heeft en misschien maar 10 uur duurt... Hmm, moeilijk.

offtopic:
Ik snap uberhaupt niet waarom devs uberhaupt physx gebruiken aangezien AMD users het op de CPU moeten doen wat nogal veel meer rekenkracht kost. Zo gaat Mirror's edge bijvoorbeeld van 130fps naar 10 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janremie
Gropah schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:04:
Ik vind het persoonlijk aan de dure kant. Ik kan dit soort games altijd wel waarderen, maar 19 euro voor iets wat eigenlijk weinig replay value heeft en misschien maar 10 uur duurt... Hmm, moeilijk.
Dat was ook een beetje mijn punt ja.
later samen met een vriend besloten om hem samen te kopen.
Misschien is dat ook wat voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Duidelijk één die ik in de aanbieding ga oppikken. Niet dat het het niet waard zal zijn, maar ik weet niet of ik het geduld ervoor kan opbrengen.

Het is daarnaast inderdaad maar "één pad", waar je op verschillende manieren doorheen schijnt te kunnen, maar als speedruns maar 5 min duren, dan heb ik toch wel wat twijfels erbij of dit nu werkelijk een titel is die deze prijs moet hebben. In de reviews / speedruns zie je ook meteen dat sommige puzzles bizar zijn en je ze bij wijze van spreke moet brute forcen... Nee bedankt... Ik ben wel een beetje klaar met "myst" zullen we maar zeggen. Zeker omdat ik na 30 min vastzitten waarschijnlijk gewoon een guide erbij pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
djunicron schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:43:
Duidelijk één die ik in de aanbieding ga oppikken. Niet dat het het niet waard zal zijn, maar ik weet niet of ik het geduld ervoor kan opbrengen.

Het is daarnaast inderdaad maar "één pad", waar je op verschillende manieren doorheen schijnt te kunnen, maar als speedruns maar 5 min duren, dan heb ik toch wel wat twijfels erbij of dit nu werkelijk een titel is die deze prijs moet hebben. In de reviews / speedruns zie je ook meteen dat sommige puzzles bizar zijn en je ze bij wijze van spreke moet brute forcen... Nee bedankt... Ik ben wel een beetje klaar met "myst" zullen we maar zeggen. Zeker omdat ik na 30 min vastzitten waarschijnlijk gewoon een guide erbij pak.
Ik heb speedruns gezien van games die in 40 minuten worden uitgespeeld waar ik een maand over deed. In game tijd 20-30 uur. Dus ach. Mario heb ik wel 40+ uur overgedaan en dat kan ik krap3 minuten worden uitgespeeld. Speedruns zeggen echt helemaal niks.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 14:23
Lekker schopjes aan het geven tegen oude topics atm, waaronder deze. Spel uitgespeeld vorige week. Besloot maar eens even te zoeken op GoT. Gelukkig is er een topic! Vond 't een hele toffe game.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Aanbieding op Steam:
Antichamber

MIDWEEK MADNESS! Offer ends 13 Sep 1:00am CEST

-66% 18,99€
6,45€
Ik koop 'm :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:13

JSchut

.....

Ik zit er ook over te twijvelen :) Zeker aantrekkelijk nu met deze aanbieding. Tijdens de summersale had ik hem al gemist.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Murk schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:59:
Aanbieding op Steam:

[...]

Ik koop 'm :)
Ik heb 'm ook gekocht voor dat prijsje en vind 't een soort van Anti Game. Alleen niet negatief bedoeld. Op de een of ander manier ben je wel aan het spelen, maar voelt het niet als een spel. Soms loop ik vast en dat is frustrerend, maar tegelijkertijd ook heel reëel. Ik heb ook redelijk vaak dat ik geen flauw idee heb van wat ik moet doen en, ook al doe ik uiteindelijk het 'schijnbaar juiste', waar het allemaal toe leidt.

De andere manier van kijken, interpreteren, denken, handelen en ervaren doet me een beetje denken aan 't Boedisme.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Pagina: 1