Processor koeler

Pagina: 1
Acties:

• Sh0cK
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-05-2022
Beste tweakers,

Ik heb vorige week een nieuwe computer binnen gekregen, echter kwam ik er later pas achter dat ik geen processor koeler erbij genomen had. Nu wil ik dit er zelf dus in gaan zetten om te gaan overklokken en omdat ik hoop dat de koeler stiller is dan de standaard koeler van mijn processor (i5 3570k).

Ik had ook de vraag of het ingewikkeld is om een processorkoeler te instaleren.

Deze koeler had ik in gedachte om te kopen. En de 2 andere producten heb ik in bezit(deze leken mij van noodzaak om erbij te melden)

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 34,99

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z77A-G45€ 94,91€ 94,91
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 187,81

Bedankt alvast!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 23:46

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het monteren hoeft niet moeilijk te zijn, het is natuurlijk voornamelijk afhankelijk van jou handigheid en geduld. Lees gewoon even de installatie handleiding door, pak de onderdelen erbij om te kijken of je het snapt, en dan op je moederbord prikken/klikken. Oh, en vergeet het stickertje niet van de heatsink te halen en koelpasta erop te doen. (niet teveel iig)

Zover ik kan zien heeft je moederbord genoeg aansluitingen om fans te voeden, alleen weet ik zo niet of er PWM op de scythefans zitten, zo niet kan het zijn dat je in de bios cpu fan warning uit moet zetten.

En als het goed is moet dit alles wel in je kast passen, mits je niet al te lompe heatspreaders op je geheugen hebt zitten.

Nou, succes :)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:26
inderdaad, wat voor ram heb je. Te hoog ram kan een probleem zijn
Dat soort koelvinnen is vaak een probleem:
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9